Hubungan Bekas Isteri AKhil Hayy & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga.....???

on Dec 9, 2010

14853617388065929761310 (Gossip) Hubungan Maizawati & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga?

Ini status terbaru daripada Facebook Maizawati, yang seakan ada ‘sesuatu’ dengan suami yang baru dikahwini pada Ogos yang lepas.



Khas buat suami yang tercinta
ingatlah masa cepat berlalu tapi jgn pernah kau berubah dan mungkiri serta khianati cinta dan janji sumpah setia kita bersama.. alangkah perit hidup yg lalu ku tempuhi dan masih segar dlm ingatan akn peristiwa pahit namun kau pernah berjanji dan bersumpah yg kau bknlah DIA dan x akn pernah sama nga DIA jadi buktikanlah sygku yg kau suami dan kekasih sejatiku dunia dan akhirat.. ingatlah jgn terlalu asyik mengikut nafsu dunia sedang dunia ini makin tua dan jgn kau duk dlm khayalanmu semata bangkitlah dan sedar bahawasanya tiada siapa yg tau hanya kau dan aku sj mengetahui segalanya.Jagalah amanah yg kau terima ini dgn sebaik mungkin jgn kau sakiti hatinya yg terlalu nipis bak tisu mudah terkoyak bila kena air mata yg berderai..dlm hatinya ada kamu dan x prnh terdetik dia ada yg lain inilah janjinya.. selagi kau masih setia pd yg 1…
Bukan kami nak kata, tetapi kandungan mesej tersebut secara tersirat mempunyai maksud bahawa si suami pernah mempunyai orang ketiga, mungkin kekasih yang lebih muda?
Biasa’lah, adat resam kahwin orang muda, darah masih panas. Kalau perangai nakal keluar, memang susah nak dijinakkan. Mungkin Maizawati boleh menggunakan ketegasan sebagai seorang kakak kepada adik. Kami lihat pun, gambar dibawah macam kakak dengan hadek-hadek gitu.

Info : Maizawati merupakan bekas isteri kepada Akhil Hayy, yang sudah berkahwin dengan Waheeda.

24815107454835945710100 (Gossip) Hubungan Maizawati & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga?

15630717388296263071610 (Gossip) Hubungan Maizawati & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga?

15547417387959263105310 (Gossip) Hubungan Maizawati & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga?

Chegubard tolak semua lantikan parti PKR.

on


Bekas ahli majlis tertinggi, PKR, Badrul Hisham Shaharin akan menolak semua lantikan parti itu selagi bantahannya berhubung pemilihan PKR yang berlangsung bulan lalu tidak diberi penjelasan bertulis.
Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai Chegubard juga berkata beliau juga akur tetapi tidak akan mengiktiraf keputusan pemilihan itu.
“Saya dengan ini menyatakan akur apa yang berlaku tetapi sama sekali tidak mengiktiraf keputusan pemilihan PKR 2010. Saya masih juga menantikan penjelasan bertulis dalam perkara yang saya bangkitkan.
“Saya tidak kecewa kerana saya tewas, kalau kecewa pun adalah kerana saya tidak dapat melaksanakan pembaharuan dalam AMK yang saya dan teman-teman amat yakin mampu menyerlahkan politik reformasi yang kita laungkan selama ini yang telah digariskan dengan jelas dalam Manifestasi Anak Muda Malaysia,” kaatnya dalam satu kenyataan.
Pada pemilihan PKR bulan lalu untuk jawatan ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Badrul Hisham gagal menumbangkan penyandangnya, Shamsul Iskandar Mohd Akin, walaupun dikatakan mempunyai sokongan yang meluas.
Menurut beliau, yang dibangkitkan ialah soal ketelusan bukan siapa kalah atau menang.
“Melaksanakan agenda 1 anggota 1 undi adalah satu penciptaan sejarah yang berani. Amat memahami ini proses baru dan banyak kelemahan, tetapi tidak sama sekali berkompromi apabila alasan baru itu sebagai alasan untuk melakukan ketidak telusan dan ‘menyapu di bawah pemaidani,” katanya.

Beliau berkata, pertikaian muncul dari proses penamaan pemilihan cabang, pencalonan jawatan pusat dalam mesyuarat cabang, proses pengundian pusat sehinggalah pemilihan pengerusi tetap dengan cara angkat tangan.
“Semua yang hadir termasuk pemerhati dan media menyaksikan bagaimana undi angkat tangan memilih pengerusi tetap dalam Kongres AMK Pusat pun kiraannya ditipu.
“Sehubungan dengan itu saya juga menolak semua jawatan lantikan yang bakal ditawarkan selagi tidak mendapat penjelasan bertulis mengenai apa yang saya bangkitkan dalam bantahan.
“Ini bukan soal jawatan tapi soal ketelusan. Jika saya menerima lantikan dalam keadaan aduan saya juga gagal diperjelas secara bertulis ini akan membawa erti saya berkompromi dengan sesuatu yang saya pertikaikan sendiri,” katanya.
Menurut Badrul Hisham, jawatan bukan alasan untuk bekerja dan menegaskan walaupun tidak diberikan jawatan peringkat pusat, beliau akan terus setia dalam memperkasakan PKR.

