Selepas Proton, KTMB Pula Tunggu Giliran...?

on Feb 2, 2012




Kita telah lihat bagaimana MAS dikaldaikan. Begitu juga TNB. Kereta nasional PROTON. Silap haribulan FELDA juga akan menerima nasib yg sama. Isa Katik mesti tak sabar-sabar utk menurut langkah cemerlang, gemilang dan temberang si Fernandez, para IPP dan Sheikh Bukhary si tauke beras.

Yang paling cilakanye, setelah berbilion dana awam (duit rakyat) dihenjut utk pelbagai projek mega KTMB, muncullah si tauke beras yg baru saja berjaya mengkaldaikan PROTON mengutarakan minatnya terhadap KTMB. Tak cilake ke? Ini semua gara-gara 'penswataan' ilham Madey al Mamakkutty. Kalau syarikat buat untung, bagi kroni. Syarikat dah lunyai kena keronyok, kerajaan ambik balik. Guna dana awam lagi. Memang cilake...

Jangan tak tau si tauke beras ini, Pejabat Pos pun dia dah sapu. Pengangkutan laut pun dia ada share. Kereta perisai pun dia supply untuk ATM. Api letrik kita yg melantun-lantun naik harganya pun bahana tauke beras ini jugak. Cukup cilake, semua dia sapu.

Lepas satu persatu syarikat strategik yg berunsurkan Melayu, berkait dgn Melayu dan mewakili sedikit kepentingan Melayu telah selamat dikaldaikan.

Dulu kita ada Tanah Melayu. Tinggal sejarah.

Kalau Keretapi Tanah Melayu pun lesap juga, tinggallah utk kita baju Melayu dan butang baju Melayu utk dibawa berjalan ke Chinatown dan Little India.



Idea Asal

Photobucket

1 comments:

Anonymous said...

Bro,

ini karya lu ke?

di http://libanglibu.blogspot.com/ pun ada posting yg sama.

libang libu blog lu juga ke?

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List