NOSTALGIA SABAH :- Rusuhan Tersembunyi / The Silent Riot in Sabah

on Mar 8, 2013






Apa yang berlaku selepas sebuah pemerintahan politik berakhir? Selepas berkhidmat selama dua penggal sebagai kerajaan Sabah,Parti Berjaya yang diketuai oleh parti Barisan Nasional (BN) telah digulingkan oleh pendatang baru iaitu Parti Bersatu Sabah, dengan kerjasama Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu. Pada malam 1985, apabila pilihanraya peringkat negeri diumumkan, gabungan rahsia antara PBS dan USNO telah berkecai dan telah membawa kepada sebuah pertarungan kuasa yang berlaku di Istana kerajaan negeri. Ini akan menjadi sebuah contoh kepada demonstrasi yang berlaku pada tahun berikutnya. Sebuah kejadian yang jarang dibincangkan hari ini -- Sebuah rusuhan senyap.

Hari ini,kejadian Lahad Datu seolah petanda kejatuhan BN bukan sahaja di Sabah namun Putrajaya bakal bertukar tanggan. ini hasil kejelekan umno BN yang memaksa rakyat bankit menentang kerajaan BN yang bersekonkol memberi ic kepada pendatang dan hasilnya... pemerintah bertempur dengan rakyat sendiri yang di beri ic.


Apa yang berlaku sebenarnya usha pemerintah merancang sesuatu kemudian "tak menjadi" dan peristiwa hitam Lahad Datu menjadi pemangkin kebangkitan lebih ramai Sulu2 yang menjadi warganegara .

Terdapat lebih Sejuta warga/rakyat Sulu yang di beri ic dan hak untuk mengundi. inilah puncanya mengapa kerajaan BN berkerja keras untuk berunding dan mengelakkan tumpah darah! Namun dalam media mereka mengambarkan ketertiban pemerintah yang baik hati berbincang dengan penceroboh Sulu.

Adakah anda jelas memahami situasi ini? bayangkan.. beratus2 tentera sulu yang terbunuh.. bagaimana mungkin jutaan Sulu akan mengundi BN dalam PRU?Inilah masanya PELURU MAKAN TUAn.. skrip asal tak menjadi.. jauh tersasar..kemungkinan.. jika perkara ini berlarutan.. apa tak mustahil Najib mengumunkan Sabah digantung pembubaran parlimen?

Maka terkebil kebillah Pakatan Rakyat kerana kerusi penentuan parlimen Sabah hilang..media akan SPIN menagatakan PR yang suka Sabah "DARURAT" walhal sebenarnya BN....


LIHATLAH ANAK MUDA!!!
sejarah tidak pernah menipu!!!
1986 sabah sesudah kekalahan BN ditangan GABUNGAN USNO PBS!
-rusuhan 48 hari
-letupan bom
-bakar masjid
-5 terbunuh
-palang salib di masjid
-39hari perintah berkurung
ini perlukan jawapan!!!



Tonton video ini dan ketahuilah.. dari sinilah wujudnya PROJEK IC dan skandal membawa orang Sulu menjadi warganegara......dan akhirnya peluru makan tuan!!!!



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List