Liwat 11 Ada Rayuan, Razak Baginda Tiada Rayuan, Kenapa...?

on Jan 20, 2012




Seperti yang dijangka, kerajaan Najib Tun Razak telah memutuskan untuk membuat rayuan terhadap pembebasan Anwar Ibrahim daripada tuduhan liwat yang direkacipta oleh pemfitnah.


Anwar sendiri telah menegaskan, “itu hak Peguam Negara untuk membuat rayuan.  Jadi, biarlah, tunggu dan lihat samada akan ada campur tangan politik”.




Menurut Tian Chua, Naib Presiden Keadilan, “Satu perkara yang pasti, perkara  ini akan menjadikan Malaysia satu bahan ketawa di mata masyarakat dunia.  Ia adalah satu dakwaan mengenai kepimpinan flip-flop Najib, ia menunjukkan ketidakupayaan untuk mengawal pelampau dalam parti”.


Pemimpin Sangat lemah


Memandangkan ketipisan bukti, pakar-pakar yang tidak pernah menjangka Najib untuk membawa kes ke peringkat perbicaraan tetapi dia telah tunduk kepada tekanan daripada sayap kanan Umno, khususnya bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad, yang masih menyorokkan kebencian yang mendalam terhadap Anwar.


Jika tidak dipenjarakan, kemungkinan besar Anwar akan menjadi perdana menteri Malaysia pada masa akan datang.  Oleh itu, tekanan yang amat besar dikenakan ke atas Najib untuk membenarkan Peguam Negara membuat rayuan.  Ini membuktikan bahawa Najib sentiasa menjadi pemimpin yang sangat lemah.
Najib sentiasa tenggelam di bawah banyak tekanan.


Oleh itu, dia mungkin hanya berdiam diri dan biarkan ia berlaku, mengatakan bahawa keputusan itu terpulang kepada pihak pendakwaan seperti waktu-waktu lain seperti ini,  seperti apabila dia berkata" terpulang kepada pihak polis " sama ada demonstrasi boleh dilakukan.  Soalannya adakah Najib di dalam menjaga kerajaan anda sendiri atau pun tidak?


Sementara itu, pendakwa memfailkan kertas rayuan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi jenayah di 4:30 pada hari Jumaat, mengikut timbalan pendaftar Halilah Suboh.


Pada Jan 9, Anwar telah dibebaskan atas tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan kerana kekurangan bukti yang nyata.


Hakim Mohd Zabidin Mohd Diah menyampaikan keputusannya ke bilik perbicaraan yang penuh sesak, lebih 10,000 penyokong yang berkumpul di luar bangunan mahkamah untuk menunjukkan sokongan mereka terhadap pemimpin yang berkarisma dan popular.


Lagi sumber
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List