Pakatan Menang Dengan Maruah, BN Menang Dengan Rasuah.....???

on Apr 19, 2011







Saya gembira kerana dapat menyertai perbahasan titah ucapan bagindaYang di-Pertuan Agong. Sebelum saya memulakannya, izinkan saya membuat sedikit komen tentang apa yang berlaku lebih awal. Sepanjang pagi tadi beberapa orang mengucap tahniah kerana kemenangan BN di Sarawak. Tiada salahnya ini, akan tetapi kurang enak didengar apabila pada masa sama diperkecilkan pula prestasi PAKATAN.



Seorang teman dari Umno bertanya saya: Syed, tidak mahu ucap tahniah ke? Saya tiada masalah mengucap Syabas. Akan tetapi, saya ingin mengingatkan bahawa kami berjaya meningkatkan bilangan kerusi yang dimenangi sekali ganda. Lebih penting lagi kami berjaya menurunkan 8 peratus undi yang diperolahi BN dari 63 ke 55 peratus. Benar BN mendapat lebih duapertiga kerusi, Akan tetapi ia gagal memperolehi dua-pertiga undi.

Ini berlaku walaupun Kerajaan Umno-Bn mengggunakan jentera Kerajaan, memperalat media electonik serta cetak, mengugut melalui SB, menabur wang dan seterusnya. Tidak habis-habis mereka gunakan isu fitnah sodomi dan video sex.

Saya teringat kepada sebuah tweet yang saya terima, berbunyi: Pakatan menang dengan maruah, Bn menang dengan rasuah. Ingatlah, Sarawak bukan lagi “fixed deposit” Bn.





sumber :-  DR SYED HUSIN ALI




0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List