ROSLIN HASHIM : 'Saya tidak pernah serik'........???

on Sep 2, 2010

'Saya tidak pernah serik'



HULU KLANG: “Saya reda dan terima ini sebagai takdir. Setiap perkara ada hikmahnya. Kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan. Saya memang mengharapkan perkahwinan ini kekal tetapi ia tidak terjadi. Tidak, saya tidak pernah serik,” kata bekas pemain badminton negara, Roslin Hashim.
Dia berkata demikian ketika selepas Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, di sini, semalam, mengesahkan talak satu dijatuhkannya terhadap bekas isteri, Pengarah Pemasaran, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas), Norhayati Othman.

Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad dalam keputusannya berpuas hati bahawa lafaz talak ‘I cerai youlah’ yang dilafazkan Roslin, 35, terhadap Norhayati, 38, adalah sah dan sabit, selepas mendengar keterangan secara lisan daripada kedua-dua pihak terbabit, sebelum ini.

Roslin yang diwakil peguam syarie, Roslizam Rahim kelihatan tenang sebaik keputusan itu dibacakan dan keadaan sama pada Norhayati yang diwakili peguam syarie Zulqarnain Lukman.

Ketika Roslin mengadakan sidang media, seorang lelaki meletakkan dua beg di kaunter mahkamah sementara Norhayati yang ketika itu berada di pintu masuk mahkamah didengar berkata, “You can have your bag,” (kamu boleh ambil beg kamu).

Pada prosiding semalam, Wan Mahyuddin dalam keputusannya berkata lafaz talak pemain badminton itu jelas ditujukan kepada Norhayati dan jatuh talak satu walaupun ketika melafazkan talak itu, Roslin tidak menyatakan jumlah talak. 


mMetro

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List