Farid bakal Menteri Penerangan........???

on Jun 11, 2011

Dengarnya: Farid bakal Menteri Penerangan?





KETIKA ini rambut Cik Normah beralun dan berombak manja dibelai angin yang bertiup kencang menyampaikan cerita kononnya Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad (MPB), Datuk Seri Farid Ridzuan, akan meninggalkan MPB selepas kira-kira enam bulan beliau ditugaskan di Jabatan Perdana Menteri (JPM). 

Jangan terkejut, Datuk Seri Farid kita yang memang meletup ini bukan diberhentikan daripada MPB, sebaliknya jawatan lebih hebat dikhabarkan bakal diamanahkan kepadanya.




Cik Normah tak tahu sejauh mana kebenaran gosip berkenaan, tetapi kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang. Sekarang ini sudah kecoh desas-desus mengatakan Farid antara calon yang akan dilantik sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan. Entah betul, entah tidak, memang Cik Normah tidak dapat nak pastikan, tetapi itulah cerita yang sampai ke telinga Cik Normah.


Amboi! hebat sungguh Abang popular yang seorang ini. Daripada dikurniakan gelaran Datuk Seri hasil sumbangannya dalam bidang penyiaran negara dan kini bakal bergelar Menteri pula. Cik Normah memang tumpang gembira sekiranya berita itu benar belaka. 

Kalau betul Farid menjadi orang nombor satu di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK), bermakna RTM, FINAS, Istana Budaya akan berada di bawah tanggungjawabnya. Bagus juga tu, sekurang-kurangnya bolehlah Farid membawa perubahan baru terutama kepada RTM. Bukannya apa, Cik Normah tengok RTM bagaikan agak sukar sikit untuk berkembang. Kalaupun usia sudah mencecah senja, janganlah kita hendak menjadi suram. Sebaliknya, apabila usia makin meningkat, RTM pun kenalah lebih produktif, agresif sesuai dengan pengalaman yang dimiliki. Ini tidak, ia seakan-akan suram dan muram saja. Cik Normah memang tak sabar nak tengok Datuk Seri Farid mengubah struktur RTM. Kalau tak semua, dapat ubah sebahagian pun jadilah. Biarlah RTM tidak lagi digelar stesen penyiaran yang sudah senja. Bila lagi nak berubah kalau asyik di takuk lama saja kan? 



1 comments:

Anonymous said...

jangan laa dok merepet banyak sangat cik norma woiii... umno/bn dok tunggu masa saja nak bungkuih, dia nak mai jadi menteri macam mana? ataih tiket sapa pas?dap?

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List