AKU JUGA SUKA JIKA ANWAR BERKORBAN MASUK PENJARA SEKALI LAGI

on Feb 19, 2011




Kalau pemimpin Umno yang tegur, mungkin itu tidak benar kerna Umno musuhnya. Kalau MCA, MIC atau Gerakan yang mengata, juga tidak benar kerna MCA, MIC dan Gerakan adalah teman sekatil Umno.


Tapi bila pemimpin dan ahli sendiri yang kata telah bosan dan menyampah, maka pastinya ada sesuatu yang tidak kena!! Malangnya, masih ada yang pekak, ada yang tuli.

Maka benarlah apa yang kerap dihujahkan sebaik selasai pru-12, Mac 2008 lalu, Pakatan Rakyat menang besar bukan kerna kekuatannya tetapi kerna rakyat ingin memberi pengajaran kepada Umno/BN.


Pada 14hb Nov. 2009 antara lain saya menitipkan:

Pemimpin-pemimpin ini yang dulunya bertindak sebagai "Wakil Rakyat" yang menyampaikan suara rakyat, yang sanggup berhujan dan berpanas bersama rakyat, yang menentang dengan lantang, keras dan bersemangat isu-isu berkaitan penindasan terhadap rakyat telah bertukar wajah. Suara mereka menjadi semakin lunak tetapi meloyakan. Mereka lebih kerap berbincang tetapi tidak lagi dengan rakyat dijalanan, desa atau kampung. Mereka berdiskusi di dewan-dewan besar dengan hidangan mewah. Mereka bermesyuarat tidak lagi di restoran-restoran atau balairaya tetapi di Dewan Majlis Perbandaran, Dewan Undangan Negeri dan Dewan Negara atau setidak-tidaknya di lobi-lobi hotel 5 Bintang. Kemeja T menjadikan badan mereka gatal dan melekit. Mereka 'terpaksa' berkemeja panjang dengan kot berjenama.

Mereka bukan ahli korporat tetapi gaya mereka menggalahkan CEO konglomerat. Mereka semakin kekok dan tidak selesa dengan Proton Wira, Dutsun 130Y apatah lagi kacil 850. Mereka telah maju dan mula berjalan laju. Justera berjalan terlalu laju, mereka terlupa memandang dan menghulur jabat kepada rakyat yang dahulunya sahabat. Mungkin mereka tergesa untuk urusan rakyat. Teruskan. Semoga urusan dapat diselesai dan masalah terurai. (baca seterusnya di sini)


Kehebatan PKR yang tidak dapat dinafikan ialah cara pemimpin kanan parti menyelesaikan masalah hanya dengan KY-gel. (baca di sini)
  
Dalam PKR ada syarat wajib yang menjadi dosa besar jika tidak dipatuhi. Syaratnya: Jangan Kritik PKR!


Pada 25hb Dis. 2010 antara lain saya menulis:

Secara jujur, saya adalah antara jutaan rakyat Malaysia yang mengharapkan PKR sebagai rakan induk dalam Pakatan Rakyat dapat berdiri gagah dan berwawasan luhur untuk mentadbir negara dengan menumpaskan Umno/BN dalam pru-13 nanti. Malangnya, tindak-tanduk pemimpin PKR pasca pru-12 dalam banyak hal tidak menjurus ke arah mengamalkan apa yang mereka sendiri ucap atau janjikan! (baca di sini)

Di bawah ini adalah apa yang tuliskan oleh sahabat saya. Saya mengenali sdra. Isa, saya juga kenal MSK,  dan saya akui apa yang tulisnya adalah benar!



Setiausaha Agung pun 2x5 jer.... aaaahhhh... pi mampuslah kat PKR... kalau Anwar Brahim masuk penjara pun bagus gak.... Wan Azizah yang selama ini macam puppet boleh aktif semula... kah..kah..kah....

Ahhh... persetankanlah pasal PKR nih... (baca di sini)


ceduk dari  :- suwaritimur.blogspot.com/

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List