Pemilihan PKR: Khalid tawar hati kerana Anwar....???

on Oct 17, 2010




Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sebelum ini kelihatan bersungguh-sungguh menawarkan dirinya untuk menjadi Timbalan Presiden PKR akhirnya menarik diri. Bukan setakat itu sahaja, beliau malah tidak menawarkan dirinya untuk bertanding apa-apa jawatan pun (lihat berita Malaysiakini 16/10/10 "Timbalan: Pertandingan 3 penjuru - Azmin, Zaid, Mus").

Apa yang menarik, ketika mengumumkan hasratnya dahulu, Khalid kelihatan disokong oleh kedua-dua puak sosialis dan Islamis. Saya kenal beberapa orang dari mereka dan saya menyifatkan apa yang berlaku sebagai sesuatu yang menarik.

Berita Malaysian Insider 16/10/10 bertajuk "Three-cornered fight for PKR’s No 2, Azizah wins unopposed" melaporkan:
Another favourite to contest the deputy president post Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim decided to pull out last night after discussion with senior party leaders.
Di belakang tabir, puak-puak sosialis dan Islamis yang sebelum ini kelihatan dah mula nak bersungguh-sungguh berkempen untuk Khalid mendakwa bahawa Menteri Besar Selangor itu menarik diri kerana tak tahan dengan asakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Khalid dikatakan membuat keputusan untuk tidak menawarkan diri memegang apa-apa jawatan apabila dia gagal menjawab soalan berbisa Anwar kepadanya. Khalid dikatakan hilang minat apabila Anwar didakwa menghenyak dirinya dengan soalan berikut:
"You nak bertanding (sebagai) timbalan, apa sumbangan you kepada parti?!!"

Sumber:- PenarikBeca

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List