Tokoh Melayu Yang Pernah Menjalani Latihan Tentera Jepun...?

on Sep 19, 2013




Tercatat dalam lipatan sejarah, Jepun pernah menyerang Malaya dan menjajah Tanah Melayu. Sejarah juga membukti, tempoh penjajahan Jepun, ramai rakyat Malaya ketika itu hidup dalam kepayahan akibat penindasan pentadbiran Jepun. Justeru, dicatatsejarahkan sesiapa yang bersekongkol dengan pentadbiran Jepun semasa pemerintahannya di Tanah Melayu ketika itu sebagai pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara.

Gambar di atas yang tersimpan di muzium negara membuktikan penglibatan secara langsung Abdul Razak bin Hussien dalam latihan ketenteraan Jepun.

Ketika rakyat Tanah Melayu susah dan menderita akibat penaklukkan Jepun dan di saat rakyat marhean dan para komunis berjuang menggadai nyawa untuk membebaskan Tanah Melayu daripada penjajahan tentera Jepun, pemuda bernama Abdul Razak bin Hussien, bapa kepada Najib bin Razak, dengan bangganya menyertai latihan ketenteraan Jepun. 


(Tun Abdul Razak when he is receiving japan military training during World War 2)

"TUN ABDUL RAZAK (BERCERMIN MATA) KETIKA MEMASUKI LATIHAN TENTERA JEPUN
 (GAMBAR MUZIUM NEGARA)" - (mukasurat 327, Biography of Tan Sri Samad Idris)

The Hidden Truth: When Chin Ping and the rakyat miskin is busy fighting the Japanese during World War 2, (WW2) to protect our Tanah Melayu, our former Prime Minister Tun Abdul Razak is receiving his special training with the Japanese ARMY !!! As Malaysian is our duty to share the true historical fact out !!.

Kalau Chin Ping yang berjuang menentang Jepun untuk membebaskan negara daripada penjajahan dianggap sebagai pengkhainat, apakah gilanya sejarah negara bila menganggap Abdul Razak Hussein yang jelas bersama tentera penjajah sebagai pahlawan?

Lord Luis memberikan medal star Burma pada tahun 1946 di singapura
kerana jasa Chin Peng menyekat kemaraan Jepun di Tanah Melayu dari tahun 1941-1945


diedit daripada tulisan kerajaanrakyat


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List