“Saya masih yakin PKR merupakan parti terbaik dalam melaksanakan reformasi dalam negara. Namun PKR juga seharusnya sedia dalam menjamin demokrasi yang telus dalam parti,” katanya.

Lagi Kisah Jutawan Melayu.......???

on




Jutawan terkenal yang rapat dengan Umno, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary dikatakan berkemungkinan mengambilalih syarikat konglomerat automotif terkemuka, DRB-Hicom dalam urusan jual beli yang berjumlah hampir RM2 bilion, lapor akhbar Business Times, hari ini, memetik sumber yang rapat dengan pelan tersebut.

“Pelan itu sedang dikaji, tetapi keputusan muktamad belum lagi diputuskan,” kata sumber yang tidak dikenalpasti .

Sementara itu, pihak DRB dalam reaksi spontan mereka, enggan mengulas lanjut.

Saham syarikat itu dilaporkan menokok 3.5 peratus pada harga RM1.76, pagi tadi.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Pakatan Rakyat mendakwa Syed Mokhtar telah ditawarkan oleh kerajaan bagi mengambil alih Penang Port Sdn Bhd (PPSB) , yang diterajui oleh pemimpin-pemimpin Umno, antaranya Pengerusi PPSB Datuk Seri Dr Hilmi Yahya dan pengarah urusannya Datuk Ahmad Ibnuhajar.

Konglomerat Syed Mokhtar itu turut diberikan lesen penyedia rangkaian 4G baru-baru ini manakala satu lagi subsidiarinya berminat untuk mendapatkan Lebuh Raya Utara-Selatan.

Pada 2 Disember lalu, Ahli Parlimen Petaling Jaya Tony Pua Ahli mempersoalkan tindakan pengambilalihan PPSB oleh Syed Mokhtar dan menuntut penjelasan sepenuhnya daripada kerajaan mengenai proses penswastaan tersebut.

Dengan merujuk kepada laporan spekulatif Business Times Singapura Oktober lalu, Pua berkata, jika pengambilalihan menjadi kenyataan, ia akan menjadi satu lagi tindakan bertentangan dengan banyak janji kerajaan yang mahu bertindak telus dan penuh akauntabiliti, yang dijanjikan oleh Model Ekonomi Baru (MEB) Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Pua juga menggambarkan langkah itu sebagai satu lagi proses penswastaan “ala-Dr Mahathir” dan mempersoalkan mengapa kerajaan tidak mengadakan tender terbuka bagi pembida terbaik membangunkan pelabuhan tersebut.

GELAK SAKAN NAMPAK NYA........???

on



Kah kah kah... Kantoi lagi...

APCO = Umno! Umno = APCO!!!

Yahudi Zionis = Umno! Umno = Yahudi Zionis!
Ni laa baru "Kedaulatan Melayu"! Kah kah kah...


Kami tahu perkara yang anda lakukan ketika musim panas yang lalu. 

Anda mengatur sesi fotografi dan rakaman video ditambah dengan acara-acara yang diorganisasikan untuk Wanita Pertama Malaysia

Anda juga mengatur acara-acara untuk Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi.

Dan anda mengkoordinasi dan menganjurkan lawatan Perdana Menteri Malaysia ke AS. 

Dan semua itu dilakukan dengan melibatkan berjuta-juta RM kos daripada wang pembayar cukai Malaysia!













