Waran Tangkap Ke Atas Bob Lokman

on Nov 1, 2011

NONE

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah mendapat waran tangkap ke atas Pelakon, pengacara dan penulis lirik terkenal Bob Lokman kerana didakwa menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah.

Portal berita the Star.com memetik pengarah JAIS, Marzuki Hussin memberitahu wartawan di Shah Alam bahawa waran tangkap itu dikeluarkan pada 28 Oktober lalu yang membolehkan Bob ditangkap jika dikesan di negeri itu

“Jabatan kami sedang mencari Bob (kanan), kerana beliau dikehendaki membantu siasatan yang membabitkan dirinya. Kami dalam proses mengambil tindakan undang-undang bagi membolehkan Bob hadir di mahkamah (syariah).

“Beliau akan dibebaskan dengan jaminan selepas kenyataannya diambil,” kata Marzuki dipetik akhbar itu.

Bob ditahan di Masjid Kampung Sungai Lui, Hulu Langat pada 10 Oktober lalu kerana didakwa menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah kepada kira-kira 70 hadirin.

Meskipun diminta tampil memberi keterangannya oleh JAIS, Bob yang kini bergiat aktif bersama parti Islam PAS berkata tidak ada sebab untuknya bekerjasama kerana tindakan itu tidak ada kepentingan untuk Islam.

Penulis lirik berhantu "Isabella" itu berkata, ekoran pendiriannya itu, beliau sanggup menghadapi sebarang tindakan, termasuk kemungkinan menghadapi waran tangkap daripada mahkamah.

"Nak tangkap, tangkaplah. Saya tidak akan hadir. Sifat (JAIS) begini bukan hendak jaga keharmonian agama," katanya sambil memberitahu dia akan hanya berserah pada Allah.

Bob nama sebenarnya Muhammad Hakim Lokman, 47, disiasat mengikut Seksyen 119 (1) Enakmen Jenayah Syariah Selangor, yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Ini bukan kes pertama seumpa itu, sebelum ini ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad juga didakwa atas tuduhan yang sama.

Photobucket

MIC Berputih Mata...?

on





Aduhai....UMNO dan Barisan Nasional nampaknya sekarang sudah ketandusan orang untuk di cadangkan untuk dijadikan Senator.Ini dibuktikan dengan khabr yang mengatakan Nallakaruppan akan mengangkat sumpah sebgai Senator dewan negara esok.Nampaknya UMNO dan Barisan Nasional semakin terdesak pada hari ini.Bukan setakat itu sahaja sudah nampak UMNO dan Barisan Nasional sudah ketandusan calon yang berkaliber untuk diangkat.


Dengan perlantikan tersebut sudah terang lagi bersuluh kelemahan UMNO dan Barisan Nasional.Berita perebutan dan lobi melobi di antara pemimpin UMNO dan Barisan Nasional untuk menjadi calon pilihanraya sedang berada di kemuncanya dan dengan kelebihan Najib sedang berada di Makkah maka ramailah ketua-ketua bahagian dan ketua-ketua cawanagan ikut terbang sama ke sana dengan niat untuk melobi.Bimbang takut di intip oleh pesaing-pesaing politik sendiri di tanah air maka alternatif tersebut di ambil.Nampaknya Nalakaruppan sudah menang dalam lobi melobi ini...


Datuk K S Nallakaruppan bakal dilantik sebagai senator dalam majlis mengangkat sumpah di Dewan Negara yang akan berlangsung di Kuala Lumpur, esok.

Pengumuman itu dibuat menerusi pemberitahuan parlimen selepas diedarkan kepada petugas media, hari ini, lapor sebuah akhbar. Nallakarupan ahli perniagaan  merupakan bekas sahabat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Nallakaruppan  pernah bergiat dalam PKR pimpinan isteri Anwar - Presiden Datuk Seri Wan Azizah Ismail - pada 2007 tetapi keluar parti kira-kira setahun selepas itu.

Nallakaruppan kemudiannya menubuhkan Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) tetapi tidak menyertai pilihan raya umum ke-12 bagi menumpukan kepada kerja-kerja dalaman.

Beliau terkenal ahli politik yang lantang mengkritik kepimpinan Anwar dan PKR.





