MCA RASA BIMBANG...?

on Aug 6, 2011

Wan Azizah akan ganti Anwar 'jika perlu'

on

SIAPA MAKAN CILI DIA RASA PEDAS NYA.

on

MONAVIE MALAYSIA

on










image
Jus MONAVIE merupakan jus campuran buah-buahan untuk membantu anda mengekalkan cara hidup sihat dengan lebih aktif. Kandungannya telah disahkan oleh pakar pakar antarabangsa yang mempunyai unsur unsur anti-pengoksidaan yang amat tinggi serta nutrient-nutrient berkhasiat yang boleh merangsang penyembuhan luar biasa serta menyediakan pertahanan badan daripada pelbagai jenis penyakit.
Badan kita setiap hari terdedah kepada pencemaran udara dan makanan. Setiap kali itulah bahan-bahan pencemaran ini akan terkumpul dalam badan kita sedikit demi sedikit, dan membentuk radikal-radikal bebas yang membentuk pelbagai penyakit dalam badan kita. MONAVIE membekalkan makanan tambahan yang menghasilkan unsur-unsur anti-oksida yang tinggi yang berupaya melawan, mengurang dan menyahkan radikal-radikal bebas dalam badan kita. Di samping itu, ia membekalkan nutrient-nutrient yang tinggi dan berkualiti yang tidak terdapat dalam makanan tambahan yang lain, untuk memberi dan membekalkan tenaga yang optimun untuk badan kita.

MONAVIE
ibu pejabat MONAVIE di Utah



Ibu Pejabat di Utah

- MONAVIE ditubuhkan pada Januari 2005 di Amerika Syarikat
- Ibu pejabat terletak di Salt Lake City, Utah, Amerika Syarikat
- MONAVIE mempunyai potensi pasaran yang global, dan sedang berkembang ke seluruh dunia.
- Malaysia merupakan negara ke-16 memasuki pasaran MONAVIE dan berada dalam kalangan 4 buah negara yang paling pantas berkembang selepas USA, Kanada dan Jepun.
- Antara negara yang sudah mempunyai pasaran MONAVIE adalah seperti Australia, United Kingdom, Singapura, Brazil, New Zealand, Taiwan, Korea, Jepun, Hong Kong, Brunei, Indonesia dan Poland.
- Untuk maklumat lebih lanjut boleh layari  www.monavie.com

Ibu pejabat Monavie Malaysia
 Ibu Pejabat di Bangsar







MONAVIE Malaysia Sdn Bhd (854287-H) (AJL931796) telah ditubuhkan pada 16 april 2010 dan dirasmikan pada 17 April 2010 di Sunway Convention Centre, Bundar Sunway, Selangor.
Ibu pejabat MONAVIE Malaysia terletak di Menara UOA Bangsar, No. 5, Jalan Bangsar Utama 1, 59000 Kuala Lumpur. Untuk maklumat mengenai Monavie Malaysia boleh layari  Monavie Malaysia


Monavie Halal
Monavie Halal


KETERANGAN LANJUT  :-

CALL / SMS

AME (013-2295532






ADA RAHSIA...???

on

HEBAT NYA JUS MONAVIE.

on





KETERANGAN LANJUT :- 
CALL / SMS AME (013-2295532)



Jus Monavie ini mendapat sambutan hangat dan diperakui oleh ramai saintis di seluruh dunia. Ia telah terbukti mampu membekalkan khasiat optimum dan nutrien berkualiti tinggi yang tidak terdapat dalam makanan tambahan lain untuk keperluan badan kita.



Khasiatnya telah diperakui oleh ramai pakar-pakar pemakanan terkenal dunia serta mendapat liputan meluas terutamanya di Amerika Syarikat dan Eropah.

Kesan-kesan pemulihan semulajadinya telah banyak terbukti dan diperkatakan melalui testimoni-testimoni seluruh dunia dan kini Monavie mula bertapak di pasaran Asia untuk kita berkongsi bersama akan khasiat dan kehebatannya.

Jus MonaVie adalah makanan tambahan yang menghasilkan unsur-unsur anti-oksida yang tinggi yang berupaya melawan, mengurang dan menyahkan radikal-radikal bebas dari dalam badan kita.
Di samping itu, ia juga membekalkan nutrien-nutrien yang tinggi dan berkualiti yang tidak terdapat dalam makanan tambahan yang lain untuk memberi dan membekalkan tenaga yang optimun untuk badan kita.