Putrajaya jatuh, Umno akan lapar

on

Pemimpin Umno BN hendak mempertahankan Putrajaya bukan untuk rakyat, tetapi untuk suku sakat mereka yang sedang kehausan dan kelaparan, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad.
Beliau mengulas gesaan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya Barisan Nasional  bersungguh-sungguh mahu mempertahankan Putrajaya demi kepentingan rakyat dan negara di dalam taklimat strategi BN Selangor di Shah Alam hari ini.
Katanya, PAS berpandangan gesaan yang dibuat oleh Timbalan Presiden Umno sebagai bayangan kerisauan yang wujud di wajah pemimpin Umno di semua peringkat.
Menurutnya, mimpi ngeri 8 Mac 2008 masih menghantui pemimpin Umno, mereka bimbang dengan peningkatan celik maklumat di kalangan rakyat, melalui kuasa media baru, terutama di kalangan genarasi muda.
Tambahnya, mungkin pemimpin Umno boleh menipu emak bapa mereka, tetapi kerja pencerahan maklumat akan dibuat oleh anak-anak mereka yang terpelajar.
Justeru, katanya Muhyiddin sepatutnya rasa malu, kalau alasan untuk mempertahankan Putrajaya kerana  kepentingan rakyat.
Tambahnya, seantero dunia sudah tahu BN yang memerintah negara ini gagal menjalankan amanah dan mengkhianat kepada rakyat selama 53 tahun.
Sekarang, ujarnya kualiti hidup rakyat semakin menurun, kuasa membeli rakyat semakin rendah, semuanya gara-gara kegagalan Umno mentadbir negara.
“Sepatutnya Timbalan Presiden Umno kena beri motivasi kepada pemimpin Umno, kita kena pertahankan Putrajaya kerana perut kita semakin kempes, kerana lubuk emas dijaga oleh manusia bukan oleh puaka,” ujarnya.
Beliau turut membidas tuduhan Muhyiddin mengatakan “kalau Pakatan Rakyat memerintah, negara tidak aman, maju dan kukuh. Jangan percaya kepada janji-janji pembangkang, mereka cakap tidak serupa bikin”.
“PAS hendak sedarkan Muhyiddin beliau sedar atau tidak ucapan itu terkena kepada batang hidung Umno yang dipimpin oleh beliau bersama dengan Datuk Seri Najib.
“Bukankah pemimpin umno yang berkata pada 1 November 2010, minyak RON 95 tidak akan naik sehingga hujung tahun ini, tiba-tiba Disember 2010 RON 95 telah dinaikkan, siapa yang lidah bercabang?” soalnya.
Justeru, katanya PAS mengingatkan kepada rakyat Selangor terutamanya jangan berikan madat kepada BN dalam pilihanraya akan datang kerana jika BN menang segala bentuk kebajikan akan bertukar kepada penindasan.
Katanya, air percuma 20 meter padu setiap bulan, skim warga emas yang meninggal mendapat RM2,500 akan hilang.
Buktinya, kata beliau rakyat Terengganu sudah mengalami hari ini apabila BN memerintah Terengganu, cukai pintu di zaman PAS memerintah dikecualikan telah dikenakan kembali pada tahun 2004 apabila mereka kembali berkuasa.

Negara Kembali Ke Era Mahathir- SUARAM

on

Penilaian Hak Sivil dan Politik 2010 daripada Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menunjukkan trend yang membimbangkan seolah negara kembali ke era mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Semasa era Mahathir pengawalan dan penindasan kerajaan ke atas segala aspek kebebasan bersuara berlaku secara berleluasa.

Sekretariat Suaram, Hasbeemasputra Abu Bakar menganggap tindakan dan kekerasan kerajaan khususnya dalam pengendalian kes terhadap pihak pembangkang menunjukkan seolah kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Razak cuba mengulangi zaman kuku besi negara satu masa dahulu.

Hal ini dilihat dengan penarikan lesen lidah rasmi PKR, Suara Keadilan, tekanan terhadap akhbar PAS, Harakah dan pelbagai lagi ancaman serta penindasan terhadap saluran media alternatif.
"Kejadian yang berlaku tahun ini seperti pengharaman buku, kurangnya ruang untuk bersuara, kurangnya peluang memberi pendapat alternatif memberi indikasi apa yang bakal terjadi. Amat sukar untuk seseorang itu terutamanya anak muda memberi pandangan yang berbeza dengan kerajaan. Kita boleh kembali ke era Mahathir yang cuba mengawal masyarakat sepenuhnya," katanya.

Laporan itu antara lain menerangkan status dan tindakan kerajaan dalam mengimplementasi dan menegakkan hak asasi manusia dan hak kebebasan negara seperti yang dimaktub dalam Deklerasi Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu yang turut ditandatangani Malaysia.

Turut disentuh mengenai ketidakadilan penahanan mereka yang menyertai perhimpunan aman serta tindakan polis yang bertindak ganas dalam penyuraian. Hal itu berlaku pada perhimpunan aman Hari Buruh Mei lalu, Vigil lilin sempena Ulang tahun ke 60 Akta Keselamatan Dalam Negeri Ogos lalu serta terbaru demonstrasi kenaikan tarif air SYABAS di ibu negara minggu lalu yang membawa pada penangkapan hampir 60 individu.

Seorang lagi Sekreatariat Suaram, Kua Kia Soong menambah betapa di Era Tun Ahmad Abdullah Badawi, Kerajaan Pusat dilihat cuba mengambil pendekatan lebih 'lembut' dan melakukan beberapa cadangan perubahan tetapi masih gagal diimplementasi seperti Suruhanjaya Bebas bagi memantau tindakan pihak polis (IPCMC).

Suaram juga menyatakan kekecewaan apabila cadangan daripada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) bagi penambahbaikan hak asasi manusia di negara ini tidak pernah diambil peduli oleh pihak Kerajaan.
Kua juga mengumumkan kempen baru akan dibuat bagi memberi kesedaran terhadap masyarakat mengenai Ordinan Darurat (EO) dan AKta Dadah Merbahaya (DDA) yang digunakan polis untuk menahan individu tanpa perlu mendapat perintah mahkamah.

