Orang Lain Buat , Salah...Kau Buat Tak Apa....Ada betul ke....???

on Sep 16, 2010

"Inilah jenis puak yang menganggap diri kumpulannya saja yang betul Mereka sajalah yang berintegriti. Mereka adalah pihak yang berpegang kepada etika kewartawanan. Pendek kata apa yang mereka tulis dan siarkan adalah sahih macam Sahih Bukhari. Keutamaan mereka ialah kesejahteraan dan perpaduan rakyat yang berbilang kaum ini.


Mana-mana penerbitan atau portal yang tidak sehalauan dan tidak memihak kepada mereka , maka berita atau apa saja dari sumber ini menjurus  kepada perpecahan kaum. Konsikuensi dari sumber ini akan memecah belahkan masyarakat yang berbilang kaum ini.

Lihat komen pemimpin umno dalam mStar. "PUAD PERTAHANKAN PENDIRIAN KRITIK SKMM ". Kandungan berita dalam tajuk ini memuatkan rasa tidak puas hati mamat Batu Pahat ini kerana lembab menjalankan siasatan keatas portal malaysia Today yang menurutnya suka memutar belitkan fakta.

Siapa sebenarnya yang kerjanya tak henti-henti menyiarkan berita yang sarat dengan fitnah , yang tidak pernah puas dan jemu memutar belitkan fakta tanpa mengenal siapa. Semuanya dilakukan asalkan menguntungkan umno. Sebut saja utusan malaysia , Berita Harian ,NST , RTM dan TV3. Mual rasanya nak baca dan dengar berita dari sumber-sumber ini.

Dimanakah maruah mereka (para pemimpin umno ) bilamana mereka mempersoalkan kredibiliti pemberitaan pihak yang tidak dapat mereka peralatkan sedangkan dipihak mereka putar belit dan pembohongan jauh lebih buruk lagi.

Inilah jenis manusia yang hanya nampak keslahan keburukan yang dilakukan oleh anak jirannya. Hakikatnya keburukan perangai anaknya jauh lebih teruk lagi. Tapi dah jenis jenis aku saja yang betul maka muhasabah diri itu tidak berlaku dalam dirinya. Senang cakap jenis yang tidak pernah mahu cermin diri sendiri.

Mentang-mentanglah ada kuasa mengerah dan mengarah , maka dimarahi pihak yang kunun nya tidak menjalankan tugas. Kita nak tanya , sekian lama rakyat dijamu dan disuapkan dengan berita2 fitnah oleh media mereka apakah pernah tindakan diambil ?

Hingga kehari ini rakyat yang dahagakan keadilan , ketelusan , keinteritian dan kebebasan agensi2 penguatkuasa masih lagi ternanti-nanti apakah akan menjadi kenyataan semua harapan itu...  ATAU , APAKAH KITA BERMIMPI DI SIANG HARI .

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List