Kajian menunjukkan ramai orang yang mengamalkan jus herba atau makanan tambahan yang lain akan bertukar dan beralih arah kepada jus Monavie setelah mula meminumnya.
Jus Monavie membekalkan khasiat-khasiat berikut:

1. Vitamin
2. Phytonutrients
3. Dietary Fiber
4. Trace Mineral
5. Complex Carbohidrat
6. Amino Acid / Protein (menyerupai Profil Telur)
7. Omega 3,6,9 (menyerupai minyak buah kurma)

Jus Monavie mengandungi 19 jenis buah-buahan!


Ramai yang berjaya sembuh dari pelbagai penyakit kronik mereka setelah meminum Jus Monavie. Anda boleh lihat testimoni di sini. Berikut adalah antara penyakit yang dapat dibantu dengan Jus Monavie.

* Susah tidur malam
* Sakit Sendi
* Lemah Lutut
* Kolestrol Tinggi
* Kencing Manis
* Buah Pinggang
* Gout
* Sakit kulit, Gatal-gatal
* Arthritis
* Sakit Jantung
* Kanser
* Stroke/Lumpuh
* Sakit tulang belakang
* Resdung
* Eczema
* Letih Lesu

* Asma
* Haid Tidak Teratur
* Lemah Antibodi
* Denggi
* Sembelit
* Buasir
* Jangkitan Faraj
* Gastrik
* Darah Tinggi
* Lemah Tenaga Batin
* Mati Pucuk
* Ingatan lemah
* Mudah Lupa
* Alzheimer
* Alahan





Dr. Nicholas Perricone, MD, FACN, adalah dermatologist yang diiktiraf oleh badan klinikal dan kajian dermatologist dan CEO kepada syarikat NV Perricone MD, Ltd, syarikat pembuatan dan peruncit barangan penjagaan untuk kulit dan makanan kesihatan. Beliau dalam bukunya menggambarkan MonaVie sebagai makanan paling berkhasiat dan bertenaga di dunia. Pati buah bertenaga paling sempurna dan semulajadi.



Dr. Penny Kris-Etherton, PhD, RD, bertugas di fakulti Pennsylvania State University sejak 1979, dan telah dilantik sebagai Distinguished Professor of Nutrition di Pennsylvania State University sejak 1996. Beliau berkata,"Saya berasa bangga menjadi sebahagian daripada MonaVie Scientific Advisory Board. Saya percaya MonaVie telah dan akan terus berusaha untuk menetapkan sasaran dalam industri minuman kesihatan di dalam mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan di kalangan komuniti di seluruh dunia.



Dr. Alex Schauss, PhD, FACN, telah bertugas sebagai ketua saintis di Natural and Medicinal Products Division of AIBMR Life Sciences, Inc., in Puyallup, Washington, selama 27 tahun. Beliau adalah Adjunct Research Professor of Botanical Medicine di National College of Naturopathic Medicine di PortlandOregon. Beliau berkata,"Pengalaman selama lebih 30 tahun dalam bidang nutrisi, membuatkan saya sangat menghargai kelebihan yang nyata dari segi nutrisi yang dijumpai dalam buah acai berri. Saya berharap untuk berkongsi maklumat yang akan ditemui di masa hadapan melalui apa yang kita akan pelajari tentang acai berri dan bagaimana jus MonaVie boleh memberi manfaat kepada orang ramai.


KETERANGAN LANJUT :- 
CALL / SMS AME (013-2295532)


Siapa sebenarnya nak jatuhkan Najib ?

on






Posting ni aku amik dari blog Pro umno/bn. Memang telah semua maklum bahawa para blogger umno ni kebanyakkannya jenis berblog untuk cari makan, menabur fitnah tak kira terhadap pemimpin PR atau pun terhadap pemimpin umno/bn sendiri. 

Itulah umno yang sebati dengan budaya cantas mencantas menjatuhkan orang lain. Umno parti yang semakin mereput ini akan dengan sendiri akan hancur disebabkan kebobrokkan mereka sendiri. Hanya masa yang akan menentukan waktu kehancuran mereka. Mereka akan menjadi sejarah, sejarah yang akan diteladani oleh generasi akan datang.








