HIPOKRASI BANGANG...!

on May 12, 2013




KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata tindakan pemimpin pakatan pembangkang enggan menerima keputusan pilihan raya umum ke-13 yang berpihak kepada Barisan Nasional (BN) sebagai 'hipokrasi yang sangat besar'.

Najib yang juga Presiden Umno menempelak pembangkang kerana boleh menerima keputusan yang menguntungkan mereka walaupun mendakwa sistem pilihan raya kali ini tercemar dan berlaku penipuan.

"Kalau sistem pilihan raya begitu tercemar, dinodai penipuan, kenapa angkat sumpah di Pulau Pinang, Kelantan dan tidak sabar-sabar mengangkat sumpah di Selangor? Kenapa terima (keputusan) di Permatang Pauh, Gelang Patah. - mStar



Kata-kata Najib ni walaupun nampak macam betul tapi sebenarnya sangat BANGANG.

Tempat-tempat yang calon Pakatan Rakyat menang tu bukan bermaksud Umno BN tak tipu, SPR berlaku adil, sama ja, Umno BN tipu disemua tempat dan SPR tak adil jugak di semua tempat. Cuma yang bezanya tahap tipu dan tak berlaku adil tu.

Lagi satu yang membezakan tempat yang calon Pakatan Rakyat menang dengan tempat yang kalah adalah margin sokongan rakyat. Tempat yang kalah tu pasal margin sokongan rakyat tak besar, Umno BN tipu sikit pun dah boleh menang. Pasal tu ada tempat yang calon Umno menang besar.

Tapi tempat-tempat macam Permatang Pauh dan Gelang Patah tu, kalau nak menang jugak Umno kena tipu berpuluh kali ganda yang Umno tak mampu nak buat dan SPR pun tak mampu nak tolong sampai tara tu.

Maknanya, untuk kerusi-kerusi yang calon Pakatan Rakyat menang tu, sebenarnya Pakatan Rakyat memang sangat-sangat berhak kemenangan tu. Kalau Umno BN tak tipu dan SPR berlaku adil, calon Pakatan Rakyat akan menang dengan majoriti yang jauh lebih besar.

Dan tentunya Najib tak keseorangan,  keBANGANGan Najib dikongsi sama oleh Ketua Penerangan Umno yang memang dari dulu sejak mula-mula pegang jawatan tu memang jelas keBANGANGannya.

Sinarharian pula melaporkan:

Ahmad turut menzahirkan rasa hairan dengan sikap pembangkang yang menerima kemenangan seperti di Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor tanpa sebarang pertikaian.

“Pentadbiran Pas di Kelantan dan DAP di Pulau Pinang terus membentuk kerajaan negeri dengan melantik exco mereka setelah beberapa hari mendapat mandat. Pembangkang sebenarnya mengamalkan ‘double standard’ kerana terus mempertikaikan kemenangan BN, tetapi dalam masa yang sama mengiktiraf kemenangan di negeri-negeri Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor,” katanya. - Sinar.


Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2013/05/najib-bangang-tuduh-pembangkang-hipokrit-tolak-keputusan-pru13.html#ixzz2T2shSuzs



SUMBER RUJUKAN
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List