Photobucket

Hati Ular Sawa Boleh Ubati Jantung

on








Colorado : Di balik keberingasan ular sawa tersembunyi beragam manfaat di tubuhnya, salah satunya sebagai ubat. Baru-baru ini ditemukan hati ular sawa dapat digunakan sebagai ubat penyakit jantung.

Peneliti biologi dari Universiti Colorado, Boulder, Amerika Syarikat, Leslie Leinwand mengatakan, dalam diri phyton ada kandungan yang kaya akan trigliserida, yang tersimpan dalam otot hati. Hal ini boleh buat bebas dari kerosakan penebab terjadinya penyakit tersebut.

“Hati sawa mampu membakar lemak secara efisien tanpa menimbulkan efek samping yang berbahaya,” kata Leinwand kepada Foxnews, Jumaat (28/10). Ia melakukan kajian dengan menciptakan sebuah terapi jantung yang sakit agar dapat berfungsi seperti semula. Salah satu temuannya ialah dengan menggunakan hati phyton.

Bagi penderita jantung, tekanan darah yang tinggi membuat otot jantung kerap membengkak akibat adanya desakan yang terlaku keras mengepam darah.Jantung tidak boleh bekerja secara maksimal.

Temuan ini dipublikasikan di jurnal science ini sehingga dapat dijadikan terapi alternatif bagi ubat penyakit

Photobucket

KESIAN SUHA ARAFAT.

on




The widow of the late Palestinian leader Yasser Arafat has been accussed of amassing millions in a deal she made in 2006 when she was living in Tunisia. (File photo)


Tunisian authorities issued an international arrest warrant for Suha Arafat, widow of late Palestinian leader Yasser Arafat, as part of a corruption probe into Tunisia’s former first family, the justice ministry said on Monday.

Suha Arafat used to spend much of her time in Tunisia and was for many years close to the wife of former President Zine al-Abidine Ben Ali, who was forced to flee by the north African country’s revolution in January.
“Tunisia issued an arrest warrant against Mrs Arafat on suspicion of involvement in cases of financial corruption with the family of Ben Ali’s wife,” said Shokri Nafti, a spokesman for the justice ministry.

In Malta, Arafat on Monday rejected the charges.

“I reject all the accusations listed in the media; I am ready to deal with this issue, to submit documents, and I have entrusted a Tunisian lawyer to present these documents,” she told AFP in a telephone interview.

The widow of the former Palestinian leader also said she was unaware of an international arrest warrant issued against her.

“I officially declare that I am not aware of an arrest warrant issued against me and no international organization has informed me,” she said.

In response to the charges linking her with the former first lady, she said: “I have had no connection since 2007 with the issue of the International School and I have all official documents proving I sold all my shares and my actions in the school to Asma Mahjoub, the niece of Leila,” Suha Arafat told AFP.

She added that “payments made by her to contribute to the capital of the International School was a loan of 300,000 Tunisian dinars ($212,000) obtained from the Housing Bank of Tunisia.

“I have paid out the loan and when I gave up my share, I only made 30,000 dinars,” she said.

She stressed she had no connection “with any case in which Ben Ali’s name is mentioned” and called for her name “not to be linked” to the wife of the ousted Tunisian president.
The Arafat family established ties to Tunisia in the period when the Palestine Liberation Organization was exiled and set up its headquarters in Tunis in the 1980s and early 1990s.

After the death of the Palestinian leader in 2004, his widow received a Tunisian passport and was frequently seen in Tunisia alongside Ben Ali’s wife, Leila Trabelsi, a former hairdresser whose relatives came to control much of the economy.

But Arafat was stripped of her Tunisian nationality and deported in 2007 after a dispute with Trabelsi. She now lives in Malta, according to a Palestinian source who used to be close to the Arafat family.

The charges she faces in Tunisia include alleged corruption involving the setting up of a school by the Carthage International School in which she was involved with Trabelsi.

Arafat on Monday said she severed her links to the school in 2007 and had documents to prove that she had sold her shares to Asma Mahjoub, the niece of the former first lady.

Since Tunisia’s revolution, which set in motion Arab uprisings across the region, prosecutors have been pursuing dozens of people linked to the former first lady on charges of corruption.

The courts have also convicted Ben Ali and his wife, in absentia, of theft, possession of drugs and weapons, and corruption. Ben Ali’s lawyer denies the charges.