Siapa yang jatuhkan Pak Lah ? Siapa yang beria ria menyatakan ketidak puas hatian kepada pemimpin yang di lantik oleh dia dari hari pertama dia mula kan kerja ? Siapa yang membayar berpuluh puluh blogger untuk mulakan OPS LAH untuk jatuhkan Pak Lah bersama dengan menantu nya ? Siapa yang pertama sekali mulakan kumpulan Bloggers yang bertapak di PWTC sampai kering dengan modal dan terpaksa berdikari cari dana untuk meneruskan perjuangan mereka ? Siapa yang menjadi penaja utama kepada semua operasi untuk jatuhkan pemimpin demi pemimpin melalui cara direct atau halus?

Siapa yang baru menjana kumpulan bloggers yang konon nya hebat tetapi hits masih kurang daripada mana mana blogger Pakatan ? Sia sia saja anda fund bloggers ini kalau mereka masih tidak dapat 'penetrate' dalam ruang angkasa majoriti rakyat di alam maya ? Sia sia sahaja anda menggunakan mereka untuk menjatuhkan rakan seperjuangan di dalam Barisan Nasional dan bukan tujukan mereka kepada Pakatan. Kenapa anda begitu ? Apa muslihat anda ? Adakah lebih baik kalau Mahafirhaun dan Mahazalim di buka balik untuk membawa yang salah ke muka pengadilan ?

Jadi sekarang Aziz mulakan rentak dengan underground bekas Ahli Parliamen, bekas itu bermakna rakyat sudah kata dengan kuat 'pencen, cukup lah nak kerja'. Apa yang Aziz tak faham ? Adakah RPK akan kembali kejab lagi dengan bukti lagi untuk kaitkan Najib atau Percepsi hanya untuk mengkaburkan mata rakyat. Dari dulu lagi kita tahu siapa sebenarnya sepatutnya di beri nasihat supaya tidak masuk campur lagi dengan apa apa lagi, dan kalau ya, di ambil tindakan serta merta. Kalau Tun Ling Liong Sik boleh diambil tindakan, apa lagi dengan dia ?

Sumber dari Kritis On-Line



MUNGKIN KAH AKAN BERLAKU.....?

on


Pencaturan Politik Malaysia Hari Ini...

YAB Tok Guru Nik Abdul Aziz, Ibrahim Ali dan Tun Mahathir Mohamed.

Suasana baru politik Malaysia telah mulai jenak sekarang. Dalam diam ada usaha pihak-pihak tertentu sama ada dari kalangan pemimpin Pakatan Rakyat PR atau pun oleh mereka yang tidak berparti (atas pakar) sedang berusaha untuk mempercepatkan pertukaran Kerajaan.

Ini terjadi kerana dalam kerabat BN sudah mulai retak ekoran tidak ada kesepakatan terutamanya dalam menentukan calun-calun yang berwibawa untuk bertanding dalam PRU 13. UMNO sedang menghadapi krisis kepercayaan kepada Presiden yang dilihat terlalu tunduk kepada Isteri.

MIC mahu keseorangan dalam jemaah BN yang telah secara terang-terang memberi kata dua bahawa MIC akan keluar daripada BN sekiranya BN terima parti India lain menyertai BN dan MCA pula terus kecewa dalam batinnya kerana Presidennya tidak diberi jawatan Menteri dalam kebinat Malaysia.

Manakala rakyat terutamanya ahli-ahli UMNO sedang mempertikai kekuasaan yang berada dalam tangan Idris Jala, Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang hanya sekadar dilantik sebagai Senator dan tidak dipilih oleh rakyat.

Manakala ahli Parlimen bebas tidak ada tempat dalam UMNO walaupun telah mengholorkan kepala tapi tidak dihidu oleh ahli Majlis Tertinggi UMNO untuk mempelawa mereka itu menyertai UMNO, maknanya ahli Parlimen bebas sepertilah 'anjing buruk kepala dan badannya berkerapu'.

Banyak ahli Perlimen, bekas wakil rakyat dari UMNO dan BN sedang berkira-kira untuk menentang UMNO dan BN secara terbuka kerana sudah tidak tahan melihat kerakusan pemimpin UMNO dan BN mengumpul harta didepan mata mereka dan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri berbelanja 'boros' dan membazir.

Tidak mustahil selepas bulan puasa ini, ada banyak lagi bekas pemimpin UMNO akan istihar keluar parti dan akan menyertai parti dari Pakatan Rakyat bagi menguakkan jentera pilihanraya PR untuk menumPASkan BN. Ertinya usaha pihak pihak tertentu dalam UMNO untuk menasihati Najib Tun Razak supaya berundur sebagai Presiden parti dan Perdana Menteri sebelum pilihanraya umum tidak menjadi.

