GEMPAR :- Paderi Kristian, Benjamin Stephen Yang Hina Islam Itu Adalah 'Anak Melayu' Sebenarnya.....???

on Sep 28, 2010


Ini satu lagi maklumat yang sungguh mengejutkan kita sebenarnya. Sebelum ini Mufti Perak pernah mendedahkan bahawa beliau tahu berkenaan beribu-ribu remaja Melayu yang inginmeninggalkan agama Islam. Malah, kita juga banyak mendengar cerita berkenaan orang Melayu yang murtad dan kemudian menjadi"mubaligh Kristian" dibayar ganjaran lumayan sekiranya dapat menarik lebih ramai orang Melayu sertai agama tersebut. 



Malah, kita juga banyak mendengar cerita berkenaan remaja masuk gereja yang terdiri dari kalangan pelajar IPT dan juga pekerja kilang terutamanya di bandar-bandar besar di seluruh negara.Tambah memilukan, kita juga mendengar ada gadis Melayu yang tertudung litup dan berjubah rupanya sudah masuk murtad sedangkan tidak diketahui oleh ibubapa mereka. 
Kita juga ada mendengar, pendedahan beberapa orang paderi Kristian yang telah kembali kepada Islam bahawa mereka telah disiksa begitu teruk sekali akibat pengkhianatan tersebut.Semua cerita-cerita ini kita dengar menerusi cakap-cakap mulut dan email semata-mata. 
Maka kita tidak sangka rupanya memang benar cerita berkenaan orang Melayu yang murtad kemudian menjadi"Mubaligh Kristian" itu. Buktinya ialah Paderi Benjamin Stephen(foto) yang mencetuskan kontroversi apabila menghina Islam dalam gereja di Sarawak itu.

[Apakah tindakan kita sekarang, mahukah kita percaya lagi kepada pemimpin UMNO BN yang kononnya menjaga kesucian agama Islam itu agaknya?. Mahukah kita percaya kerja-kerja JAKIM, IKIM dan jabatan agama Islam itu sendiri?. 

Mahukah kita percaya lagi kepada tokoh agama Islam dalam UMNO seperti Dr.Mashitah Ibrahim, Jamil Khir Baharom, Pirdaus Ismail, Nakhakei serta lain-lainnya. Kemasukan mereka ke dalam UMNO lebih kepada mencari "kemewahan dan kebendaan" semata-mata. 

Sedangkan agama terus terpinggir dan dibiarkan "kucar-kacir" tidak tentu hala. Justeru itu marilah kita sama-sama lakukan perubahan dalam Pilihanraya Umum akan datangagar Islam itu benar terbela dan diletakkan di tempatnya. Jika dibiarkan UMNO BN terus berkuasa, nescaya apa yang kita saksikan ini pasti akan menjadi senario biasa di negara kita pada masa akan datang sebenarnya]

PDO

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List