ANATARA DUA DARJAT 3

on Aug 6, 2010

Hari ini penuh dugaan buat aku dan keluarga ku. Tetapi setiap dugaan itu ada hikmah nya. Aku bersyukur pada apa yg menimpa, kerana hanya allah yang tahu segala segala nya. Amin.

Aku nk sambung cerita antara dua darjat.Tak ku sangka siri antara dua darjat 2 mendapat respon dari pembaca. Apa pun aku ucapkan terima kasih membaca siri ini. Aku tak nak mengulas pada respon yang aku terima kerana aku anggap itu hak peribadi beliau. Tapi aku perturunkan respon beliau secara paste tanpa aku edit sepatah ayat pun.


Beb,

Dah baca blok u.... wah dah semakin pandai menulus nampak. Baguslah apa yg terpendam dalam hati keluarkanlah biar lega dada tu .... dalam mengeluarkan isi hati tu kena juga jaga perasaan orang sebab kadang2 kita tak tahu masalah ditanggung oleh orang lain kan. Siapa yg lebih tahu diri sendiri ..... hanya diri sendiri dan Tuhan kan. Orang lain mcm mana nak tahu. Kadang2 cakap terus terang tak bohong pun tak tentu sahihnya kan ............ Dunia ini sebenarnya penuh dengan kepura2an. Kalau tak tak boleh hidup.


Apa pun lu fikir le sendiri.

Lepas jumaat aku pun apa lagi ke kebun le. Kebun bro aku yang aku panggil pk janggut. Aku nak tengok tunggul mana yang boleh aku ratah. Hmmmm tak boleh beb sebab gaham aku byk yang dah tak ada. Nak aku kokel takut lak gigi depan aku patah. Hmmmm mcm mana eeek aku nk buat ngan tunggul kebun pk janggut ni.

Tiba tiba hp aku berbunyi. Aiii gi kebun bawak hp ke. Handal betul pekebun zaman sekarang. Sebenar nya aku dah malas nak bawa hp kesana kemari. Aku fikir lebih baik tinggal kat rmah je. Tetapi maikel sumaker nasihatkan aku bawa hp kemana ko pergi, nanti senang apa apa hal boleh tahu.Aku fikir betul gak kata maikel ni.

Rupa nya ada msg yg masuk. Rupa nya kali ni ruben barikelo yang msg. Dia beri tahu aku dia kehilangan duit sebanyak 800 ratus. Tak tahu lak aku hinggit ke dollar ke atau duit brazil sebab ruben ni dari brazil. Haaa ko orng ingat aku apa, tak ada darjat ke. Kawan setia aku semua driver FI gitu tau.

800 tu byk tau. Kalau 800 hinggit banyakkk, kalau 800 dollar lagi le bykkkkk, kalau 800 pound lagi le bykkkkkk, tapi kalu 800 rupiah lu fikir le sendiri. Tapi kalau dapat kat aku 800 hinggit tu dapat le aku tukau tayar depan kete F1 aku. He he he. Bila baca msg ruben aku kata wahhh ruben syak aku yang ambil. Aku tak sedap hati aku pun call ruben kat UK. Maklum le lepas race F1 ari tu ruben gi cuti.Aku cuak gak sebab pertama nya kredit prepaid aku tinggal sikit je. Yg kedua nya takut kalau ruben belasah aku dlm talipon tapi tak pe aku masih ingat lagi masa aku belajr kuntau dulu dulu. Skill kuntau masih ada lagi. Tok guru pada tok guru pada tok guru aku sebenar nya anak murid mat kilau beb.

Aku kata pd ruben aku tak ambik duit dia. Kalau aku nak aku mintak je sebab aku tahu ruben ni pemurah ngan aku. Satu dugaan buat aku. Huuuh pening kepala aku.Apa tak nya, yang maikel tu kalau apa2 aku jugak di salahkan nya, ruben pun mcm tu jugak, apa apa hal aku jugak yg di persalahkan. Aku tak nak le syak sapa sapa tak baik kan. Tapi aku fikir dan aku rasa yang ambik duit tu mungkin pelipe masa kot. Sebab mereka ni satu negeri. Jgn tuduh sebarangan tak baik tau.

Ko org tak tahu lagi aku pun ada teman setia nama lewis hamilton. Dia pun driver F1 gak. Haa yg tu nanti aku citer dalam siri antara dua darjat seterus nya. Wokeh.

CAKAP TERUS TERANG JANGAN BOHONG.

1 comments:

JiMae said...

Seronok baca blog u memang kelakar ... tapi nak komen sikit. Memanglah dlm blog salah ejaan pun tak per tapi perkataan Allah tu kena huruf besar sebab Allah maha agong manusia biasa tak apa ....

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List