Photobucket

Puuhhh...GANAS

on





Orang Jepun gusti lagi ganas. Ganas dari WWE orang puteh tu.




Photobucket

Akibat Terlalu Banyak Baca Harakah, Nafsu Tak Boleh Di Kawal...

on





Fail:Harakah.jpg
KOTA BHARU: “Dalam rayuan, tertuduh pertama (ayah) nak bertaubat, tetapi taubat kerana ditangkap, dikira ‘taubat terpaksa’ dan mahkamah tidak dapat terima taubat itu. Jika kamu nak bertaubat, taubat betul-betul (taubat nasuha).

“Bagi tertuduh kedua (anak), sebagai pelajar, kamu perlu menjaga diri dan jika ada situasi mencurigakan, kamu boleh keluar rumah atau memberitahu ibu kamu, tetapi kamu gagal dalam situasi itu,” kata Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, semalam.

Abu Bakar berkata demikian ketika menjatuhkan hukuman penjara dan denda terhadap ayah dan anak selepas mengaku salah berkelakuan sumbang dan bersekedudukan hingga melahirkan tiga anak masing-masing berusia enam, lima dan tiga tahun bermula dari 2004 sehingga ditahan kira-kira jam 1.30 pagi, semalam.

Dalam penghakimannya, Abu Bakar menjatuhkan hukuman penjara setahun dan enam bulan serta denda RM2,500, terhadap tertuduh pertama berusia 45 tahun, yang juga seorang mekanik dan berdepan hukuman penjara enam bulan jika gagal membayar denda.

Bagaimanapun, tertuduh kedua, berusia 25 tahun yang juga anak tertuduh pertama bernasib baik kerana dikenakan hukuman denda RM2,000 dan berdepan hukuman penjara enam bulan jika gagal membayar denda. Kedua-dua tertuduh juga dilarang tinggal serumah untuk selama-lamanya.

Hukuman berkenaan tidak diduga anak dan ayah itu kerana kedua-duanya tinggal bersama (bersekedudukan) sejak 2004 sehingga ditahan pada pagi semalam oleh anggota penguat kuasa agama Tumpat dalam operasi di rumah mereka di Jalan Palekbang, Wakaf Bharu, Tumpat.

Dengan tangan bergari, anak-beranak terbabit ditahan di lokap sebelum dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah dekat sini, kira-kira jam 3 petang, semalam, untuk berdepan pertuduhan mengikut Seksyen 10 Kanun Jenayah Syariah Nombor 2/85 Negeri Kelantan.

Sejurus kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah, kedua-dua tertuduh mengaku salah bersekedudukan hingga melahirkan tiga anak serta mengaku salah di atas sebab dan akibat daripada pengakuan salah berkenaan.

Pengakuan kedua-dua tertuduh, menyebabkan Abu Bakar yang mendengar kes berkenaan memberi peluang kepada anak beranak terbabit mengemukakan rayuan sebelum hukuman mengikut Seksyen 10 Kanun Jenayah Syariah Nombor 2/85 Negeri Kelantan diputuskan mahkamah.

“Saya minta hukuman denda dikurangkan kerana masih mempunyai tanggungjawab terhadap anak-anak, selain mahu memberi didikan sempurna kepada mereka. Kalau boleh tidak terjadi macam saya kerana saya bertaubat dan tidak akan melakukan zina dan dosa besar.

“Saya sudah berkahwin dengan dua isteri dan bercerai dengan mempunyai lima anak termasuk tertuduh kedua yang juga anak kedua dari isteri pertama. Saya sudah bercerai dengan isteri sejak tujuh tahun lalu,” kata si bapa ketika mengemukakan rayuan.

Timbalan Pendakwa Syarie negeri, Zaini Sulaiman dalam hujahan pemberatan hukuman sempat menyifatkan perbuatan dilakukan mereka keji kerana ketika anak-anak menyambut hari bapa, tiga anak pasangan berkenaan tidak kenal ayah mereka.

Zaini yang mencadangkan pasangan berkenaan dipisahkan dan tidak tinggal bersama turut memohon supaya mahkamah tidak memberi belas kasihan kepada pasangan berkenaan bagi memberi pengajaran kepada masyarakat.

komen : ni lah akibatnya banyak sangat baca harakah yang banyak iklan ubat kuat seks akhirnya anak kandung sendiri menjadi mangsa... kelantan negeri serambi mekah pun ada kes macam ni, maknanya nik ajis dan pas gagal tarbiah rakyat kelantan.




