Tiada Faedah Bagi Orang Melayu

on Nov 30, 2011



PKR hari ini mendakwa Perhimpunan Agung Umno yang sedang berlangsung sekarang tidak memberi sebarang manfaat kepada orang Melayu.
Ketua Penerangan AMK, Rozan Azen Mat Ripin menganggap ianya tidak lebih dari, untuk mempertahankan kuasa yang semakin hilang itu.
“Pekikan kononnya untuk memperkasa orang Melayu hanya omong kosong menyebabkan apa sahaja yang dibuat tidak diterima orang.
Berbeza dengan yang dibuat oleh PKR dan Pakatan Rakyat semuanya untuk rakyat,” katanya.
Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur bermula malam tadi dengan berlangsungnya majlis perasmian Pemuda, Wanita dan Puteri oleh Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Manakala pagi esok, Datuk Seri Najib Tun Razak akan merasmikan perhimpunan induk kira-kira jam 10 pagi dan diikuti dengan perbahasan usul hingga Ahad.
Dalam ucapannya, Muhyiddin yang juga timbalan perdana menteri menyelar parti Pakatan Rakyat satu persatu termasuk PKR yang dikemudi mantan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua umum.
“PKR ini ketandusan agenda untuk orang Melayu dan Islam. PKR sebuah parti ultraliberal yang tiada asas moral dalam perjuangannya.
Jika tidak, masakan orang yang sedang dibelenggu krisis kredibiliti yang serius terus diangkat memimpin parti itu secara tidak demokratik.
“Mana mungkin kedudukan agama, bangsa dan negara boleh dijaga oleh PKR jika yang diangkat menjadi pemimpin pun bergelumang dengan masalah kredibiliti.
“Ringkasnya, PKR sebuah parti yang amat tenat…,” kata Muhyiddin di depan kira-kira 2,800 perwakilan ketiga-tiga sayap Wanita, Pemuda dan Puteri.
Mengulas perkara ini, Rozan berkata, PKR merupakan parti paling berjaya kerana dalam tempoh 10 tahun sudah mempunyai 31 ahli parlimen.
Katanya, dalam usia semuda ini PKR semakin mara ke depan dan diyakini rakyat.


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List