Masih Nak Enter Frame

on Oct 27, 2011

RM10bil of hot air from Samy Vellu : Another trademark con-job?

Dalam kemeriahan Rumah Terbuka Deepavali MIC 2011 di Batu Caves semalam aku ternampak satu wajah yang lama aku tak nampak menyelit kat situ.Wajah SAMY THE TIPU SULTAN bekas Presiden MIC dan bekas Menteri Kerja Raya.He he he..rindu juga bila lama tak nampak wajah Pak Lawak yang suatu masa dahulu sering menjadi bahan jenaka rakyat Malaysia.Apapun aku anggap kehadhiran Samy disitu sebagai memberi penghormatan kepada DS Najib dan TS Muhyiddin dalam semangat perayaan bersama 1Malaysia.


Ada satu ketika kelihatan dalam tv Samy Vellu duduk betul betul disebelah Perdana Menteri,membuat aku berfikir apakah dia melanggar protokol sedangkan dia bukan lagi Presiden MIC.Rupanya tidak..bila banyak gambar gambar yang tersiar kemudian nya mempaparkan yang duduk disebelah PM adalah G Palanivel saperti yang sepatutnya.Jadi yang aku lihat itu mungkin Samy Vellu duduk dikerusi Palanivel bila Presiden MIC itu bangun melayan tetamu.Mungkin Samy sekadar bertanya khabar PM dan mungkin tengah bagi breifing tentang MISI dia menawan Selatan Benua India...


Aku difahamkan sejak melepaskan jawatan Presiden MIC Samy telah dilantik sebagai SPECIAL ENVOY TO SOUTH ASIA bertaraf Menteri dengan segala kemudahan menteri dari segi ELAUN dan KEMUDAHAN.Wow!!!patutlah rajin benor dia berulang alik ke Benua India...rupanya MAKAN TANGGUNG BERAK CANGKUNG pakai duit kita semua.Kalau dia kerap kesana sebab gian nak pekena KARI pun siapa tahu?Envoy jadi enjoy lah...


Sebab nak tunjuk konon nya dia hebat boleh dapat projek dalam MISInya itu dia pun kelentong lah kononnya Kerajaan Bangladesh bersetuju bagi projek bernilaiRM10 billion kepada syarikat syarikat Malaysia.Lepas tu KERAJAAN MALAYSIA AKAN MEMINJAMKAN RM9 BILLION kepada Kerajaan Bangladesh untuk Projek Jambatan Padma yang telah dibatalkan pembiayaan nya oleh Bank Dunia atas sebab RASUAH yang berleluasa berhubung projek itu.

PUUYOOHH....BANYAK NYA DUIT KERAJAAN BOLEH BAGI PINJAM...


Perhatikan muka Poyo Samy..orang lain semua angkat tangan 1Malaysia
dia buat apa...???

Projek kelentong TIPU SULTAN yang bernilai RM10 billion itu cuma akan berakhir dengan MOU demi MOU yang bakal ditanda tangani oleh syarikat syarikat yang konon nya diberikan kontrak oleh KERAJAAN BANGLADESH.Apa ada dengan MOU...ianya setakat KERTAS BODOH yang bagi PM syok je.Hakikat nya dah ribu ribu MOU yang pernah ditanda tangani syarikat syarikat Malaysia dengan berbagai pihak luar negara...lepas tu senyap HABUK PUN TARAK!Aku pasti syarikat syarikat yang akan sign MOU dengan Kerajaan Bangladesh ini semuanya syarikat DUMMY Samy untuk bagi syok je..

YANG PASTI....KALAU BENAR BENAR BERLAKU..

Duit KERAJAAN MALAYSIA(duit rakyat Malaysia) sebanyak RM9 BILLION akan belayar ke Bangladesh kalau benar PINJAMAN yang dikatakan itu wujud.

      

Aku Petik Dari :-  Blog INI
 Malaysia Chronicle :-    SINI


Photobucket

1 comments:

Anonymous said...

Samy Malaysia buat syarikat dummy untuk syiokkan PM Malaysia, samalah juga Samy Bangladesh buat syarikat dummy Bangladesh untuk syiokkan PM Bangladesh. Sapa kena tipu rakyat Malaysia dan Bangladesh la... sebab terpegun dengan berbillion-billion.

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List