Dalam laporan 30 muka ini, Suaram menyatakan individu masih ditahan di bawah ISA, dan sehingga Februari 2010, 819 ditahan di bawah EO dan 412 di bawah DDA.  "Ramai orang dah tahu mengenai ISA tapi hanya sedikit yang tahu mengenai EO dan DDA kerana ia tidak ekslusif (seperti ISA). Polis menggunakan EO dan DDA terhadap orang yang mereka tak suka, sebab itu lebih seribu ditahan dibawahnya."

Dalam perkembangan berkaitan Pengerusi Majlis Peguam Malaysia, Ragunath Kesavan bersetuju dengan laporan yang dikeluarkan ini dan akan membantu memperjuangkan hak kebebasan rakyat negara ini.
"Samalah dengan kes-kes dan isunya. ISA belum dipinda, perkara-perkara yang seperti halangan pergerakan awam tidak boleh dibiar. Isu berkaitan Akta Hasutan juga, jadi kami setuju.
"Mana-mana undang-undang yang membenarkan tahanan tanpa perbicaraan juga akan ditentang," ujarnya kepada Tv Selangor.

Pos Malaysia gets white knight

on

SYED MOKHTAR TO THE RESCUE. The world's richest Malay has emerged as the odds on favourite to capture Khazanah Nasional Bhd's 32.2 per cent stake in Pos Malaysia Bhd. 

A decision on the sale is expected soon. It could cost the tycoon, whose family hails from Bukhara in modern day Uzbekistan, about RM700 million.
 
Syed Mokhtar is experiencing a renaissance of sort, after being kept out of the loop by the Abdullah Badawi administration. 
 
It hasn't been a good year for Pos Malaysia, being hauled up by the Parliment's Public Accounts Committee. Syed Mokhtar will be expected to do what he has done in DRB-Hicom -  haul up the deadwoods, and turn the rank and file into a fighting force ready for war! Syed Faisal Albar, a former CEO of NST, is the current group MD of Pos Malaysia.

TERKEJUT.......???

on

Terkejut isteri yang baru dicerai rupa-rupanya sudah berkahwin lain dan mendapat anak baru.

AZUAN menunjukkan gambar bekas isterinya, Hasli Azuwa di Alor Setar


ALOR SETAR – Seorang kakitangan kerajaan di sini, Azuan Abu Bakar, 32, terkejut apabila mendapati isterinya yang baru disahkan bercerai dengannya oleh mahkamah semalam rupa-rupanya sudah berkahwin lain dan mendapat anak baru.
Dia yang berasal dari Taman Desa Ilmu dekat Pokok Sena memberitahu, perceraiannya dengan Hasli Azuwa Johari, 21, melalui cara tebus talak sebanyak RM35,000 baru diputuskan oleh Mahkamah Syariah Alor Setar semalam.
Azuan berkata, dia bernikah dengan Hasli Azuwa pada 19 Ogos 2007 dan dikurniakan seorang anak lelaki bernama Amri Helmi yang kini berusia dua tahun enam bulan.
“Tapi pada 11 Februari 2009, isteri saya telah bertindak keluar dari rumah selepas berlaku perselisihan faham dengan saya,” katanya di sini semalam.
Menurut Azuan, dia sebelum ini tidak pernah melafazkan cerai kepada Hasli Azuwa malah isterinya itu keluar dari rumah pun ketika dia tiada di rumah kerana bekerja.
“Sejak itu, dia tidak pulang ke rumah dan saya ada membuat laporan polis mengenai kehilangannya tetapi semalam saya terkejut apabila mendapat tahu dia telah melahirkan seorang bayi lelaki pada 20 Mac lalu,” ujarnya

Chegu Bard kekal bersama PKR

on

Kedudukan CheguBard dalam PKR terjawab




Bekas Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard hari ini menamatkan segala spekulasi berhubung kedudukan beliau dalam PKR apabila mengumumkan pendirian beliau untuk kekal bersama perjuangan parti itu.

Dalam kenyataan akhbar sulong beliau selepas pemilihan yang dikeluarkan pada jam 2.00 pagi tadi turut menegaskan pendirian beliau yang akur terhadap apa yang terjadi sepanjang pemilihan namun pada masa yang sama enggan mengiktiraf keputusan pemilihan tersebut.

"Jawatan bukan alasan untuk bekerja. Saya tegaskan, tanpa jawatan peringkat pusat saya akan terus setia dalam memperkasakan parti.

Saya masih yakin PKR merupakan parti terbaik dalam melaksanakan reformasi dalam negara. Namun PKR juga seharusnya sedia dalam menjamin demokrasi yang telus dalam parti.

"Saya dengan ini menyatakan akur apa yang berlaku tetapi sama sekali tidak mengiktiraf keputusan pemilihan PKR 2010. Saya masih juga menantikan penjelasan bertulis dalam perkara yang saya bangkitkan," menurut kenyataan tersebut.

Menolak tawaran jawatan lantikan

Chegu Bard turut menyatakan pendirian beliau yang menolak semua jawatan lantikan yang mungkin ditawarkan kepadanya selagi beliau tidak menerima penjelasan dari parti berhubung aduan-aduan penyelewengan ketika pemilihan yang telah dibuat beliau sebelum ini.

