Piala AFF Suzuki : Bukti Penyokong Indonesia Terlebih Dahulu Memancarkan Laser

on Dec 27, 2010




Kami akui Timnas Indonesia adalah pasukan paling hebat di dalam dunia. Sebab itu kami minta maaf kerana berlaku insiden pancaran laser ketika final pertama malam tadi.

Tetapi cuba tonton video di bawah ini yang dirakamkan ketika pertemuan Malaysia-Indonesia di peringkat kumpulan 1 Disember lalu.





Apa yang melayang-layang di muka penjaga gol Sharbinee Allawee itu? Adakah bukan pancaran laser?


Adakah anda ingin katakan penyokong Malaysia yang datang ke Jakarta untuk bermain laser terhadap penjaga gol mereka sendiri?

Jadi jika semua ini diambil kira maknanya bukan peserta Malaysia yang memulakan semua ini. Indonesia yang perlu membayar harga mahal terhadap kebijaksanaan penyokong mereka sendiri.

Tetapi yang peliknya walaupun kalah 5-1 ketika itu. Pasukan Malaysia tak pernah mengugut untuk menghentikan perlawanan. Malah mereka menganggap itu perkara biasa dan pertahanan Malaysia dimandikan dengan motivasi yang pasti mereka kenang seumur hidup. Hal itu menyebabkan mereka yang baru kenal erti bola sepak mampu layak ke final Piala AFF Suzuki.

Tetapi apa jadi pada sang Garuda yang hebat perkasa,mampu terbang tinggi dan mengganyang harimau Malaya? Mereka tewas dengan hanya suluhan laser?

Amat menyedihkan Presiden Indonesia turut memberi komen atas insiden itu.

Jika kerana itu boleh difikirkan Timnas Indonesia bukanlah sehebat mana. Mereka hanya memberi alasan kerana gugup beraksi di tempat lawan. Jurulatih mereka tahu apa silapnya baca sendiri di sini.

Benarlah orang kata Bangsa beralasan takkan pernah maju dan kita hanya gagal kerana perkara kecil umpama suluhan laser. Indonesia perlu cermin muka mereka sendiri.

Jika Malaysia kalah di Indonesia nanti. Saya sudah cukup puas hati dengan kemenangan malam tadi.

Al-maklumlah berlawan dengan Timnas Indonesia - pasukan yang paling hebat di dunia, tapi sayang 'sekali lagi' ditekankan kalah hanya dengan suluhan laser.

Meminjam kata-kata penyokong-penyokong fanatik Indonesia. Nordin Undur! Nordin Undur!
Saya tak tahu apa maknanya. Mungkin mereka juga sedar Nordin Haldi punca Timnas Indonesia longlai.

Tahniah Malaysia!

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List