Drs Khalil Idham disebut-sebut bertanding Parlimen Kuala Kangsar

on Jun 26, 2012



Ahli Dewan Undangan Negeri Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim dijangka akan mengadu nasib bertanding di Parlimen Kuala Kangsar pada PRU-13 tidak lama lagi. Sanggahtoksago.Com difahamkan, nama beliau disebut-sebut dan akan meninggalkan Dun Titi Serong yang diwakilinya sekarang bagi menumpukan kerja-kerja pilihan raya di kawasan yang kini dimenangi bekas Menteri Perindustrian dan Perdagangan Antarabangsa, Rafidah Aziz.


Menurut sumber, beliau sudah "bekerja" di kawasan parlimen itu sejak setahun lalu. Jika tiada sebarang perubahan calon, anak kelahiran Kelantan ini dijangka berentap dengan calon BN. Sehingga kini, maklumat dalaman Umno memberitahu Rafidah tidak akan dicalonkan semula untuk mempertahankan kerusi yang semakin panas di Perak itu. 

Dalam pilihanraya 2004, Rafidah mendapat undi sebanyak 11,305 dan lawannya Bendahari PAS Perak, Ir Mohamad Nizar Jamaluddin meraih 5,748 undi. Majoriti undi sebanyak 5,557. Tetapi perubahan undi begitu besar tercetus dalam pilihanraya 2008. Rafidah ditentang oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Dr Khairuddin Abd Malik. 

Rafidah berjaya mengekalkan kerusi Parlimen Kuala Kangsar dengan memperolehi 10,735 undi. Khairuddin pula mendapat 9,277 undi. Majoriti undi sebanyak 1,458. Keputusan yang semakin memihak kepada PAS itu cukup mencemaskan Umno-BN Perak dan atas sebab itu, Rafidah dijangka akan digugurkan.


sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List