"Saya telah menghantar bantahan bertulis. Bantahan yang telah menyenaraikan perbagai kepincangan ini tidak mendapat respon bertulis setakat ini.

"Sehubungan dengan itu saya juga menolak semua jawatan lantikan yang bakal ditawarkan selagi tidak mendapat penjelasan bertulis mengenai apa yang saya bangkitkan dalam bantahan.

"Ini bukan soal jawatan tapi soal ketelusan. Jika saya menerima lantikan dalam keadaan aduan saya juga gagal diperjelas secara bertulis, ini akan membawa erti saya berkompromi dengan sesuatu yang saya pertikaikan," katanya lagi.

Sebelum ini FMT difahamkan oleh satu sumber terdekat Chegu Bard, menyatakan Ketua Umum PKR, Dato Sri Anwar Ibrahim telah menghubungi Chegu Bard sejurus tamat Kongres PKR untuk menawarkan jawatan dalam parti.

Namun menurut sumber itu lagi, tawaran tersebut telah ditolak dengan berhemah oleh Chegu Bard dengan menyatakan pendirian beliau yang tidak mengutamakan jawatan melainkan mahukan ketelusan dan perjuangan dalam parti.

Di samping itu, Chegu Bard turut membidas sikap tidak profesional pemimpin dan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) dengan menyamakan jawatankuasa terbabit dengan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) ketika proses pemilihan parti itu berlangsung.

Membangkitkan soal ketelusan

"Yang dibangkitkan ialah soal ketelusan bukan siapa kalah atau menang. Kita sering mempersoalkan ketelusan SPR namun apabila kita berdepan dengan cabaran yang sama, kita gagal melaksanakan ketelusan tersebut.

"Melaksanakan agenda satu anggota satu undi adalah satu penciptaan sejarah yang berani. Amat memahami ini proses baru dan banyak kelemahan, tetapi tidak sama sekali berkompromi apabila alasan ‘baru’ itu sebagai alasan untuk melakukan ketidak telusan dan ‘menyapu dibawah pemaidani’.

Beliau turut membangkitkan apa yang didakwanya sebagai penyelewengan dan penipuan sepanjang pemilihan berlangsung termasuk pemilihan Pengerusi Tetap yang diadakan ketika kongres parti itu baru-baru ini.

"Pertikaian muncul dari proses penamaan pemilihan cabang, pencalonan jawatan pusat dalam mesyuarat cabang, proses pengundian pusat sehinggalah pemilihan Pengerusi Tetap dengan cara angkat tangan.

"Semua yang hadir termasuk pemerhati dan media menyaksikan bagaimana undi angkat tangan memilih pengerusi tetap dalam Kongres AMK Pusat pun kiraannya ditipu," menurut kenyataan itu lagi.

Dalam kenyataan beliau itu turut melahirkan penghargaan kepada mereka yang memberikan sokongan kepada calon-calon yang mendukong manifesto Manifestasi Anak Muda-Penerus Perjuagan Reformasi pimpinan beliau yang berkempen dalam keadaan kewangan yang terhad sekaligus menolak politikus yang mengamalkan politik naungan.

KESAN DARI PEMILIHAN PKR.......???

on



Ini hasil dapatan pihak yang buat survey iaitu University Malaya’s Democratic Research and Elections Centre.


43 per cent of residents in PKR stronghold areas here will not support the party in the next general election due to a decline in confidence after its fractious polls last month.



Fuuhhh..... Kesan dah nampak dah. Inilah akibat yang kini terpaksa ditanggung oleh PKR, kesan daripada pengenalan sistem pemilihan 1 ahli 1 undi. Nawaitu untuk memperluas demokrasi dalam parti itu baik, tapi jika ia tidak dilaksanakan dengan sempurna dan berhemah, maka inilah akibatnya.


Daripada survey yang dilakukan jelas menunjukkan sokongan terhadap PKR merosot dan persoalannya sekarang apa yang PKR akan lakukan untuk memulihkan semula keyakinan dan seterusnya mengembalikan semula sokongan yang merosot??


Apa-apa pun... sistem yang dilaksanakan itu baik tetapi ia perlu dimurnikan lagi bagi menghapuskan kepincangan. Kalau tak boleh hapus 100% at least minimakan ia kepada paling minima.


Untuk itu ia memerlukan kesungguhan semua pihak dalam PKR, bukan JPP sahaja. PKR mesti menunjukkan kesungguhan mereka untuk menangani kepincangan yang menjadi sebab merosatnya sokongan terdahap parti. Langkah-langkah yang positif mesti diambil bagi menyelesaikan setiap aduan yang dibuat. Jika tidak padah akan menimpa.


Namun demikian rasanya PKR masih mampu mengubah persepsi buruk terhadapnya jika semua pihak yang menang mau pun yang kalah bertaut kembali demi memperkuat parti bagi menghadapi pilihan raya. Pihak di atas mau pun akar umbi mesti cuba elakkan diri dari terus menimbulkan polemik dalam parti.


