Ramalan Pilihan Raya...?

on Oct 26, 2011



REMBAU: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka bubar parlimen pada 11 November depan bagi membuka jalan kepada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) sekembalinya dari Mekah sekitar 6 November, seterusnya 1 Disember akan diumumkan sebagai hari penamaan calon dan 10 Disember (Sabtu) sebagai hari mengundi.

Demikian menurut Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai CheguBard.

Mengikut maklumat sumber dalaman yang beliau terima, tahun ini Najib dan isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor akan menunaikan ibadah Haji dan akan pergi ke Mekah dengan penerbangan terakhir.

Pemergian beliau ini juga dikaitkan dengan pembinaan dan pembaikan imej beliau dan isterinya yang teruk tercalar dengan beberapa isu.

“Diyakini telah disusun liputan media yang akan menyiarkan imej dan visual pasangan suami isteri ini mengerjakan ibadah Haji untuk memberikan satu persepsi baru kepada orang ramai khususnya dalam usaha mengepung undi orang Melayu.

“Jangan terkejut nanti kalau imej atau klip video Najib dan Rosmah memasuki Kaabah akan dimainkan tiap malam.

“Najib dan Rosmah dijadualkan balik dengan pesawat penerbangan khas sekitar 6 November.

Selepas itu dia akan mengukur kejayaan misi hajinya selain dari membuat beberapa keputusan akhir menjelang tarikh penting 11 November”, katanya.

Nombor bertuah

CheguBard yang juga Ketua PKR Cabang Rembau memberitahu bahawa beliau difahamkan Najib memilih tarikh 11, 01 dan 10 kerana angka berkaitan 1 ini sengaja dipilih kerana mengikut nasihat paranormal dan tukang tilik yang menyatakan nombor berkaitan 1 merupakan nombor bertuah bagi Najib dan Rosmah.

Diyakini sehingga hari ini dari maklumat dalaman bahawa sah Najib akan mengikut tarikh ini walaupun ada pihak yang menasihatinya agar jangan mengadakan PRU awal dan secara mengejut.

“Pilihan raya awal ini dipercayai juga kerana krisis dalaman Umno yang semakin meruncing.

Sudah ada pihak yang mahu menjatuhkan Najib dalam Umno sendiri.

Najib tidak boleh membiarkan gejala ini merebak.

Mereka yang terlibat perlu disingkirkan.

Namun sebelum itu Najib perlu mendapat mandat baru dan memastikan majoriti yang dinamakan sebagai calon PRU perlulah individu yang boleh menyokong beliau tanpa belah bagi”, ujar CheguBard.

Sementara itu, CheguBard turut menyatakan kebimbangan beliau bahawa Najib akan adakan PRU tanpa menunggu proses penambahbaikan pilihanraya.

Pada 9 Julai lalu, ribuan rakyat turun ke jalan raya sekitar di ibu kota bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil walaupun pihak berkuasa membuat berbagai sekatan dan halangan.

Najib sendiri akhirnya terpaksa mengakui bahawa kepincangan wujud dan proses pilihan raya memerlukan reformasi. Sebuah Jawatankuasa Terpilih Parlimen diwujudkan untuk maksud tersebut.

Malangnya usaha Najib hanya pada kulit.

Dalam mengumumkan langkah pemerkasaan demokrasi dalam negara tetapi beliau sendiri terus melakukan banyak kerja jahat dengan membunuh demokrasi ketika proses pilihan raya.

BN kurang ajar

“Isu penganugerahan istimewa orang asing dengan taraf warganegara secara mudah dengan syarat mengundi Barisan Nasional (BN) dilihat antara kemuncak kurang ajar BN ini.

“Justeru itu SAMM memberikan peringatan kepada Najib, Rosmah dan regim BN keseluruhannya, jangan ada sebarang PRU sehingga selesai proses penambahbaikan PRU khususnya melaksanakan lapan tuntutan Bersih 2.0.

“Jika PRU diadakan sebelum proses reformasi maka PRU tersebut bakal menjadi PRU terkotor dalam sejarah negara,” ujar beliau.

Tegas CheguBard, “jika PRU tetap diadakan sebelum proses reformasi pilihan raya selesai maka PRU yang diadakan itu hanyalah penipuan dan hanya proses bohong yang hanya ingin memanjangkan hayat Umno dan BN.

“Najib dan regimnya mungkin boleh terus berdegil memanggil PRU dan jika ini berlaku yakinlah pasti akan ada mobilisasi terbesar rakyat dan SAMM tidak menolak kemungkinan kali ini bukan sekadar demonstrasi protes tetapi ia mobilisasi rakyat benar–benar untuk menumbangkan regim dan mobilisasi rakyat untuk memasuki Putrajaya”, tegas CheguBard.

Chegu Bard turut menegaskan mobilisasi rakyat kali ini akan benar–benar berwajah Malaysia dengan menolak sebarang sentimen perkauman.

“Dari pengamatan SAMM yang sama bergelumang di bawah, majoriti rakyat yang sedang terhimpit dengan kehidupan mereka, tidak redha BN terus mendapat mandat dengan cara menipu dan terus menghancurkan negara,” katanya.


sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List