ADUN Kupang Hantar 20 Surat Amaran Untuk Terajang Taib Azzamuddin...?

on Sep 19, 2012






PAS Baling menyertai beberapa PAS Kawasan lain di Kedah untuk turut sama  bergolak akibat keceluparan, keserakahan dan ketamakan untuk mendapatkan kuasa. Kalau Phahrolrazi dan gandingannya, Dr. Ismail Salleh bersama-sama Mahfuz Omar dan Mat Sabu cuba menjatuhkan dan menghapuskan Azizan Abdul Razak, manakala Amiruddin Hamzah pula bertindak bagaikan lalang yang ditiup angin, di Baling, PAS juga tidak kurang hebat bergolak dan berperang sesama sendiri.
ADUN Kupang merangkap Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Baling, Johari Abdullah dikatakan telah menghantar surat amaran kepada 20 orang Ketua Cawangan PAS di Kupang, Kuala Ketil, Malau, Pulai dan Baling. Surat-surat berkenaan telah dihantar menerusi pos pada penghujung Ogos 2012. Surat Amaran tersebut menyatakan, sesiapa yang tidak berpaksi kepada PAS Baling akan dipecat.
Semuanya kerana 20 orang Ketua Cawangan berkenaan telah menolak kepimpinannya sebaliknya mengekalkan sokongan dan wala' kepada Ahli Parlimen Baling dan bekas Imam Besar Masjid Negara, Taib Azzamuddin.
Yang Dipertua PAS Kawasan Baling adalah Awang Lanai yang sudah lanjut usia. 
Perbalahan antara puak-puak dalam PAS di Baling, sememangnya cukup hebat. Kempen menjatuhkan dan menghalau Taib Azzamuddin sedang giat dijalankan oleh golongan yang berkiblatkan PKR dan DAP dalam PAS. Johari Abdullah dikatakan sebahagian daripada pasukan berkenaan.
Alasan yang mereka berikan untuk menolak dan menghalau Taib Azzamuddin adalah, bekas Imam Besar Masjid Negara itu merupakan TALIBARUT UMNO dan PEROSAK PAS.
Walhal apa yang dilakukan oleh Taib Azzamuddin adalah memperkukuhkan PAS kembali ke landasan asal perjuangan parti tersebut. Dan yang paling penting, Taib Azzamuddin secara jelas dan terang-terangan enggan bersekongkol dengan puak-puak yang cuba menjatuhkan Azizan Abdul Razak.


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List