KESAN DARI PEMILIHAN PKR.......???

on Dec 9, 2010



Ini hasil dapatan pihak yang buat survey iaitu University Malaya’s Democratic Research and Elections Centre.


43 per cent of residents in PKR stronghold areas here will not support the party in the next general election due to a decline in confidence after its fractious polls last month.



Fuuhhh..... Kesan dah nampak dah. Inilah akibat yang kini terpaksa ditanggung oleh PKR, kesan daripada pengenalan sistem pemilihan 1 ahli 1 undi. Nawaitu untuk memperluas demokrasi dalam parti itu baik, tapi jika ia tidak dilaksanakan dengan sempurna dan berhemah, maka inilah akibatnya.


Daripada survey yang dilakukan jelas menunjukkan sokongan terhadap PKR merosot dan persoalannya sekarang apa yang PKR akan lakukan untuk memulihkan semula keyakinan dan seterusnya mengembalikan semula sokongan yang merosot??


Apa-apa pun... sistem yang dilaksanakan itu baik tetapi ia perlu dimurnikan lagi bagi menghapuskan kepincangan. Kalau tak boleh hapus 100% at least minimakan ia kepada paling minima.


Untuk itu ia memerlukan kesungguhan semua pihak dalam PKR, bukan JPP sahaja. PKR mesti menunjukkan kesungguhan mereka untuk menangani kepincangan yang menjadi sebab merosatnya sokongan terdahap parti. Langkah-langkah yang positif mesti diambil bagi menyelesaikan setiap aduan yang dibuat. Jika tidak padah akan menimpa.


Namun demikian rasanya PKR masih mampu mengubah persepsi buruk terhadapnya jika semua pihak yang menang mau pun yang kalah bertaut kembali demi memperkuat parti bagi menghadapi pilihan raya. Pihak di atas mau pun akar umbi mesti cuba elakkan diri dari terus menimbulkan polemik dalam parti.


Aha, pandai-pandai komer ler.... Parti komer tanggung jawab komer. Kalau tak nak terus ditolak oleh rakyat buatlah sesuatu.

Baca selanjutnya kat link bawah ini.


1. Polls show PKR losing voter confidence......???

2. Anwar masih dianggap relevan walaupun terus diserang UMNO-BN

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List