Anwar Dalang Pencerobohan...Anwar Itu......Anwar Ini... Tapi Nur Misuari Dakwa Najib Janji Sebuah Penempatan Di Sabah...!

on Mar 4, 2013







Media UMNO mendakwa Anwar dalang pencerobohan di Lahad Datu? Anwar mempelawa penceroboh Sulu? Anwar itu, Anwar ini. Menurut Presiden KeAdilan, Datuk Seri Wan Azizah, laporan media asing itu hanya menyebut pembangkang dari Sabah, tanpa menyebut nama. Baca di sini.

Anwar sudah menafikan dakwaan itu, malah akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang memfitnahnya. Bacadi sini.

Walau bagaimanapun laporan Manila Bulletin yang mula tersebar di laman sosial sejak malam tadi amat menggemparkan. Portal itu melaporkan pengasas Moro National Liberation Front, Nur Misuari mendakwa Najib berjanji kepada Raja Muda Agbimuddin Kiram, adik kepada Sultan Sulu yang menceroboh Lahad Datu, sebuah penempatan di Sabah. 

Benarkah dakwaan Misuari? Adakah hanya penempatan, sudah tentu mereka juga diberi kerakyatan/IC?

Oleh itu, pihak berkuasa perlu menyiasat dakwaan tersebut kerana sehingga kini 8 orang anggota polis sudah terbunuh, manakala imej negara tercalar teruk pada peringkat antarabangsa ekoran pencerobohan yang berlaku di Sabah. Perkara ini mungkin tidak berlaku jika pihak penceroboh tidak dijanjikan sesuatu atau dipelawa datang ke Sabah.

Jika benar, maka terjawablah sebab kerajaan Malaysia mengambil masa hampir sebulan untuk berunding dengan penceroboh Sulu yang mendarat di Sabah sejak 9 Februari. Mungkin...terjawablah juga sebab polis yang mengawal situasi, bukannya anggota tentera yang sepatutnya menjaga keselamatan di sempadan. Mungkin..terjawablah juga persoalan Presiden Filipina tentang kemampuan penceroboh datang ke Malaysia walaupun kos untuk berbuat demikian tinggi. Mungkin..terjawablah juga persoalan penceroboh ini datang dalam jumlah yang besar, iaitu lebih kurang 400 orang. Mungkin ...terjawablah juga ...macam-macam lagi persoalan.

SIASAT!!!-DCM


http://duniacacamarba.blogspot.com

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List