Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

on Apr 18, 2011




KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan bahawa lelaki di dalam video bukan Datuk' Seri Anwar Ibrahim seperti yang didakwa oleh BN dan media milik mereka. 

Bernama melaporkan kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani yang berkata bahawa siasatan mengenai video seks itu telah siap dan siasatan kini menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

"Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).

"Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah," kata Acryl seperti yang dipetik Bernama. Pengedar dan pemilik video lucah itu ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Dengan kenyataan ini, polis dengan sendirinya mengesahkan bahawa pelakon dalam video tersebut bukan Anwar.- KeadilanDaily

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=11697


TAKBIR!! ALLAH HUAKHBAR !!!
Mengapa keputusan ini tidak keluar hari Jumaat yang lalu iaitu sehari sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak?

Sekarang, tolong tangkap segera Trio Jahanam yang menabur fitnah jahat sehingga mengaibkan Datuk Seri Anwar Ibrahim!

Harapan saya dengan keputusan siasatan polis hari ini agar 1Malaysia sedar sesedarnya bahawa daripada Fitnah 1, Fitnah 2 sampai Fitnah 3, adalah sebenarnya konspirasi-konspirasi jahat demi untuk menghalang DSAI membawa perubahan besar dalam negara kita iaitu - REFORMASI !

Tunggu ulasan penuh saya malam ini !!

EDYES @ edyesdotcom

[UPDATE 1.01PM]

TIADA PENGESAHAN DARI PIHAK POLIS MENGATAKAN BUKAN ANWAR DALAM VIDEO TERSEBUT! SAYA ULANG, TIADA PENGESAHAN!

KESILAPAN PIHAK BLOGGER KERANA BERITA DARI PORTAL KEADILAN DAILY  MERUJUK KEPADA KENYATAAN PIHAK POLIS YANG BERBUNYI;
Siasatan mengenai video seks itu telah siap dan siasatan kini menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

SAYA YAKIN DALAM KES YANG MEMENANGKAN PIHAK ANWAR IBRAHIM, PIHAK POLIS TIDAK AKAN MEMBUAT PENGESAHAN SECARA DIRECT TETAPI HANYA MERUJUK SEKSYEN 292 - AKTA MENGEDAR BAHAN LUCAH! ITU SAHAJA YANG MEREKA MAMPU UNTUK MENYELAMATKAN KERAJAAN !

HARAP MAKLUM







0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List