Rugi Rugi Rugi Bangkrap

on Mar 1, 2012




Semua rugi tak ada yang untung.Proton rugi RM84 juta dalam suku ketiga 2011.Tun Madey pulak dakwa proton rugi sampai RM3.4 bilion. Baca di sini. Orang Melayu dan Bumiputera rugi paling besar hingga kini tak disiasat bila RM52 bilion saham Melayu lesap macam tu saja. Sapa berani siasat?




Tun Madey kata siasat semua termasuk yang ada gelaran Tun. Masalahnya siapa yang akan berani siasat?Semua segala penyelewengan dan korupsi yang libatkan wang rakyat hanya akan dapat disiasat jika tampuk kuasa di Putrajaya ditukar.Jika Umno-BN terus berkuasa Tun Mahathir akan terus mengacah Najib kerana Najib tak mampu untuk siasat Tun Mahathir dan lain-lain pemimpin yang salah guna wang rakyat.




Dengan skandal lembu NFC yang rugi RM250 juta tu pun lembab dan main tarik tali nak siasat, macammana nak siasat Tun Madey!Tun Madey berani cabar kerajaan yang ada kerana semua mereka takut kepada Tun! Malah bukan takat takut kepada Tun malah semua serupa perangai dan kelaku.Nak siasat macam mana?




Semua dah nak bangkrap.Macammana boleh rugi? Rugi berani cakap tapi kenapa tak tubuh suruhanjaya diraja siasat macammana syarikat yang berkaitan kerajaan ni rugi?


Dalam pada itu Khairy Jamaludin Ketua Pemuda Umno Malaysia  telah dilantik sebagai Pengerusi Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) yang baru.MB Selangor Tan Sri Khalid ketika mengulas perlantikan Khairy berkata;


 “selama ini, saya berbangga dengan pencapaian PUNB kerana selama ini PUNB diterajui oleh golongan profesional yang berkebolehan.


“Walaupun di peringkat penggubal dasar, mereka terdiri daripada ahli-ahli politik tetapi mereka tidak campur tangan dalam urusan harian. Kumpulan profesional Bumiputera ini telah bekerja keras untuk membawa PUNB hingga mencapai ke tahap yang ada sekarang ini,” tambahnya.


Beliau berpendapat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak sepatutnya mensia-siakan usaha mereka ini dengan melantik Khairy yang tidak berkeupayaan dan tidak berpengalaman untuk menerajui sebuah badan korporat yang sudah berjaya.


“Pelantikan Khairy membawa masyarakat Bumiputera mundur ke belakang kerana fahaman dan kepentingan politik menjadi asas kepada pelantikannya ke jawatan profesional itu.


Katanya dengan perlantikan itu juga membuktikan Najib gagal dalam menilai profesionalisme dalam pengurusan malah ia menjadi petanda buruk kepada Bumiputera dan Malaysia khasnya.


“Bagi pembangunan negara, pemimpin sepatutnya melihat dalam konteks lebih luas dan berfikir di luar fahaman politik di mana ciri-ciri ini telah diketepikan menerusi pelantikan Khairy,” katanya. Baca di sini.



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List