Tindakkan Kurang Bijak Ketua AMK di Masjid BB Sentul !!

on Apr 30, 2011



Suasana kecoh menyelebungi majlis angkat sumpah lakmatsalah seorang trio 'Datuk T', Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang dijadual diadakan di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul di sini, Jumaat.ak.

Suasana menjadi tidak terkawal sekitar pukul 2.10 petang apabila jemaah dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) masuk ke ruang solat utama di hadapan mimbar masjid dengan laungan takbir sambil dipercayai bagi menghalang majlis angkat sumpah diadakan.
Bagaimanapun Shazryl Eskay yang pada mulanya dijadual turut sama menunaikan solat Jumaat di masjid berkenaan masih belum hadir ketika berita ini ditulis.

Kekecohan seterusnya berlaku apabila Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin masuk ke ruang solat ditengah-tengah kekecohan berkenaan.

Shamsul Iskandar kemudiannya dijulang oleh penyokong PKR sambil menunjukkan buku 'Qazaf' - hukum Islam.
Ketegangan terus berlaku apabila penyokong yang dipercayai di pihak Shazryl Eskay bertindak mengganggu ceramah ringkas Shamsul Iskandar.

Penyokong PKR kemudiannya menunaikan solat sunat hajat. - mstaronline

EDYES wrote:

Aku tak paham apa yang ketua AMK cuba buat? Adakah Shamsul Iskandar cuba untuk menjadi hero??

Kenapa harus buat kecoh dalam masjid sedangkan si sesumpah belum kelihatan lagi? Sepatutnya dari semalam AMK melalui ketuanya yang lauyar itu harus desak para mufti, JAKIM, dan menteri berkaitan supaya keluar kenyataan mengenai keperluan sumpah laknat Eskay. Atau sekurang-kurangnya mengarahkan jawatankuasa Masjid bertindak mengikut hukum agama. Bukan dengan menjadi samseng dalam tempat ibadah !!

Aku tak setuju dengan apa yang dilakukan oleh ketua AMK! Nampak seolah-olah kita semua takut Eskay bersumpah laknat sedangkan selama ini banyak sudah sumpah laknat dilakukan dan menjadikan rakyat ramai yang tidak percaya dengan sumpah cara sebegini - Sumpah yang tidak mengikut hukum syarak!

Daripada ramai rakyat yang langsung tak percaya apa yang cuba dilakukan oleh Trio jahanam, termasuklah yang terbaru berupa sebuah sumpah laknat, kini apa yang dilakukan oleh Shamsul Iskandar di atas kapasiti ketua AMK telah menyebabkan rakyat buntu dan suspen - Apa yang ditakuti sangat oleh PKR sehingga sanggup menjadi samseng masjid untuk menghalang sumpah Eskay?

Aku harap dengan tindakkan yang ternyata sangat tidak cerdik ini, Shamsul Iskandar disaran agar melepaskan jawatan Ketua AMK yang disandang hampir 5 tahun ini. Lebih baik Shamsul tumpu kepada negeri Melaka dan serahkan jawatan itu kepada yang lebih berkelayakan dan punya idea politik baru berasaskan nilai !

Undurlah Shamsul, tindakkan tidak cerdik ini tidak harus berlaku jika AMK dipimpin dengan bijak.



0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List