Lauren Booth Adik Ipar Tony Blair Memeluk Islam....???

on Oct 25, 2010



Adik ipar bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair telah memeluk  Islam setelah mengalami pengalaman suci 'di Iran.Penyiar dan wartawan Lauren Booth, 43,  adik  Cherie Blair sekarang memakai tudung yang menutupi kepala setiap kali dia meninggalkan rumahnya, sembahyang lima kali sehari dan melawat masjid tempatan. Beliau mengambil keputusan untuk menjadi seorang Muslim enam minggu lalu setelah melawat makam Fatima al-Masumeh di kota Qom.
"Sekarang saya tidak lagi makan babi dan saya membaca Al-Quran setiap hari. Saya juga tidak lagi mengambil minuman keras sejak 45 hari yang lalu, tempoh terpanjang dalam 25 tahun, "katanya.' "Hal yang aneh telah  berlaku sebelum saya memeluk Islam.  Sejak saya berniat dan memutuskan untuk memeluk Islam, saya tidak ada selera menyentuh alkohol, sedangkan saya adalah seseorang yang mendambakan  wain  setiap hari. " 

Beliau berharap dengan perubahan yang berlaku ke atas dirinya dapat mengubah persepsi Tony Blair terhadap Islam.

Booth with husband Craig and daughters Alex and Holly at their home in France last year. They have now returned to Britain 

Lauren
 Booth yang bekerja untuk Press TV, saluran berita berbahasa Inggeris Iran, telah menjadi lawan vokal perang di Iraq. 
Booth berpindah ke Perancis bersama keluarganya, suami Craig Darby dan dua putri Alexandra dan Holly pada tahun 2004. Suaminya cedera parah dalam kemalangan  motorsikal pada bulan April 2009 ketika dia mabuk dan tidak mengenakan topi keledar Dia menderita cedera 
parah pada otak, leher retak, kerosakan tulang belakang dan beberapa  tulang rusuk patah dan berada dalam koma yang serious selama dua minggu. 
Suaminya harus belajar  berjalan dan bercakap seperti sedia kala.Dia kehilangan banyak memori, mempunyai masalah penglihatan dan tidak boleh bekerja.Pasangan itu memutuskan untuk pindah kembali ke Inggeris untuk membantu pemulihan dan mengurangkan jumlah masa Booth harus bekerja jauh dari rumah.[sumber:dailymail.co.uk]


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List