Rakyat sedang menunggu ulusan dari Tun Mahathir Mohamed berhubung dengan isu cincin Rosmah dan kegawatan ekonomi yang akan menjunam sekiranya suasana politik Malaysia tidak stabil dan diikuti oleh ramalan yang akan dibuat oleh Tun Daim zainuddin bahawa Najib dan Rosmah Mansor telah menjadi kerosakan kepada UMNO dan BN.

Sekiranya cepat mereka berdua itu membuat ulusan yang tidak berpihak kepada Najib dan Rosmah maka pilihanraya umum berkemungkinan akan menjadi lambat atau pun terus diumum sekiranya Najib tidak berhasrat meletak jawatan dengan kata lain Najib tidak berjiwa besar kerana sekiranya pilihanraya diadakan dalam keadaan rakyat tidak percaya tentunya BN akan menerima kekalahan yang teruk.

Pada pilihanraya umum 13 nanti. Saya mahu melihat dimana Presiden PERKASA Dato' Ibrahim Ali, bertanding atau pun tidak dan sekiranya bertanding atas lambang apa?, lambang UMNO tentu sekali tidak. Apakah pintu 'taubat' masih terbuka untuk beliau bertanding atas tiket Pakatan Rakyat (PR) sama ada PAS atau pun PKR.

kredit :- http://newkk.blogspot.com



RAMALAN DAILY MAIL YANG TEPAT

on

Akhbar ini telah meramalkan tentang telefon bimbit 111 tahun lalu....



PLYMOUTH, Britain - Edisi khas akhbar Daily Mail di Britain yang diterbitkan 111 tahun lalu meramalkan dengan tepat teknologi masa kini seperti penggunaan telefon bimbit, penerbangan pelancong dengan pesawat dan kereta api laju.

Wartawan-wartawan akhbar berkenaan turut meramalkan pembinaan Terowong Selat yang menghubungkan Britain dan Perancis seratus tahun sebelum pembinaan itu dijalankan.

Kesemua ramalan itu kembali mendapat liputan selepas edisi khas berkenaan berada dalam keadaan baik ditemui oleh seorang lelaki John Jenkins, 63, dan isterinya Joyce, 69, di dalam timbunan majalah lama di kediaman mereka di sini.

Ramalan itu diterbitkan dalam edisi cenderamata dikenali sebagai Golden Extra dan menggunakan dakwat emas.

Akhbar tersebut dibeli oleh datuk dan nenek Joyce di London sebelum ia diserahkan kepada mendiang ibunya, Amelia Fry.

Akhbar itu kemudian diserahkan kepada generasi ketiga keluarga berkenaan.

Edisi itu diterbitkan pada 31 Disember 1900 bagi meraikan ketibaan abad ke-20. - Agensi

TIPS UNTUK TELEFON YANG MASUK AIR

on

Cara Menyelamatkan Telefon Bimbit Basah Terkena Air





Jika telefon bimbit anda basah terkena air, berkemungkinan akan mengalami masalah kerosakan. Telefon anda masih boleh diselamatkan dengan langkah-langkah seperti berikut:

1. Buka 'casing' dan keluarkan bateri. Langkah ini harus diambil untuk menyelamatkan komponen-komponen di perangkat tersebut agar tidak rosak terkena air.
2. Lap menggunakan tisu atau kain lembut yang boleh menyerap air. Hati-hati semasa mengelap, jangan terlalu menggoyang atau menggerakkannya.
3. Keluarkan sisa-sisa air menggunakan penyedut hampagas [vacuum cleaner]. Jangan menggunakan pengering rambut kerana ini akan mendorong sisa-sisa air bergerak lebih jauh ke bahagian yang lebih sensitif 
4. Timbus handphone anda dengan beras kerana beras dapat menyerap air. Cara yang paling berkesan adalah dengan meletakkannya di dalam bekas yang berisi beras. Beras memiliki sifat untuk menyerap kelembaban. Perlu waktu untuk melakukan cara ini. Lebih baik jika telefon tersebut  dikambus dengan beras untuk semalaman.Selamat mencuba.