Aha, pandai-pandai komer ler.... Parti komer tanggung jawab komer. Kalau tak nak terus ditolak oleh rakyat buatlah sesuatu.

Baca selanjutnya kat link bawah ini.


1. Polls show PKR losing voter confidence......???

2. Anwar masih dianggap relevan walaupun terus diserang UMNO-BN

Hisham dakwa ramai kecewa pendirian Soi Lek di konvensyen BN

on



Datuk Seri Hishammuddin Hussein mendakwa Datuk Seri Dr Chua Soi Lek telah menyinggung sejumlah pemimpin hujung minggu lalu ekoran kenyataan agar ungkapan-ungkapan tertentu antaranya “Ketuanan Melayu” dilarang daripada digunakan manakala Umno pula tidak lagi meluluskan dasar-dasar kerajaan dalam mesyuarat Majlis Tertingginya.

Naib Presiden Umno ini (gambar) berkata banyak pihak telah melahirkan rasa tidak puas hati mereka dengan sikap Presiden MCA itu menggunakan konvensyen Barisan Nasional (BN) Ahad lalu sebagai platform untuk melahirkan keluhan dan rintihan terhadap parti pemerintah ini.

“Saya dengar ramai yang tidak gembira dengan apa yang dikatakan oleh Soi Lek termasuk pemimpin-pemimpin MCA sendiri, dalam konteks konvensyen BN,” kata Hishammuddin pada sidang media di lobi bangunan Parlimen hari ini.

Kenyataan Hishammuddin hari ini kelihatan satu persekitaran menghidupkan balik ‘perang’ antara dua komponen BN ini, selepas kedua-dua berbalas pandangan berhubung saranan MCA mengenai pemansuhan tindakan afirmatif dan sasaran ekuiti 30 peratus Bumiputera.

Bagaimanapun Hishammuddin jelaskan, meskipun kecewa dengan apa yang dikatakan oleh Dr Chua, apa yang lebih penting ialah konvensyen Ahad lalu menunjukkan BN adalah satu perikatan yang benar-benar bersatu.

“Kesemua presiden parti dalam BN telah diberi peluang untuk memberikan ucapan tetapi sudah pasti, isu sensasi ini (yang) dipetik,” kata beliau.

Hishammuddin menambah, jika beliau respons ke atas kenyataan keras Dr Chua terhadap parti pemerintah, isu itu kemungkinan akan berterusan sewenang-wenangnya.
“Sebaliknya, saya mahu melihat ke depan. Apa yang dikatakan (oleh Dr Chua) mungkin terjadi ke atas kesemua pemimpin, kesemua parti, tetapi apa yang penting ialah rumusan konvensyen, dalam ucapan pengerusi BN (Datuk Seri Najib Razak), kata-kata beliau dan aspirasi beliau untuk mentransform BN, itu yang lebih penting,” kata beliau.

Berhubung kenyataan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Puad Zarkashi yang secara terbuka membidas Dr Chua dalam rencana disiarkan hari ini berkenaan dengan isu “Ketuanan Melayu” dan kenyataan mengenai sistem “abang, adik” yang wujud dalam BN, Hishammuddin berkata:
“Kemungkinan ada sedikit kekecewaan dirasakan oleh beberapa pemimpin tetapi ia tidak bermakna BN bersetuju secara total dengan Soi Lek atau BN bersetuju dengan timbalan menteri.”

MCA 'Duri Dalam Daging' Dalam BN.........???

on

MCA Kacau Semangat Konvensyen






Sepatutnya Konvensyen Barisan Nasional (BN) Ahad lalu berakhir dengan memberikab gambaran bahawa suatu persefahaman dan kesepakatan telah tercapai untuk perpaduan bagi mempertahankan Putrajaya, tetapi gambaran itu hanyawujud pada ucapan bersemangat tinggi Datuk Seri Najib.

Selepas sahaja konvensyen itu, sebuah parti terbesar dalam BN yang juga kawan lama kepada UMNO telah menampakkan ketidakyakinan kepada jaminan diberikan Najib bahawa "walau apa pun anutan kepercayaan kita, taraf sosial ekonomi dan di mana sekalipun berada, kita tetap teguh berpadu di bawah payung 1 Malaysia."
Satu kenyataan Presiden MCA Dr Chua Soi Lek telah mengacau dan mengelirukan semua, gambaran jelas, indah dan gagah yang telah dibangunkan Najib semasa berucap merasmikan konvensyen itu.

Apabila konvensyen itu tamat, Soi Lek mengisytiharkan tidak lagi mahu amalan memberikan gambaran bahawa UMNO berada pada suatu taraf kepimpinan lebih tinggi dari parti-parti lain diteruskan.

Bila MCA menimbulkan soal persamaan hak di negara ini, maka keyakinan rakyat terhadap wujudnya ketidakadilan dalam perkongsian ekonomi negara semakin kuat kerana MCA adalah parti pemerintah.
Tetapi apa yang berlaku dalam DAP sendiri membuktikan dasar persamaan hak dalam kepimpinan tidak mungkindicapai, sebaliknya lebih bersifatkan retorik indah. Lihat sahaja apa yang berlaku dalam DAP Perak yang majoriti ahlinya Cina. Orang India dipinggirkan dalam pemilihan kepimpinan peringkat negeri itu.