Photobucket

HARUSKAH SAYA BERTANDING MENJADI WAKIL RAKYAT...?

on




Berikut antara tampalan pernah saya catatkan di blog.


Kes kemalangan pertama, klik di sini.

Kemalangan berlaku dipercayai akibat aduan diterima secara lambil lewa oleh beberapa kakitangan pihak berkuasa tempatan itu.

"Mazidul, ada orang masuk lubang lagi," jerit pemandu van sekolah melintasi restoran.

Jam 2.10 petang, saya sedang makan bergegas membasuh tangan dan bergerak ke lokasi kemalangan, kurang 100 meter dari restoran.


Pantas kru 666, Razali Harun memeriksa keadaan kenderaan terbabit sambil diperhatikan pemandu, Whitney Heung dan rakannya.


"Dari mana?," soal saya kepada Whitney.

"Saya datang dari Kelang hendak ke Sunway Giza. Nasib baik saya memandu perlahan tadi," balas kakitangan institusi perbankan itu.

"Orang tidak biasa dengan kawasan ini, memang boleh manjadi mangsa," ujar saya.

Untuk rekod, tiada lampu jalan di sebelah kawasan terbabit.


Saya mula menulis berhubung isu perangkap maut itu sejak Julai lalu dan setakat ini tiada sebarang tindakan dilaksanakan oleh MBPJ.

"Ada mangsa masuk lubang lagi. Pemandu kereta cedera parah, kaki, tangan dan pinggang patah. Tengah hendak membawa dia ke hospital," kata saya sewaktu menghubungi pegawai atasan MBPJ.

Beliau kedengaran panik.

"Ok! Ok!," katanya sebelum memutuskan talian, cemas.

Whitney dan beberapa warga tempatan berbangsan Melayu, berada di lokasi sama mendengar kenyataan itu. Tidak disangka usikan sebegitu kedengaran mampu menarik perhatian pegawai terbabit.

Barangkali jika mangsa cedera parah atau maut, MBPJ akan mengambil tindakan segera.

Pelik sungguh.

"Jom kita tolak kereta ini ke belakang," cadang lelaki berbaju cerah.

"Boleh tolong pandu kereta? Saya takut," celah Whitney.

Pantas Razali mengambil kunci kereta Honda City itu dan masuk ke dalam kenderaan.


Jam 2.20 petang, tayar kenderaan terperosok ke dalam lubang berjaya dikeluarkan. Saya kagum melihat usaha dipamerkan oleh mereka terbabit.

Saya kemudian merakamkan keadaan di bawah kereta berhampiran tayar kanan hadapan.


Jika besi mampu menjadi renggang, bayangkan jika kaki manusia terperosok ke dalam lubang sama.

Dalam tempoh lebih 4 bulan, MBPJ didapati belum mengambil tindakan terhadap aduan berulangkali dikemukakan. 

Barangkali menangani masalah mampu menggugat keselamatan orang ramai itu perkata remeh bagi mereka. Sebagai orang awam saya tidak memiliki kuasa untuk mengarahkan kontraktor dilantik oleh MBPJ untuk menutup lubang terbabit.


 Bukan satu lubang, 10 kesemuanya.


Terfikir, haruskah saya bertanding menjadi wakil rakyat parti bebas pada Pilihanraya ke 13 akan datang agar suara rakyat lebih mudah didengari? 

Nanti saya fikirkan kemudian.

Apapun, saya memohon jasa baik semua pembaca untuk menyebarkan tampalan ini melalui emel dan Facbook agar dibaca mereka berkuasa merubah keadaan, demi keselamatan orang ramai.

Marilah bersama kita menggunakan kuasa sebagai pemilik akaun Facebook, emel dan sebagai bloggers demi membantu masyarakat.


http://www.mazidulakmal.com
Photobucket

Ahli UMNO Memang Kaki PORNO Akui Anggota Pemuda Umno Kelantan

on



Kata anggota Pemuda Umno Kelantan yang mahu dikenali sebagai Adi “Itulah, bila pembangkang kata kita kaki porno, kita marah, tetapi tengoklah sendiri apa yang kita dah buat, sebab itulah dia orang cap kita kaki porno.

