CABUL KEHORMATAN @ GANGGUAN SEKSUAL DAN LIWAT

on Aug 6, 2010

Istilah cabul kehormatan di guna pakai untuk perbuatan yang mcm mana ?
Istilah gangguan seksual di guna pakai untuk perbuatan yang mcm mana ?
Istilah liwat di guna pakai untuk perbuatan yang mcm mana ?

Terjadi perbuatan begini pada kanak kanak satu perkara yang amat menyedihkan. Aku simpati pada si mangsa. Dan aku fikir ramai juga org di luar sana simpati pada kanak kanak yang menjadi mangsa. Tapi aku juga lebih simpati pada yang kena tuduh. Mangsa adalah kanak kanak 4 tahun, yg kena tuduh jugak kanak kanak 10 tahun. Haa amacam tu. Pening aku di buat nya.

Anak lelaki 10 tahun di tuduh memasukkan jari dalam kemaluan anak perempuan 4 tahun. Tuduhan ini di lemparkan oleh siibu setelah bertanya pada anak perempuan nya setelah anak nya mengadu sakit bila ibu nya cebukan si anak lepas buang air kecil. Ini disahkan oleh abang anak perempaun ini yang berumur 6 tahun. Wah berat tuduhan itu. Pening aku di buat nya.

Sekali pandang kita beranggapan anak lelaki ini tentu nya jahat dan jatuh lah kesalahan ke atas nya. Tapi aku fikir kita harus selidik terlebih dahulu dengan mendalam sebelum membuat tuduhan.
Ini satu tuduhan yang berat.

Sepintas lalu :-
1. Anak perempuan ini pernah mengatakan broser yang di baling kat pintu2 rumah sebenar nya di
beli oleh ibu nya.
2. Si abang pernah mengatakan pada ibu nya apabila tangan nya luka di sebabkan oleh pisau cukur, pisau cukur yang dia main itu di beri oleh oleh abang budak lelaki tadi.

Kesimpulan nya kedua dua beradik ini tidak bercakap benar. Apa juga kesalahan yang dia lakukan akan di lemparkan pada orang lain agar mereka tidak di marahi oleh ibu mereka. Apa kah ada kebenaran pada kedua beradik ini, semasa usia sebegini dah pandai berbohong.

Kasihan aku pada yang kena tuduh. Tuduhan entah apa2, entah betul entah tidak. Lu fikir lah sendiri.

CAKAP TERUS TERANG, JANGAN BOHONG.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List