NAJIB DAN ROSMAH ADA BERANI KE...?

on

INI BARU DIKATAKAN MACAM LEMBU...!

on

http://1.bp.blogspot.com/-UkF9rarxboM/TgvaaAOPb_I/AAAAAAAACw8/HYWbx5k7Gtg/s1600/umno%2Bbodoh.jpg
 Yang macam lembu tu orang yang berdiri tu....Kompen otak macam lembu juga....
Pakai songkok kencing macam lembu......
Bermimpi di siang hari. Mereka akan mengatakan bermacam-macam untuk menyedapkan hati sang najib dan rosmah. Rakyat selangor akan tolak najib jauh-jauh!


 Umno yakin Pakatan Rakyat akan berkubur di Selangor pada pilihan raya umum ke-13 dengan Barisan Nasional (BN) boleh memperoleh majoriti 20 kerusi bagi mewujudkan kerajaan negeri yang kuat.

Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Shukor Idrus memberitahu The Malaysian Insider, pada kali ini BN boleh memperoleh sekurang-kurangnya 38 daripada 56 kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pada Mac 2008 BN hanya memperoleh 20 kerusi di negeri paling kaya di Malaysia itu.

Umno Selangor kini diketuai oleh Datuk Seri Najib Razak sendiri dan meletakkan sasaran mahu merampas negeri itu dengan apa cara sekali pun.

Abdul Shukor meramalkan kemungkinan itu ekoran peningkatan dalam sokongan pengundi Melayu daripada 50 peratus pada 2008 kepada 65 peratus sekarang.

Katanya, ia juga disumbangkan oleh rasa tidak senang dengan kerajaan negeri diterajui Pakatan Rakyat dan juga kerja kuat kepimpinan Umno, yang terkejut dengan kekalahan pada Mac 2008.

“Meskipun kami tidak boleh mengatakan bahawa kami sudah sangat selesa, tetapi kami yakin bahawa kami boleh menang Selangor,” kata beliau ketika ditemui di pusat perkhidmatan beliau di sini minggu lalu, sebelum kontroversi terbaru melibatkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), yang menyerbu sebuah gereja di Damansara Utama tiga hari lalu.

Adun Kuang itu berkata, 38 kerusi yang disasarkan mereka terdiri daripada kawasan luar bandar dan separa bandar - kawasan di mana pengundinya mempunyai akses terhad kepada Internet, media sosial dan media alternatif.

“Isu-isu besar dan sebagainya tertumpu di kawasan bandar, tetapi kurang berpengaruh di kawasan luar bandar.

“Di bandar, setiap orang menggunakan Internet. Tetapi di luar bandar, ramai hanya membaca akhbar... mereka banyak membaca Utusan (Malaysia),” kata beliau dengan senyuman.

Wakil rakyat penggal pertama ini berkata, isu-isu kebangsaan yang dibawa Pakatan Rakyat hanya memberi kesan ke atas pengundi-pengundi bandar khususnya mereka yang tinggal di bandar-bandar yang dilihat kubu kuat Pakatan Rakyat.

Abdul Shukor berkata Umno telah mengenal pasti 18 kerusi yang dikategorikan sebagai “kawasan hitam”, yang parti itu melihat mustahil untuk dimenangi.

Antaranya ialah Subang Jaya, Bukit Lanjan, Bukit Tunku, Balakong, yang terletak di bahagian Parlimen Petaling Jaya Utara dan Selatan.

Katanya, BN tidak berputus asa dengan kerusi-kerusi “kawasan hitam” tetapi akan memberi fokus yang mendalam ke atas 38 kerusi yang dikenal pasti boleh dimenangi.

Justeru kata beliau, pihaknya berharap MCA boleh menyumbang antara empat hingga tujuh kerusi manakala MIC yakin boleh menang di kerusi DUN Batu Caves dan Ijok.

Baki kerusi akan disumbangkan oleh Umno.

The Malaysian Insider difahamkan Umno akan meletakkan calon di 35 kerusi dan telah mengenal pasti 25 kerusi sudah boleh dimenangi, lebih tujuh daripada jumlah dikuasai tiga tahun lalu.

Abdul Shukor juga berkata sokongan masyarakat India kepada pentadbiran Najib turut mengalami peningkatan selepas Datuk Seri S. Samy Vellu memutuskan untuk meletakkan jawatan akhir tahun lalu.

Minggu lalu Najib memperuntukkan kerusi menteri penuh kedua kepada MIC.