“Dahulu pun, masa video Anwar keluar, bukan main seronok lagi kita bersorak, tetapi sekarang cuba awak fikir, video pengakuan janda ini pun gunakan kaedah dan matlamat yang sama juga, cuma kita tak tahu kebenaran video-video ni.

Ha..Ha..Ha.. memang kaki porno rupanya puak-puak yang memperjuangkan Bangsa dan Agama ini..

Nak perjuangkan Bangsa apa dan Agama apa macam mana ni??

Bangsa Melayu terkenal sebagai satu bangsa yang punya sopan dan santun.. Agama Islam pula melarang umatnya menonton video porno ni..


****************

Perebutan jadi calon BN makin tegang
“Mungkin pada permukaan cuma nampak kocakan-kocakan kecil, tetapi di dasarnya sedang bergelora dengan dashyat.”

Demikian perumpamaan yang diberikan oleh anggota Pemuda Umno Kelantan yang mahu dikenali sebagai Adi, 41, ketika cuba memberikan gambaran suasana tegang dalam perebutan kerusi sebagai calon Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) dalam Umno.

Menurut Adi yang juga menjawat jawatan yang tidak kurang penting dalam sayap parti itu di sebuah bahagian di negeri itu, perebutan untuk dipilih sebagai calon itu telah lama berlaku dan semakin tegang semenjak akhir-akhir ini.

“Pertembungan kepala-kepala dalam Umno ni dah lama dah sebab masing-masing hendak jadi calon PRU-13 nanti. Tetapi nampaknya sekarang dah semakin tegang, dah jadi macam semakin tak terkawal lagi dah.

“Bila pemimpin lebih tinggi atau pusat nasihat, masing-masing nampak macam okey sahaja, tetapi di belakang dah tak boleh makan cakap lagi dah sebab mungkin bagi dia orang ni, orang atas pun lebih teruk agaknya.

“Di sini, sampai ada dah bertindak mengaibkan saingan dengan mengeluarkan video pengakuan janda kena rogol pula,” kata beliau ketika dihubungi semalam.

“Tetapi perang sebab berebut nak jadi calon ni bukan berlaku di Kelantan sahaja, di negeri lain macam Selangor pun saya dah dengar banyak cerita berebut kerusi sampaikan saya dengar dah ada buat pelan khusus nak sabotaj kalau tak tercalon,” kata beliau.

Ketika ditanya samada beliau mengetahui kesahihan pengakuan dalam video tersebut, beliau menyarankan pihak yang mendakwa sebagai mangsa rogol agar membuat laporan polis dan bukannya membuat pengakuan di dalam video sahaja.

Mengaib, jatuhkan saingan
“Saya tak boleh nak kata pengakuan tu betul atau tidak, boleh jadi ya atau fitnah, tetapi yang saya nak tanya kenapa sanggup keluar pengakuan di video kalau tidak bertujuan untuk mengaibkan dan menjatuhkan individu tertentu, patutnya buatlah laporan polis.

“Sama juga dengan orang yang didakwa dalam video tu, kalau rasa difitnah cepat-cepatlah buat laporan polis, dia pun bukan tak tahu kewujudan video tu, malah rakan dari bahagian individu itu beritahu saya, dia tahu dalang sebalik rakaman tu.

“Tetapi setahu saya masih belum ada sebarang laporan polis dibuat samada oleh wanita itu atau dari pihak Ketua Bahagian tu,” ujar beliau lagi.

Beliau turut melahirkan rasa kecewa dengan tindak-tanduk segelintir pihak di dalam Umno dan penyokong mereka yang sanggup membuat apa sahaja demi mendapatkan kedudukan dan kuasa.

“Itulah, bila pembangkang kata kita kaki porno, kita marah, tetapi tengoklah sendiri apa yang kita dah buat, sebab itulah dia orang cap kita kaki porno.

“Dahulu pun, masa video Anwar keluar, bukan main seronok lagi kita bersorak, tetapi sekarang cuba awak fikir, video pengakuan janda ini pun gunakan kaedah dan matlamat yang sama juga, cuma kita tak tahu kebenaran video-video ni.

