ISU VIDEO SEKS AKAN JATUHKAN NAJIB...???

on Apr 30, 2011





Muhyiddin menunggu durian runtuh


Muhyiddin Yassin, sebagai orang kedua dalam kerajaan dan UMNO, sebenarnya berada pada keadaan yang lebih selesa.  Najib, dengan segala kuasa yang ada dalam tangan, memikul tanggungjawab yang lebih besar pada masa yang sama.  Silap satu langkah, maka Najib bakal diguling dari jawatan Perdana Menterinya.

Muhyiddin agak konsisten selepas menjadi Timbalan Presiden UMNO.  Beliau secara terbuka mendakwa bahawa dirinya mendahulukan identiti Melayu-nya, daripada Malaysia-nya - satu pengakuan yang jelas bercanggah dengan konsep 1Malaysia.  Baru-baru ini, beliau sekali lagi mempertahankan tulisan "Ayuh! Gerakkan segera 1Melayu 1Bumi" oleh Zaini Hassan dari Utusan Malaysia, selepas Najib mendakwa bahawa pandangan ini tidak mewakili kerajaan.

Muhyiddin (gambar kanan) mungkin berkongsi pandangan yang sama dengan Utusan Malaysia - teruskan sahaja dengan agenda Melayu, dan jangan lagi membuang masa untuk memikat undi Cina.  Seandainya Najib tidak mengambil pendekatan sedemikian, maka beliau perlu bertanggungjawab jikalau keputusan PRU 13 menyaksikan UMNO kehilangan sokongan di kedua-dua pihak (Melayu dan bukan Melayu).

Sokongan Melayu yang sedia ada terhadap UMNO tidak menjamin majoriti dua pertiga untuk BN.  Persoalannya, jikapun UMNO menang besar dalam PRU 13, tetapi apakah kedudukan Najib tetap kukuh, apabila kerajaan BN tidak mendapat sokongan daripada kaum kedua terbesarnya dalam negara?  Dan apakah malam hari pengundian PRU ke-13 bakal menyaksikan ulang tayang adegan yang sama seperti awal pagi 9 Mac 2008, tetapi dengan senyuman pahit pada wajah Najib?


sumber :-  http://suwaritimur.blogspot.com/

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List