DURI DALAM DAGING........???

on Nov 5, 2010

GALAS: PAS Kalah Kerana Propaganda UMNO Turut Disebarkan oleh Kepimpinan PAS Sendiri


Saya masih tak dapat maklumat lengkap berkaitan GALAS. Namun, dari beberapa maklumat awal yang saya dapat, izinkan saya berkongsi maklumat dengan pihak tuan/puan pembaca sekelian. Kalau ada maklumat saya yang salah, sila perbetulkan:

1.0 Majoriti pengundi PAS di luar kawasan, terutama pengundi muda TIDAK PULANG MENGUNDI kerana hari mengundi yang diadakan pada hari bekerja. UMNO seharusnya berterima kasih dengan SPR kerana membantu UMNO memastikan pengundi2 PAS tidak dapat datang untuk mengundi.

2.0 Kempen PAS begitu MANDOM dan "DEFENSIVE". Serangan utama UMNO kepada PAS, yakni PAS dipergunakan oleh DAP, tidak dijawab langsung ataupun dibiarkan tanpa jawapan yang baik dan jelas. Saya tidak terkejut kerana tuduhan UMNO ini turut diungkap dalam nada yang sama oleh pemimpin2 dalaman PAS seperti Hasan Ali dan Dato Harun Din.

Misalnya, Dato Hasan Ali pernah membuat menyatakan kejatuhan kerajaan PR Perak adalah natijah dari PAS diperkudakan DAP. Sila dengar rakaman ucapan Dato Hasan Ali seperti di bawah:






Malahan, sewaktu seminggu sebelum penamaan calon di Galas, TImbalan Mursyidul AM PAS sendiri memainkan sentimen membenci DAP di kalangan ahli2 PAS. Saya ada rakaman ucapan tersebut dan saya menunggu lampu hijau untuk mendedahkan rakaman tersebut.

Tiba-tiba dalam kempen Pilihanraya Kecil Galas, sentimen "anti DAP" yang dimainkan oleh kepimpinan PAS ini turut dimainkan oleh UMNO.

Ahli2 PAS yang telah dikempen untuk membenci DAP TERUS MENJADI LEMAH disebabkan oleh serangan UMNO ini kerana sebelum ini pun mereka telah dikempen untuk membenci DAP oleh kepimpinan PAS sendiri.

Bagi saya, kepimpinan PAS yang memainkan sentimen anti DAP ini memberi saham kepada UMNO di dalam menjana kemenangan UMNO. Adalah lebih baik mereka ini isytihar masuk UMNO dan berjuang bersama UMNO.

3.0 Undi-undi orang Asli yang tidak diizinkan oleh SPR dikira di tempat pembuangan undi. Terpaksa diangkut menaiki helikopter dan kenaikan undi orang Asli ini begitu mendadak tingginya. 

4.0 Lebih menghairankan kejatuhan undi PAS cuma -265 undi namun kenaikan undi UMNO begitu tinggi sehingga 1265

Kesimpulannya, kalau PAS nak kekal menang dan menambah kerusi, haruslah dibuang anasir UMNO ini dari PAS seluruhnya. Kalau masih kekal anasir UMNO ini saya tak jamin PAS dapat memberi tentangan yang hebat kepada UMNO dalam pilihanraya umum nanti. 

UMNO cuma perlu memainkan sentimen anti DAP yang sekarang ini begitu aktif disebarkan oleh kepimpinan2 PAS sendiri.


Ciplak Dari

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List