“Nanti rakyat tanya, apa ni? Tak ada isu lain ke? Mula-mula cerita liwat, liwat pun ada satu dan dua pulak tu, lepas tu video sekslah, ramas buah dadalah, sekarang cerita rogol pulak.

“Apa ni? dia orang ingat masyarakat sekarang ni macam tahun 80an, 70an atau sebelum tu lagi dahulu ke? Apa Umno cakap orang terus percaya saja.

“Sekarang ni kalau betul pun, belum tentu orang terus nak percaya bulat-bulat, apa lagi yang nampak sangatlah jelas ada motif politiknya, dah tu banyak sangat yang tak kenanya.

“Jangan sampai akhirnya nanti kita sendiri juga yang terkangkang nanti,” ujar beliau melahirkan rasa kecewanya.

Terdahulu, FMT dalam laporan sebelumnya, melaporkan VCD pengakuan seorang janda yang mendakwa di rogol oleh seorang ketua bahagian Umno Kelantan di sebuah hotel di Golok, Thailand telah disebarkan di negeri terbabit.




Photobucket

Dr Asri: PAS Perlu Tunjuk Sikap Demokratik Sebelum Jadi Kerajaan

on



Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin, yang kelmarin diselar oleh Dewan Pemuda PAS berkenaan kenyataan berkaitan dengan isu konsert artis Elton John berkata, sayap parti Islam itu wajar memperlihatkan sikap yang demokratik kerana pihak berkenaan bercita-cita mahu menjadi kerajaan.
“Apabila PAS bercita nak jadi kerajaan, sudah pasti rakyat akan memberikan pandangan kepada mereka sepertimana mereka sering mengkritik kerajaan yang ada sekarang.
“Maka, Pemuda PAS wajar memperlihatkan sikap yang demokratik sebelum memerintah,” kata beliau dalam satu ulasan yang diemel kepada The Malaysian Insider.
Asri yang kini berada di Pusat Pengajian Islam Oxford sebagai felo menambah, mendengar cadangan rakyat dengan baik dan menolak dengan baik jika tidak bersetuju adalah sangat penting diamalkan oleh kepimpinan parti itu.
Justeru katanya, sikap cabar-mencabar kerana enggan menerima sesuatu cadangan hanya menunjukkan sikap kurang terbuka.
“Itu bukan contoh atau petanda yang baik untuk mereka yang ingin membentuk kerajaan yang demokratik,” katanya.
Bagaimanapun dalam ulasannya, Asri menambah Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan telah menghantar e-mel menyatakan beliau seorang terbuka dengan teguran cuma kurang setuju dengan perkataan Taliban.
“Saya pun ucapkan terima kasih kepada beliau,” katanya.
Ketika bercakap kepada The Malaysian Insider semalam, Nasrudin mempertahankan kenyataan pihaknya mengenai konsert itu bulan ini sambil menegaskan, saya muda parti Islam bukan “Taliban dan tidak meniru pendekatan Taliban.”
Malah kata beliau, Dewan Pemuda PAS juga bukan ekstrem dan menjadi hak mereka untuk mengatakan pendirian mereka tidak bersetuju dengan penganjuran konsert-konsert yang tidak sihat di negara ini.
“Jangan salah faham... kami bukan Taliban, kami juga tidak pernah meniru cara Taliban. Pandangan yang kami lahirkan bukan bermaksud kita bertindak ekstrem, menghalang sesiapa daripada menghadiri konsert, menyerang mana-mana pihak (yang menghadiri konsert)... tidak, tidak,” kata beliau.
Dalam laporan dibawa The Malaysian Insider pagi semalam, Asri yang semalam diselar Pemuda PAS sebagai “keterlaluan” menegaskan, beliau tidak pernah mengatakan PAS sebagai Taliban, kecuali menasihatkan parti Islam itu agar “jangan tiru Taliban” dalam pendirian mereka menentang konsert artis itu di Malaysia bukan depan.
Nasrudin menyelar Asri yang mengaitkan sayap itu dengan Taliban ekoran pendirian mereka membantah penganjuran konsert artis, yang dikaitkan dengan amalan gay, di Genting Highlands akhir bulan ini.
Sambil menganggap pandangan Asri sebagai “belum mengenali Pemuda PAS”, Nasrudin berkata, bekas mufti itu juga boleh memberi tanggapan salah masyarakat terhadap sayap PAS.



Photobucket

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List