AZMIN, JANGAN BIADAP....

on Feb 19, 2011



Rasa terharu oleh kerana sebenarnya kumpulan sasaran Azmin bukan ahli-ahli PAS atau DAP tetapi ahli-ahli PKR. Azmin cuba menggunakan isu peruntukan kerusi, suatu persefahaman asas di antara para pemimpin PR, untuk menonjolkan dirinya sebagai Timbalan Presiden. ‘Grandstanding’ bak kata orang putih. Jawatan yang disandang beliau adalah hasil daripada proses pemilihan yang pincang dan beliau dipilih oleh hanya 9% daripada jumlah ahli-ahli PKR. Beliau sedar yang beliau hanya seorang Timbalan Presiden “itik tempang” (lame-duck). Untuk menutup ‘inferiority complex’ ini, terpaksalah bercakap mengenai satu isu besar seperti isu peruntukan kerusi.
Rasa lucu oleh kerana Azmin masih dalam sindrom penafian. Hakikatnya, sejak 2008 telah ramai wakil rakyat PKR meninggalkan parti tetapi tiada seorang pun wakil rakyat PAS yang berbuat demikian. Alasan yang diberi oleh Anwar Ibrahim ialah ramai calon PKR pada PRU 12 adalah bidan terjun yang ditangkap muat. Kalau dah sebegitu ketandusan calon, kenapa masih gelojoh mahu bertanding di kawasan bercampur? Berilah peluang kepada PAS yang mempunyai proses pemilihan calon yang lebih teliti dan rapi.
Rasa sedih pula oleh kerana Azmin telah memilih untuk mengutarakan satu isu sensitif secara terbuka melalui media, bukan dalam mesyuarat pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat. Seolah-olah dengan jawatan Timbalan Presiden yang baru dimenangi, beliau berhak mengeluarkan arahan kepada pucuk pimpinan PR. Bayangkan jika Anwar dipenjarakan atau lari ke luar negara, mampukah Azmin memainkan peranan seperti yang dimainkan oleh Anwar dalam PR sekarang? Wajarkah dia berbuat sedemikian? Sanggupkah PAS dan DAP mengikut telunjuk seorang pemimpin “itek tempang”?
Sudah tiba masanya untuk PAS dan DAP mengkaji satu pakatan tanpa PKR. Realitinya, sokongan orang bukan Melayu kepada PAS kian bertambah, begitu juga ramai orang Melayu telah menerima DAP. Kawasan-kawasan bercampur boleh diagih antara PAS dan DAP. Hanya dengan strategi sedemikian dapat PR memenangi PRU 13.
ceduk dari  :- luahan hati ahli 

1 comments:

a.samad jaafar said...

PKR bertanding pun.. kami org PAS yg bagai nak gila berkerja..mana org PKR ?? pastu, LOMPATT..malu gelak di musuh woo..

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List