KHABAR NYA SARAWAK PUN GOYANG

on Apr 27, 2013











Jangan ada yang memperlekehkan masyarakat Saratok kerana mereka juga mengetahui hasil kajian yang dikeluarkan Pusat Kajian Politik Universiti Malaya (UMCEDEL) yang memperlihatkan sokongan kepada Anwar sebagai perdana menteri mendahului Najib sebanyak empat peratus. 

Jika dilihat dari suasana perang poster pula, Ali mendahului William dari segi bilangan petugas pilihan raya kesan daripada kemenangan mengejut dalam pilihan raya negeri lalu.

Sedangkan hadirin yang datang ke majlis Najib diupah dengan RM20 dan sehelai t-shirt 1Malaysia dengan nama Najib dan William tertera di hadapannya.

Walaupun hebahan telah pun dibuat sejak hampir seminggu lalu, penduduk pekan itu seakan tidak teruja dengan kehadiran Najib kerana Anwar yang sudah pun menyampaikan ucapannya petang semalam lebih dipercayai penduduk.

Tawaran Anwar agar harga minyak dan harga barang diturunkan mendapat tepukan dan sorakan dari hamprir seluruh penduduk Saratok terutamanya di Kampung Kabong yang setakat ini saingannya sangat sengit antara Ali dan William.

Kesemuanya berteriak bersama Anwar dengan menyebut 'Ini Kali Lah' dan mendapat tepukan gemuruh yang pastinya menggerunkan William yang memberitahu Najib mengenai sambutan yang diberikan terhadap Ketua Umum KEADILAN itu.

Paling memalukan apabila Najib mengumumkan peruntukan RM8.8 juta bagi kerja naik taraf sistem bekalan air di Saratok yang sebelum ini kerap mengalami gangguan disambut dengan sorakan 'boo' diikuti ketawa dari arah belakang, dipercayai penyokong BN sendiri yang difahamkan tidak memperolehi upah menjalankan kempen sejak seminggu lalu.

Masalah yang sudah berlarutan lebih 25 tahun ini baru mendapat perhatian Najib sedangkan William yang bersenang-lenang di Kuala Lumpur sejak menjadi ahli parlimen pada 2004 adalah punca mengapa penduduk Saratok semakin benci kepadanya.

Untuk bukti bagaimana sambutan Anwar di Saratok petang semalam, saksikan video di atas.

INI KALI LAH TUKARRR!!


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List