Teori DOMINO : Gelombangnya kini telah bermula.....???

on Oct 21, 2010



Teori domino heboh diperkatakan pada tahun 60 an dan 70 an dahulu tentang akan kemungkinan berlaku kejatuhan satu demi satu negara - negara di Asia Tenggara, berikutan jatuhnya Vietnam Selatan akibat pencerobohan Vietnam Utara yang akhirnya membentuk Vietnam raya, satu Vietnam sahaja. Selepas Vietnam Selatan mengikut teori ini akan berlaku pula kejatuhan negara - negara Kemboja, Laos, Thailand, Malaysia dan Singapura ke tangan komunis.

Malangnya ianya tidak berlaku sebagaimana yang diperkatakan Teori itu.. Tetapi ianya boleh diguna pakai dalam hal suasana politik di Malaysia ini.

Akibat kesilapan seorang pemimpin dalam menyusunatur AJK-AJK lantikannya yang terdiri dari orang-orang yang tidak dikenali oleh hampir kesemua AJK yang telah menang dalam pemilihan, tanpa mengambil kira perasaan AJK-AJK yang telah menang dalam pemilihan baru-baru ini hingga menyebabkan sebahagian dari mereka kecewa dengan tindakkannya itu.Kecewa kerana kemenangan mereka itu dirasakan tidak dihormati..


Gelombang yang melanda bermula dengan seorang yang telah meletakkan kesemua jawatannya samada didalam parti atau kerajaan negeri, kemudiannya diikuti oleh seorang lagi yang turut meletakkan jawatannya juga melibatkan parti dan kerajaan negeri, kemudiannya muncul seorang lagi turut meletakkan jawatannya didalam parti.. dan dijangka akan ada lagi yang akan turut meletakkan jawatan..dan lagi.. dan lagi hingga kemungkinan mencecah angka 11 orang semuanya..

Apakah ada tangan yang mampu menghalang gelombang yang telah tercetus ini dari bertukar menjadi ombak ganas yang akan menumbangkan sebuah Parti yang kini berbangga dengan status tidak pernah kalahnya itu di kawasan itu?

Atau akan dibiarkan saja gelombang itu merebak dan berakhir begitu saja.. yang pasti jika tidak dihalang.. Kubu Kuat akan bertukar menjadi KUBUR!!!


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List