Liwat : Husam dan Haji Hadi Tahu.........???

on Dec 13, 2010



Can I Walk Into Your Trap Today?





Kami berempat, saya dan production team saya sedang menumpang sebuah teksi di Kota Bangkok bila pemandu teksi tersebut mula bercerita bagaimana beliau begitu kagum dengan Tun Dr Mahathir Mohamed. Tak habis-habis dia memuji Mahathir dan mengeji Thaksin (Perdana Menteri Thai ketika itu).
Apabila teksi kami berhenti di persimpangan di Patpong, tiba-tiba pemandu teksi itu berhenti mengalih bercakap pasal Mahathir, sebaik ternampak seorang pondan melintas jalan. “Mr Anwar!” kata pemandu teksi itu dengan kuat dan bangga sambil menunjukkan ke arah pondan yang melintas jalan itu.
Kami ketawa sehingga terasa nak pecah perut tanpa perlu doa pecah perut Nik Aziz.
Sehingga hari ini saya masih geli hati mengenangkan insiden yang berlaku pada tahun 2005 itu.
Semalam, jam tiga pagi waktu Paris, saya dikejutkan dari tidur setelah menerima mesej dari twitter di Malaysia. Saya duduk termenung agak lama.
Isteri saya terjaga melihat kegelisahan saya dan dia dengan prihatin bertanya,
“Are you okay”
Saya menoleh kepadanya dan berkata,
“Can I **** you tonight!”, Dia terkejut dan membaling bantal pada saya.
Saya menunjukkan berita kebocoran kabel rahsia diplomatik Amerika Syarikat yang melaporkan bahawa Singapura yakin Anwar memang terlibat dalam perbuatan meliwat. Saya juga membaca tweet reaksi balas Anwar.
Sebenarnya ramai juga orang-orang penting di Malaysia dan di dalam Pakatan Rakyat sendiri yang saya kenal dan tahu, sudah lama merasai Anwar terlibat dengan kes liwat.
Saya masih ingat pada malam Saiful Bukhari membuat laporan Polis dia di liwat Anwar, Husam memanggil saya bertemunya di persimpangan bulatan Kijang di Kota Bharu. Kami minum teh halia bersama dan Husam memberitahu saya apa yang telah terjadi.
“Saya yakin Anwar memang buat Dato’” kata saya. Saya tidak akan bocorkan apa yang Husam kata tetapi saya tahu, dikalangan yang menyokong Anwar pun ada keraguan terhadap Anwar sendiri.
Tetapi seperti yang selamu dikata Husam bila merujuk hal-hal perhubungan antara parti politik, ‘Bodohlah kita untuk berperang banyak penjuru pada satu masa yang sama’.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List