"TOKOH UMNO KELANTAN"....Soalan Dah Bocor ke......???

on Oct 30, 2010

Aku rasa aku tau sapa Tokoh Umno Kelantan yang MSO maksudkan tu. Katanya mamat tu akan lompat keluar dari Umno. Katanya lagi, surat keluar umno pun mamat tu dah tandatangan. Gambar kat sebelah tu aku rasa mamat yang dimaksudkan.

Aku harap mamat tu jadi keluar dari Umno. Boleh la jadi modal sembang untuk PRK Galas. Nak kata isu kuat, aku rasa tak kuat mana pun mamat ni. Tapi taktau la pulak, mungkin aku tersilap teka.

Kalau mamat yang kata nak keluar Umno tu kuat sampai boleh meranapkan impian Umno di Galas, aku yakin dia tak jadi keluar punya, pasainya dah tentu punya ada rombongan orang besar-besar yang akan pi jumpa dia, buat tawaran yang dia tak boleh tolak. 

Tengok cerita Saufi Deraman yang nampak macam kuat merajuk pasai tak terpilih jadi calon sampai  katanya ada kabar angin dia akan mengistyharkan diri menyertai Pas menjelang hari mengundi. Tapi bila ada rombongan pi jumpa dia dan lepas tu katanya ada pulak perjumpaan 2 kali dengan Najib sendiri di Putrajaya dan Parlimen, rajuk dia pun jadi reda. Dengar katanya dah ada habuan yang bergaji dan berelaun untuk dia. 

Aku takut mamat tu pun macam tu jugak. Bukan nak merajuk sangat pun tapi cuma nak perjudikan nasib. Untung sabut timbul, boleh dapat habuan dari Umno; untung batu tenggelam, mungkin ada peluang cari ghanimah dengan parti baru.

Kecuali la kalau mamat tu setaraf dengan Zaid Ibrahim. Maksud aku, walaupun aku banyak tak setuju dengan Zaid tapi ketegasan dan pendirian dia aku cukup hormat. Daripada Azmin menang jauhlah lebih elok kalau Zaid yang menang, kurang-kurang pun dia berani lawan Anwar.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List