Bung Mokhtar Di Belasah Blogger UMNO

on Dec 5, 2011



Gomo merupakan salah seorang peminat YB Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Mokhtar Radin. Pada Gomo beliau seorang yang lantang dan juga paling segak dalam parlimen sampaikan ramai pemimpin pembangkang tidak sebulu dengan beliau.

Namun demikian minat pada beliau tidaklah menghalang untuk Gomo melemparkan kritikan kepada beliau dalam isu Datuk Seri Shahrizat Jalil yang mana Bung Mokhtar telah sebanyak dua kali mengesyorkan agar Kak Jat meletakkan jawatan sama ada dalam barisan Kabinet mahupun sebagai Ketua Wanita UMNO.

"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. "Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil,"
- Bung Mokhtar

Siapa Bung Mokhtar? Siapa beliau untuk menilai Shahrizat sesuatu yang tidak bernilai kepada parti UMNO? Jika ditanya para wanita malah kaum lelaki juga mengakui Kak Jat berjaya membawa satu "TRANSFORMASI" dalam UMNO yang mana sebelum ini tidak ada sama sekali.

Cuba Bung Mokhtar jelaskan sebelum Kak Jat menjadi ketua Wanita berapa banyak Kuota Wanita yang ada? Dan Bung Mokhtar nyatakan sekarang ini siapa yang perjuangkan Kuota wanita UMNO?

Itu dari segi kuota yang Kak Jat perjuangkan buat wanita UMNO bagaimana pula dengan gerak kerja wanita UMNO ketika ini? Boleh Bung Mokhtar jelaskan Kegagalan yang dilakukan Kak Jat selaku ketua Wanita UMNO sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut dan juga penilaian yang dibuat sepanjang Pilihanraya Kecil yang diadakan?


Bung Mokhtar tidak melihat segala gerak kerja yang dilakukan Kak Jat selaku Ketua Wanita UMNO. Bung Mokhtar tidak mampu untuk membawa "TRANSFORMASI" yang digerakkan Kak Jat dan para jentera wanita lain sebaliknya Bung Mokhtar hanya membawa "Tranformasi" Berkahwin dengan artis ternama dan Menceraikan Isteri yang pertama.

Itu beda nya Tranformasi yang ada pada Bung Mokhtar, tidak semestinya hebat bercakap dalam parlimen maka hebat dalam menilai seseorang. Tidak semestinya Bung Mokhtar hebat mendapatkan Zizie maka beliau boleh bercakap hal wanita UMNO yang beliau sendiri tidak mengetahuinya.

Gomo lihat kenyataan Bung Mokhtar yang minta Kak Jat letak jawatan adalah kerana Amarahnya Bung apabila ditegur dua kali oleh Kak Jat berhubung soal MARUAH Wanita didalam parlimen.Kak Jat pembela wanita dan ianya tidak dapat dinafikan sama sekali oleh wanita UMNO, rakyat Malaysia malah pakatan pembangkang itu sendiri. KLIK DISINI

Bung Mokhtar seharusnya tampil dengan lebih bertanggungjawap dengan menyatakan BAB mana yang menjelaskan Shahrizat Jalil bersalah dalam isu NFC sepertimana yang Bung nyatakan "Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan. "Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan"

Adalah lebih baik jika Bung Mokhtar membongkarkan dengan lebih jelas kepada Rakyat penglibatan Shahrizat Jalil dalam isu NFC. Gomo rasa itu lebih bernilai daripada desakan letak jawatan yang Bung Mokhtar sendiri tidak mengetahui perjalanan cerita NFC dan juga Kak Jat.

Buat ahli UMNO, ingatlah bahawa wanita merupakan tulang belakang UMNO yang penting malah sudah acap kali dibuktikan bahawa wanita begitu gigih dalam memperjuangkan para wanita wanita. Kak Jat memimpin wanita ketahap lebih tinggi pada peringkat ini sehinggakan Muslimah PAS mengakuinya dan tidak menyerang Kak Jat.

Peperangan yang ada hari ini adalah berkisar pada Persepsi. Isu Kak Jat terlibat dalam NFC penternakan lembu adalah satu Persepsi semata mata dalam menghancurkan tulang belakang UMNO dalam meraih kemenangan pada PRU 13.

Buat Bung Mokhtar Radin anda dinasihatkan tidak beremosi dengan apa yang pernah Kak Jat suarakan kepada anda mengenai Hak kaum wanita. Bung Mokhtar sendiri sepatutnya perlu mempersoalkan pakatan pembangkang yang menfitnah Kak Jat ini dan cabar pemimpin PKR keluarkan bukti penglibatan Kak Jat.

Gomo ingat waktu diparlimen satu tempoh lalu bila ada orang cakap yang Bung Mokhtar ini dalam parlimen jual UBAT KUAT jenama beliau. Tidak tahulah betul atau tidak ubat Kuat tetapi jika Kuat Kote sekalipun namun tidak bijak menggunakannya maka sama lah seperti Anwar Al Juburi.

Bung Mokhtar mungkin ingat Tragedi 16 September......


Psssttt..... Bung Mokhtar pandai bercakap tetapi kadang kala Bodoh bodoh Suam


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List