Katanya, sokongan masyarakat Cina juga sudah mula mengalami peningkatan ekoran rasa tidak senang golongan bisnes dengan pentadbiran Pakatan Rakyat.

Berhubung pengundi Melayu, kata Abdul Shukor, pemimpin-pemimpin Umno bekerja kuat dengan meningkatkan program membabitkan mereka.

“Kami pergi dari rumah ke rumah, kami memberikan bantuan kepada golongan ibu tunggal, yang miskin. Kami membetulkan atap rumah dan longkang... malah betulkan tandas,” katanya lagi.

Sebagai contoh, kata Abdul Shukor, beliau memutuskan untuk melawat 20 rumah di setiap hari Jumaat sejak dilantik ke jawatan itu.




sumber  :-  http://kerabubersuara.blogspot.com




Kes Kematian Dr. Rohani: Jiran Ditahan

on



Penjenayah kejam yang mencerobohi rumah Timbalan Pengarah (Kesihatan) Jabatan Veterinar Perak, Dr Rohani Kasim, 38, sebelum mencekik mangsa hingga mati dipercayai tinggal di tingkat sama dengan rumah mangsa di Pangsapuri Permai Lake View Tambun.

Menurut penghuni pangsapuri berkenaan yang juga jiran mangsa, terdapat empat lelaki tinggal di rumah bertentangan dengan kediaman mangsa di tingkat satu.

Dia yang enggan identitinya disiarkan berkata, mangsa tinggal di unit F-1-09, manakala empat lelaki terbabit iaitu tiga berbangsa Melayu dan seorang seperti berdarah kacukan India-Cina mendiami unit F-1-02.

Keempat-empat lelaki terbabit sering dilihat melepak di tangga berhampiran kediaman mereka dan beberapa rakan juga pernah menduduki unit yang didiami mangsa.

“Mereka kemudian berpindah sebelum arwah menyewanya. Saya percaya mereka terbabit dalam pembunuhan mangsa kerana saya dan beberapa jiran lain melihat dua daripada empat lelaki itu ditahan polis tidak lama selepas mayat Rohani,” katanya.

Dia bertambah yakin keempat-empat suspek adalah penghuni unit F-1-02 kerana pengawal keselamatan turut melihat dua daripada mereka melarikan diri pada hari kejadian.

Allahyarham Rohani yang baru dinaikkan pangkat memegang jawatan kini berkuat kuasa 1 Julai lalu ditemui mati kira-kira jam 3.30 pagi kelmarin, dipercayai dicekik sehingga mati sebelum pembunuh membalut mayatnya sebelum mengusungnya keluar dari rumah mangsa.

Suspek disyaki mahu membuang mayat mangsa di lokasi lain bagi mengelakkan jenayah itu dikesan.

Bagaimanapun, cubaan itu terbantut selepas tindakan mereka mengusung cadar berisi mayat mangsa disedari pengawal keselamatan di pangsapuri berkenaan yang melakukan rondaan rutin.

Menurut sumber, pengawal yang memeriksa tilam di lantai tangga Pangsapuri Permai Lake View Tambun, dekat sini, menemui mangsa sudah tidak bernyawa dalam keadaan tangan dan kaki terikat sebelum menghubungi polis.

Arwah pernah menyuarakan kebimbangan keselamatannya tinggal di pangsapuri berkenaan kepada ahli keluarga kerana pernah kerugian hampir RM15,000 apabila barang kemasnya dilarikan penjenayah yang memecah masuk kediaman itu pada minggu kedua mendiaminya.

Mangsa yang juga anak ketujuh daripada 10 beradik, sebelum ini bertugas sebagai pendaftar di Kolej Pertanian Sintok, Kedah sebelum berpindah ke Ipoh.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusof berkata, posmen dan tentera antara empat suspek yang ditahan di tiga lokasi berasingan sekitar negeri ini. Katanya, dengan penahanan itu, pihaknya yakin dapat menyelesaikan kes itu dalam tempoh kurang 24 jam.

“Siasatan mendapati motif dipercayai samun berikutan penemuan beberapa barang kes seperti telefon bimbit dan barang kemas bersama suspek.

“Tangkapan pertama terhadap dua lelaki masing-masing berumur 26 tahun di sekitar kawasan kejadian pada jam 4 pagi. Dua lagi suspek masing-masing berusia 20 dan 22 tahun ditahan di Tanjung Malim pada jam 4.30 petang dan di Slim River jam 10.25 malam tadi (kelmarin),” katanya.

