Galas & Batu Sapi : Modus Operandi Paling Berkesan Kemenangan BN.....Rasuah......???

on Nov 3, 2010

Fitnah terbesar Umno Barisan Nasional terhadap seteru utamanya dari Pakatan Rakyat khususnya Pas ialah dengan menyiar gambar dan menyebut dengan jelas tentang ‘rasuah berbentuk wang tunai bagi pengundi-pengundi di Dun Galas supaya memangkah Pas’. 


Tanpa perlu mencari buktinya, gambar yang disiarkan mengikut intrepretasi pemberita adalah sangat mengelirukan dan sungguh biadap dari segi etika kewartawanan apatah lagi sekiranya dia adalah seorang muslim yang merdeka…memang dasar! 


Semua ini terpaksa dilakukan kerana video panas di youtube telah dirakam secara tidak sengaja oleh rakan pasukan wanita umno yang sedang membedak duit rasuah, tersebar di serata Batu Sapi…Tak kiralah PKR atau Sapp asalkan Barisan Nasional ke kubur bah.


Mengikut pengalaman penulis sendiri ketika menjadi salah seorang wakil ‘poling agen’ pada pilihanraya 1999, pernah melihat bagaimana sorang pengundi ‘dikantoikan’ oleh pegawai bilik undi di hadapan semua petugas SPR ketika sedang memasukkan kertas undi ke dalam poket atasnya…jelas kelihatan.


Penulis sendiri ‘tersundat katak’ melihat kejadian itu sambil marah di dalam hati ajelah…terus sejuk apabila pegawai itu suruh ‘pengundi iblis’ masukkan kertas undi ke dalam peti(skang upgred jadi lutsinar)..uhuk2 kepala otak aku fikir dia nak bawak balik pun biarlah, dia rugi satu undi.


Rupa-rupanya ilmu matematik Umno Barisan Nasional ketika itu sudah kehadapan untuk menipu rakyat Malaysia dalam proses Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum… 


Modus operandinya mudah dan sungguh berkesan…janji duit,lagi banyak lagi meyakinkan. 


Beberapa helai kertas undi yang telah dipangkah akan diberi kepada pengundi tertentu sebelum mereka masuk ke tempat mengundi. Proses membuang undi telah ditukar kepada hanya proses menukar kertas undi yang ada di dalam poket. Tanpa memegang pen atau pensel pengundi tersebut akan memasukkan kertas undi yang telah diberi oleh agen ke dalam peti dan kertas undi yang belum dipangkah dipulangkan untuk menerima habuan RM100++..


Kualiti kertas undi yang boleh dilenyek dimerata kedai Photostat yang berdekatan.


Umno Barisan Nasional dengan sepenuh keringat sambil bermodalkan ‘berbilion’ wang rakyat akan mencari setiap nama-nama pengundi secara ‘direct’ kerana mata lagi sedap berbicara tentang wang, bukan hanya panggilan telefon. 


Inilah salah satu strategi ampuh yang sentiasa digunakan umno Barisan Nasional untuk terpaksa memenangi setiap kali pilihanraya. Mereka cukup licik bermain dengan media ketika menghadapi pilihanraya dengan memainkan isu-isu yang lebih bersifat teknikal untuk mengalih perhatian rakyat terhadap taktik jahat mereka yang lain sambil dibantu tangan ghaib yang bernama Suruhanjaya Penipu Rakyat.wallahua'lam.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List