SURAT PUAKA KHAS UNTUK MARINA MAHATHIR..!!!

on Nov 17, 2011



Rasanya, dah beberapa kali aku tegur Marina Mahathir. Sejak dia terbabit dalam Sister In Islam lagi, aku dah tak berapa berkenan dengan anak Tun M yang sulung ni. Dan yang buat aku marah tu, kenyataan dia pasal Seksualiti Merdeka ni memang tak boleh pakai!

First of all, aku mintak maaf dari Ayahanda Tun M dan Bonda Tun Siti Hasmah sekeluarga sekiranya entry kali ini agak kasar bunyinya. These nothing to do with you, dear Tun M. It's only about Marina...

Pada aku, pendirian dan pandangan Marina tentang Seksualiti Merdeka jelas tersasar dari dasar Islam yang sebenar. Dia sokong kebebasan LGBT? Apa dia ni beragama Islam ke apa?

Marina, I bukan nak lecture you. Tapi rasanya you perlu tahu bahawa se"profesional" mana pun you sekali, "sehebat" mana pun sekali PHD you ada, you tak boleh lari dari hakikat Islam yang sebenar. Itu root yang perlu you patuhi sebagai seorang Islam. Itu hukum dan wajib ditaati.

Dalam konteks kebebasan menurut Islam, agama kita itu tidak memberikan kebebasan secara mutlak terhadap umatnya. Dalam ertikata lain, kebebasan menurut Islam ada batasnya! Faham?!!!

Kalau you cakap pasal hak. Sekiranya seseorang masuk dalam rumah you dan ancam you. You berhak mempertahankan diri you, keluarga you, harta benda you and so on. Namun, apakah dengan tindakan tersebut membolehkan you bunuh je terus mamat yang masuk rumah you tu?

Dalam ertikata lain, meskipun mamat tu buat jenayah kat rumah you, ia tidak membuatkan you BEBAS untuk bunuh mamat tu, kan? Sebab...negara kita ni ada undang-undangnya... Understand???

Samalah juga dengan kebebasan LGBT. Memang bagi golongan bukan Islam, mungkin agama mereka membenarkan kebebasan sebegitu. Tapi, Islam melarang keras unsur-unsur LGBT ni! You tak study Islam ke dulu? Katanya "profesional" sangat educationnya....

You tak malu ke sebagai seorang Islam, tapi you pergi tolong puak-puak LGBT ni. Kalau you ajak diorang kembali ke pangkal jalan tu takpe la jugak. Tapi ni you pegi encourage pulak diorang ke jalan yang salah! You ni sekolah ke tak ni? You reti fikir ke tak reti ni? Husband you tak ajar ke?

You marah? Marah sesangat pada TV3? Itu you punya pasal la. Itu antara you dengan TV3. Tapi antara you dengan Islam sekarang ni memang ada masalah besar! Nampak sangat you tak reti fikir sebagai seorang yang "kononnya golongan profesional Islam"!

I tak tahu la kenapa you jadi macam ni. Setahu I, your parents dah bagi you education yang secukupnya dan tanggungjawab parents you dah habis terhadap you. You are all alone now. Tapi apa yang perlu you tahu, you dah buat silap banyak sangat dah pasal pendirian dan pendapat you mengenai Islam. You rujuk permasalahan Islam dari Ambiga ke???

Marina, please stop being pathetic laaaa..!!! Stop annoying us..!!! You make us sick of you a lot! You rujuk balik la dengan Mufti-Mufti. I recommend you refer kat Tan Sri Harussani, nak? You dah "jauh" sangat dah ni...bila lagi nak kembali ke pangkal jalan?

Hope you can think about this rationally. I tak mau cari gaduh dengan you. But you gone too far by now and I can't help it, okay! You make me upset dan very angry with your recent statement. You make me speak in English and I always speak in English when I got very-very angry..!!!


 DukeOfUMNO

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List