Sayang..Soi Lek tidak memahami ungkapan Najib bahawa "Kita telah memilih jalan yang wajar dengan mengaplikasikan kaedah integrasi di mana perbezaan unik digabungkan dalam sebuah keluarga besar, saling mengukuh dan menyokong bukannya untuk memusnahkan identiti mana-mana bangsa."

Soi Lek lebih memahami dasar dan formula DAP untuk masa depan negara. Maka itu beliau dalam keadaan sedar atau tidak akan terus menimbulkan prasangka buruk orang cina terhadap UMNO. Matlamat konvensyen BN telah dikacau dan diselewengkan dari dalam.

Sukar untuk Najib mencabut 'duri dalam daging.'


Pilihanraya Setelah Anwar Di Penjara!

on

http://1.bp.blogspot.com/_Cakhb3O-Zf0/Sw1G7FrJtWI/AAAAAAAABW4/RuA8CxrcCOc/s400/anwar-ibrahim.jpg




APAKAH mungkin Pilihan Raya Umum Sarawak diadakan serentak dengan Pilihan Raya Umum ke 13? Inilah jawapan yang sedang dicari oleh sekalian pemerhati. Ia sudah diagak oleh media bahawa kedua pilihan raya itu akan diadakan serentak. Ia bererti pilihan raya umum disegerakan dalam tahun 2011.

Ia disifatkan oleh Perdana Menteri sebagai suatu ramalan. Tetapi ia tidak dinapikannya dan tidak juga disahkannya.





Maka kemungkinan tahun depan itu tidak boleh ditolak. Apa pun Tun Dr. Mahathir mengingatkan Perdana Menteri Najib jangan gopoh, kerana masih banyak bagi membuat persiapan. Kemenangan BN dalam beberapa pilihan raya kecil jangan dijadikan petunjuk sangat bahawa suasana sudah memihak semula kepada BN.

Pernah Perdana Menteri Edward Heath tertipu oleh iklim politik yang baik baginya untuk mengadakan pilihan raya umum mengejut di Great Britain. Angka ekonomi yang baik di England ketika itu dikira memihak kepadanya bagi mengadakan pilihan raya.

Masa matang bagi pilihan raya itu masih banyak. Justeru yakinnya pada ramalan sedap itu Heath mengadakan pilihan raya mengejut. Rupanya ia jadi penamat kepada kuasanya.
Maka bila agaknya pilihan raya ke 13? Adakah diserentakkan dengan pilihan raya Sarawak yang tempohnya hampir matang?

Ia banyak bergantung kepada bila kes liwat-2 diselesaikan. Pilihan raya Sarawak tidak boleh ditangguhkan. Sama ada mahkamah sempat menyelesaikan kes itu atau tidak, pilihan raya Sarawak jalan terus.
Jika ia selesai sebelum pilihan raya Sarawak, maka pilihan raya serentak mungkin diadakan. Jika tidak selesai, maka ada masa bagi semua pihak membuat persiapan.
Maka perhatian sekarang ialah bilakah mahkamah akan berakhir?

Pada Anwar Ibrahim kes liwat-2nya itu adalah lanjutan konspirasi politik yang lalu. Ia adalah dikira usaha bagi memenjaranya lagi.

Dalam dua pilihan raya umum yang Anwar dijadikan banduan, maka Barisan Nasional berjaya mempertahankan pretasi baiknya. Bila keluar saja dia dari penjara sekali pun dia masih dalam idah bila pilihanraya umum ke12 diadakan, dia dapat mendorongkan ledakan tsunami atas keputusan pilihan raya itu.
Bagi mengelakkan tsunami berulang, mungkin lebih parah, maka dipercayai konspirasi memenjarakannya semula dirancang. Manusia hanya merancang. Tetapi manusia tidak berupaya menentukan rancangan itu berjaya atau tidak.

Konspirasi sekurang-sekurangnya boleh mengganggu tumpuan Pakatan Rakyat bagi menumbangkan kerajaan Barisan Nasional. Orang-orang yang buta maklumat dan kurang hidayat mudah dikelirukan oleh gema konspirasi itu. Ia tidak mengelirukan semua orang, tetapi ia mengelirukan setengah orang.
Antara yang sudah dikelirukan itu adalah aktivis reformasi. Mereka putus asa, lalu tidak menyambung kempen reformasi. Tetapi ia tidak mematahkan kempen meneruskan reformasi. Kempen reformasi berjalan terus, tetapi sudah ada kecederaan.