Menurutnya, seorang daripada suspek berada dalam senarai individu dikehendaki polis bagi kes rogol di Slim River manakala seorang lagi askar yang lari daripada tugas.

“Dua daripada suspek direman selama empat hari manakala dua lagi suspek direman tujuh hari bermula semalam dengan kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.




HARGA MINYAK AKAN TURUN...?

on




Harga minyak mentah antarabangsa menurun ke paras USD86 setong pada Jumaat, mencatat magnitud penurunan terbesar dalam seminggu sejak Mei 2011, berikutan kekhuatiran pelabur terhadap ekonomi dunia yang diperlahankan.

Meskipun harga minyak mentah antarabangsa memperlihatkan pola menurun sejak Mei 2011, namun harga minyak RON 97 Malaysia yang diapungkan mengikut pasaran antarabangsa hanya diturunkan 10 sen pada Jun, dan tiada lagi pengumuman dalam tempoh dua bulan selepas itu.

Harga minyak RON97 telah meningkat sebanyak 85 sen dari Julai 2010 hingga Mei 2011. Penurunan pada 15 Jun 2011 membawa harga RON 97 ke paras RM2.80. Harga RON97 pernah mencatat paras RM2.90/liter pada Mei 2011. Dengan kata lain, RON 97 mencatatkan pertambahan sebanyak 75 sen dengan harga kini, jika dibandingkan dengan harga pada Julai 2010.

Harga minyak mentah mula memperlihatkan pola menurun sejak Mei 2011 sehingga kini, setelah mencatat paras USD120 setong pada April tahun ini.

Menurut laporan Reuters hari ini, harga minyak mentah Brent Crude telah menurun kira-kira 9% dalam minggu ini, sementara harga minyak U.S Crude pula menurun 10% dalam minggu ini. Ini kerana kebimbangan yang menyelubungi pasaran, bahawa US akan terperangkap dalam kemelesetan ekonomi, yang bakal menggugat keperluan petroleum. Selain itu, krisis hutang di Eropah juga menggugat harga minyak mentah.

Harga minyak U.S Crude menurun 6% pada Khamis, mencipta magnitud penurunan harian yang terbesar sejak 5 Mei 2011. Pada Jumaat ini, harganya menurun USD1.40 sehingga USD 85.23 setong, mencatat paras terrendah sejak 17 Februari 2011. Harga minyak Brent Crude pula menurun secara mendadak dengan USD6 pada Khamis, dan kini mengekalkan harga pada USD 107.25 setong pada Jumaat.

Barclays Capital yang paling optimis dengan perkembangan harga minyak mentah pada tahun ini, mengakui bahawa keperluan dunia dijangka akan diperlahankan. Bank pelaburan itu menganggar, keperluan petroleum dunia bakal bertambah 1.1 juta tong, mencatat 88.68 juta tong pada tahun ini.

Ia memperlihatkan perubahan sikap bank pelaburan ini. Sebelum ini, bank pelaburan ini menjangka pertambahan keperluan 1.56 juta tong minyak, malah pernah menjangkakan pertambahan 1.7 juta tong, dua bulan yang lalu.

M .review

MELAYU MURTAD vs MISMAH GATE

on





Kejadian ini sangat bahaya tapi sebenarnya telah lama berlaku dan telah ramai orang Melayu yang dah Murtad. Tapi peliknya kenapa kes ini tiba-tiba meletup ketika kes mismah-gate juga sedang meletup.....Lu fikir lah sendiri.....


BUKTI...antara risalah dan kitab Kristian yang diberikan gereja kepada wanita berkenaan.

KUALA LUMPUR: Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

hmetro


AIR TAWAR DI MARIKH...?

on


Sekumpulan saintis menemui bukti air tawar mengalir di curam cerun planet Marikh dan jika disahkan ia akan menjadi penemuan pertama air di planet itu, kata Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) kelmarin.

Data mengenai air itu diperoleh daripada kapal peninjau Marikh yang mengelilingi planet tersebut sejak 2006.

Menurut NASA yang merupakan agensi angkasa lepas Amerika Syarikat (AS), air tersebut mengalir di beberapa lokasi semasa musim panas dan musim bunga planet Marikh.

Sebelum ini tiada air yang ditemui di Marikh walaupun ais telah ditemui di kutub planet berkenaan. - Agensi






Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List