PRU 13 Lambat Sebab Johor ‘Bahaya’ Buat UMNO

on Dec 14, 2012






Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub memberitahu bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak, Presiden UMNO tidak berupaya membubarkan Parlimen kerana berasa ragu yang partinya tidak mampu untuk meneruskan pemerintahannya di Johor pada penggal yang akan datang.

Dalam pada itu, parti-parti dalam Pakatan Rakyat (PR) pula katanya, tidak dibenarkan meneruskan agenda perkauman dan keyakinan untuk menumbangkan BN terlalu tinggi setelah pengisytiharaan kepulangannya ke negeri ini telah dilakukan sebelumnya.

“Demi hak generasi akan datang bagi semua kaum, Pakatan Rakyat tak benar parti yang memegang agenda perkauman terus muncur Saya akan menyerah kepentingan saya, dan akan bertanding di Johor pada PRU akan datang supaya bersama-sama dengan anak Johor.” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata demikian yang dipetik daripada Facebook Keadilan Johor pada majlis Jamuan Makan Malam anjuran PKR Layang-Layang sempena menyambut hari jadi yang ke 51 tahun, dekat sini, baru-baru ini.

Terdahulu, Salahuddin terharu dengan sambutan yang diberikan kerana ini kali pertama menyambut hari jadi dan menariknya sambutan ini telah disediakan oleh kaum Cina.

Beliau berharap Pakatan Rakyat boleh menang Putrajaya dan Nusajaya dalam PRU akan datang manakala para pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Datuk Chua Jui Meng boleh menjadi menteri lagi.

Sementara itu, Chua Jui Meng turut mengkritik kenyataan “13 Mei” yang dilontarkan oleh Datuk Seri Syahrizat Abd Jalil sebelum ini.

“Pemimpin-pemimpin UMNO dan kroni menguasai kekayaan negara dan adalah golongan yang paling kaya. Jurang perbezaan kaya dan miskin dalam etnik Melayu semakin serius.”

“Indeks korupsi Malaysia di tempat ke empat dalam seluruh dunia. Tapi dalam perhimpunan agong UMNO mereka cuma mengecam Pakatan Rakyat dan tidak bincang bagaimana menghapuskan rasuah.”





Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List