Kalau Anwar dapat dipenjarakan segera, kekeliruan akan bertambah dan kecederaan pun bertambah. Tetapi harapannya ialah supaya reformasi itu terbengkalai.
Bagaimana pun gerakan anti konspirasi muncul sebagai sebahagian dari kempen melucutkan kuasa Putrajaya yang sudah lama goncang dan beertambah goncang. Kesan kempen anti konspirasi itu lebih ketara di peringkat antara bangsa.

Banyak pihak di dunia tidak mengira dakwaan kes liwat-2 itu suatu yang jenuin. Ia sepatutnya tidak diadakan. Baik golongan apa yang dikatakan anti keganasan global dan golongan kontra anti keganasan global, adalah sepakat kes itu tidak diperlukan.
Dakwaan itu tidak popular bagi Amerika, tidak populer bagi Nato dan Kesatuan Eropah, tidak pupuler bagi Hisbullah Lubnan, tidak popular bagi Turki pimpinan Erdogen dan ulama dunia yang diketuai oleh Syaikh Yusuf Qardawi.

Amerika dan Hisbullah Lubnan itu adalah berseteru tetapi mereka sekata bahawa kes Anwar itu bukan kes yang jenuin. Justeru itu kuasa di Putrajaya amat cemas kalau Anwar berangkat ke luar negeri. Anwar tidak perlu keluar negeri untuk memberitahu pekung konspirasi dalam negeri.

Pro anti konspirasi itu tahu untuk berbuat apa seperti apa yang mereka tahu tentang wanita anti junta Myanmar. 20 tahun wanita itu terkurung, tidak ke mana-mana, apa yang terjadi padanya dalam kurungan itu bergema di dunia seluruhnya.

Sementara pemimpin wanita Burma itu sudah keluar dari penjara, Anwar pula sedang berdepan dengan proses untuk dipenjara atau tidak. Banyak yang percaya dia tidak dapat mengelak dari dipenjara lagi.
Sementera dia belum dipenjara, dia boleh pergi ke mana-mana dalam negara ini. Dan di mana-mana pun dia mendapat sambutan baik. Semua orang mahu menengoknya dan mendengarnya.

Antara yang suka mendengarnya ialah penyokong BN yang selalu mendengarnya semasa dia bersama BN dulu. Maka buah mulutnya tetap dirasa berbisa oleh penunggu-penunggu di Putrajaya. Sekali pun sama naik Najib suami isteri untuk menghadapi Anwar suami isteri, selagi Anwar bebas ke sana ke sini, tetap ia suatu yang menyusahkan Najib dan isterinya.

Walau pun BN menang tiga pilihan raya kecil masa setahun ini, Dr. Mahathir tetap merasakan jangan Najib tergesa-gesa untuk mengadakan pilihan raya baru. Kalau boleh pilihan raya Sarawak itu sendiri patut ditangguhkan.

Kerana tempoh matang pilihan raya Sarawak hampir tamat, tiada cara ia dapat ditangguhkan. Terpaksalah ia diadakan juga. Tapi kalau boleh, ia juga patut ditangguhkan.
Itulah yang dirasakan oleh Dr. Mahathir dan itulah mesej yang disampaikannya kepada Najib. Mungkin Dr. Mahaathir tidak tahu apa yang Najib tahu, tetapi Mahathir sendiri ada kebimbangan dengan suasana menjelang pilihan raya akan datang. Walau pun media arus perdana memberikan gambaran bahawa PKR berada dalam keadaan yang tertekan, tetapi tetap Mahathir tidak begitu yakin pilihan raya itu wajar dicepatkan.

Apa yang Mahathir tunggu?

Ialah untuk melihat Anwar dipenjara lagi. Kemungkinan Anwar dipenjarakan itu memerlukan masa yang lambat, maka tunggulah kemungkinan itu dulu.

Jika pilihan raya diadakan sebelum Anwar dipenjara, ia bererti negara ada pilihan calon Perdana Menteri. Dia adalah calon Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat mendapat majoriti.

Tiada peraturan dapat menyekatnya jika dia belum disabitkan bersalah. Walaupun dia menghadapi kes, tetapi selagi mahkamah tidak menjatuhkan dia bersalah, maka dia belum bersalah. Dalam keadaan demikian dia boleh menjadi calon Perdana Menteri.

Tetapi kalau dia dipenjarakan, maka dia sudah tidak lagi boleh jadi calon Perdana Menteri. Apabila dia tidak boleh calon Perdana Menteri, maka Pakatan belum ada calon yang sepakati bagi menjadi Perdana Menteri. Dalam keadaan itu macam-macam boleh berlaku.

Pengundi mahu tahu siapa calon Perdana Menteri kalau Pakatan menang pilihan raya? Apabila rakyat tidak nampak siapa bakal Perdana Menteri itu, maka ia memberi banyak pilihan kepada pengundi.
Apa gema Anwar dipenjara lagi, adalah hal yang lain, tetapi yang penting ialah BN mahu meraih keuntungan dari kekosongan calon Perdana Menteri Pakatan.

Itulah perlu ditunggu dulu sehingga perbicaraan itu selesai. Kalau ia cepat selesai maka mudahlah pilihan raya diadakan segera.

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List