Pengerusi GPMS Kedah Letak Jawatan

on Oct 12, 2010

Pengerusi GPMS Kedah, Lukman Moidin Terpaksa Meletak Jawatan Dek Kerana Hilang Kepercayaan Pada NGO Yang Sering Jadi Alat Politik UMNO Itu !





ALOR SETAR 12 Okt [2.03 pm] - Naib PengerusiGabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Kedah, Lukman Moidin (foto) hari inimengumumkan peletakan jawatannya berkuatkuasa serta-merta. 

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Lukman berkata, peletakan jawatannya disebabkan beliau hilang keyakinan terhadap persatuan itu ditambah pula dengan usaha-usaha pihak tertentu yang menggunakan GPMS Kedah untuk agenda kepentingan peribadisecara keterlaluan. 

"Sebagai sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang tertua dan pernah bertanggungjawab untuk mendaftar semula GPMS Kedah, saya amat kesal apabila kepimpinan GPMS Kedah gagal untuk menghalang usaha-usaha ‘nakal’ beberapa individu yang menggunakan nama GPMS untuk menjayakan kehendak peribadi yang semakin keterlaluan,”katanya. 

Beliau yang memegang jawatan itu bermula pada 2009berkata usaha untuk membetulkan keadaan itu juga sukar dantidak mendapat sokongan kepimpinan GPMS Kedah menyebabkannya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan.


[Syabas dan tahniah kita ucapkan kepada Lukman Moidin kerana berani untuk berada di landasan kebenaran. Sememangnya rakyat dan pelajar amat hairan dengan NGO yang bernama GPMS ini. Mereka lebih banyak berpolitik, dipolitikan dan gagal untuk melaksanakan tanggungjawab. Misalnya dalam isu bahasa Melayu untuk subjek Sains dan Matematik yang diperjuangkan oleh rakyat dulu, mana pergi pemimpin GPMS?. semuanya menikus dan tidak berani untuk bersuara biarpun bahasa ibunda kita dihenyak-henyak. Begitu juga dalam isu pelajar Melayu "wajib" mendapat biasiswa jika dilihat kepada perlembagaan. GPMS juga berdiam diri biarpun biasiswa itu kini djadikan pinjaman. Akhirnya Ibrahim Ali (Perkasa) yang memperjuangkan nasib pelajar sebelum ini. GPMS hanya berani menjadi juara isu Namewee (kononnya perkauman) serta isu-isu yang tidak relevan untuk diperjuangkan oleh mereka. Sebab itu kita tidak hairanmenjadi tradisi GPMS dimonopoli oleh puak-puak UMNO].

PDO

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List