BN “terlalu bahaya”

on Oct 25, 2011


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim membidas BN di atas tuduhan seks terkini, kali ini ke atas anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, menggesa rakyat untuk menolak kerajaan Perdana Menteri Najib Razak di atas penggunaan politik kotor yang berterusan.
Beliau berkata komlot itu mencerminkan tahap rendahnya pemikiran ahli-ahli politik BN, yang telah sering menimbulkan konspirasi berdasarkan seks untuk mengenakan musuhnya.
“Adalah sangat berbahaya sekiranya BN diberi peluang untuk memerintah sekali lagi kerana apa yang kita lihat hari ini menunjukkan mereka tidak dapat membezakan perkara yang secara moralya betul atau salah dalam politik,” kata Anwar.
Liwat I, Liwat II, Video Sekd Datuk T – apa lagi, UMNO?
Ketua de-facto Pakatan Rakyat yang berumur 64 tahun itu sendiri telah menjadi mangsa beberapa dakwaan seks, bermula pada tahun 1998 dengan tuduhan liwat oleh bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad. Anwar dicampakkan ke dalam penjara, di mana beliau ditahan selama 6 tahun sebelum mahkamah persekutuan akhirnya berani membalikkan tuduhan palsu itu pada tahun 2004, sejurus selepas persaraan Mahathir.
Pada tahun 2008, sejurus selepas Anwar mengumumkan kembalinya beliau ke dunia politik, Anwar sekali lagi dikenakan tuduhan liwat baru – kali ini daripada Perdana Menteri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor. Anwar telah menafikan tuduhan terkini itu dan menuduh kedua-dua mereka mengulang kembali skrip Mahathir untuk menjatuhkan kerjata politiknya. Di sebalik dipanggil untuk menjadi saksi, pasangan itu yang pernah berjumpa si penuduh Saiful Bukhari Azlan sebelum membuat laporan polis, telah ketakutan – takut menghadapi Anwar di mahkamah undang-undang.
Pada awal tahun ini, BN dan media mainstrim yang dikawalnya mengenakan satu lagi skandal seks baru untuk memburukkan lagi Anwar di ambang pilihanraya Sarawak pada 16 April. Skandal itu, yang digelar video seks Datuk T, memperlihatkan pakatan sulit terang-terangan oleh semua institusi-institusi kerajaan BN, daripada Peguam Negara hinggalah ke kehakiman dan pihak polis.
Digalakkan oleh Muhyiddin
Tetapi di sebalik kemarahan rakyat, blo-blog UMNO tidak berhenti politik kotor mereka kerana digalakkan oleh Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.
Muhyiddin tidak mengendahkan penafian oleh juara catur UK Anya Corke, yang didakwa blog-blog UMNO dicabul oleh anak lelaki Guan Eng, pengetua sekolah yang diduduki anak lelaki Guan Eng dan Pengarah Pendidikan Pulau Pinang.
Kedua-dua Muhyiddin dan Najib tidak mempunyai ‘class’ untuk meminta maaf bagi pihak blog-blog itu. Timbalan Presiden MCA Liow Tiong Lai telah mencuba untuk mempertahankan mereka, mempersoalkan kenapa Pakatan terlalu gemar menyalahkan BN. Tetapi, salah satu daripada blog itu adalah kepunyaan Ketua Bahaguan UMNO Bukit Gelugor Novandri Hasan.
“UMNO tidak mempunyai ‘class’ untuk meminta maaf. Mereka memanggil konco-konco mereka untuk bercakap bagi pihak mereka. Liow mesti sedang pening kepala. Adakah dia ingin mengatakan Novandri itu bukan UMNO atau UMNO itu bukan BN. Penipuan yang berani dikatakan oleh BN sekarang melalui media adalah di luar kawalan,” Naib Presiden PKR Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle.
Malaysia Chronicle


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List