Rahimi Oh Rahimi....Siapa Sponsor Kau.....???

on Oct 8, 2010

Makin lama disimpan, pekung semakin terdedah.  Busuk dan makin membusuk. Tetapi, Rahimi Osman sudah menempuh jalannya sendiri, dan tiada ruang untuk berpatah balik!  Konspirasi demi konspirasi diatur sebegitu rupa untuk menjahanamkan karier politik Anwar Ibrahim!

Siapa Datuk Soh Chee Wen??? Lihat paparan di bawah.

About ten days ago, the Asian Wall Street Journal reported investigations by the Securities Commission into the stock market’s "most high-profile deal maker", Datuk Soh Chee Wen, who said the commission had put him through nearly 70 hours of questioning over the previous two weeks.

The probe into Soh, who at one time controlled eight listed Malaysian companies, centres on Omega Holdings Bhd., a debt-laden stockbroking concern that he allegedly acquired through the use of nominees, acting as middleman for the deal.

Soh had told the Asian Wall Street Journal that he was being victimised, saying: "I am getting the feeling that I’m being made to take the rap". The AWSJ reported that Soh had filed a report with the Kuala Lumpur police last week naming several Malaysian businessmen involved in the Omega deal. 

Soh has been described as a "walking time bomb", and AWSJ reported the he had threatened to expose "additional corporate corner-cutting beyond the Omega deal" which could prove embarrassing for some prominent Malaysian companies and businessmen. 

Yesterday, the contents of a seven-page police report allegedly lodged by Soh Chee Wen at Balai Polis Jalan Travers, Kuala Lumpur was posted on the Internet. 

The contents of the alleged Police report by Soh Chee Wen, if true, would seriously compromise the integrity of the Cabinet and strengthen public concerns about corruption, cronyism and nepotism in Malaysia. 

Zaid Ibrahim diketahui adalah rakan baik Chee Wen sebelum ini. Bukankah Anwar juga rakan baiknya hingga Chua Jui Meng menyertai PKR?? 

Tindakan Rahimi Didalangi Jutawan Datuk Soh Chee Wen....???? 

Apabila seseorang itu tiba-tiba muncul di khalayak ramai berpakaian kot dan dengan pasukan peguamnya sendiri untuk mengadakan sidang akhbar,selepas dua tahun menghilangkan diri, kita harus berasa sangsi.
Ini kerana semuanya itu memerlukan wang dan bantuan logistik pihak tertentu.
Justeru, kehadiran Rahimi Osman yang tampil membuat laporan polis dengan pasukan peguamnya sendiri membangkitkan satu persoalan menarik.
Siapakah dalang di belakang bekas pembantu Anwar Ibrahim itu yang sebelum ini hanya bergaji RM3,000 tapi kini mampu mempunyai pasukan peguam dan mengatur sidang medianya sendiri.
Tangan siapakah yang mengatur untuk Rahimi mengubah nada, selepas bersumpah dua tahun lalu bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor terbabit dalam konspirasi menjatuhkan Anwar menerusi satu lagi tuduhan liwat.
Semalam, Rahimi mendakwa beliau telah dipaksa oleh orang-orang Anwar termasuk peguam Lateefa Koya untuk menandatangani kenyataan bersumpah itu di sebuah hotel di Shah Alam.
Rahimi nampaknya mempunyai kemampuan luar biasa untuk mengatur sidang akhbar bertempat di sebuah restoran di Kelang, Selangor semalam.
Pasukan media beliau juga mengatur untuk wartawan dan jurufoto berada di Ibu Pejabat Polis Daerah Kelang untuk Rahimi membuat laporan polis untuk menarik balik dua akuan bersumpah yang dibuatnya sebelum ini.
Sidang media yang menyusul bagaimanapun terpaksa dibatalkan kerana sekumpulan orang melarang Rahimi dan peguamnya untuk memberi sebarang kenyataan.
Kenapa Rahimi menyepi selama ini dan tiba-tiba muncul untuk menafikan kenyataan bersumpah yang dibuatnya lebih dua tahun lalu? Adakah ia berkait dengan pendakwaan terhadap Anwar di Mahkamah Tinggi semakin rapuh, khususnya selepas hubungan sulit antara pengadu Saiful Bukhari Azlan dan seorang timbalan pendakwaraya didedahkan?
Selain itu laporan doktor juga mendapati tidak ada kesan tusukan pada dubur Saiful untuk menyokong dakwaannya bahawa beliau mangsa liwat.
Sebelum membuat laporan polis semalam, Rahimi sepatutnya menjadi saksi penting peguambela Anwar untuk membuktikan pembabitan Najib dan Rosmah berhubung tuduhan-tuduhan liwat yang dibuat oleh Saiful.
Ini kerana dalam kenyataan bersumpahnya dua tahun lalu, beliau mengaitkan Najib dan Rosmah kepada konspirasi untuk menjatuhkan Anwar menerusi dakwaan fitnah yang dibuat oleh Saiful.
Penafian Rahimi atas akuan sumpahnya yang dibuat dua tahun lalu tentu sekali lagi menyempitkan lagi ruang Anwar untuk membela diri.
Dalam pada itu calon untuk timbalan presiden Parti Keadilan Rakyat Zaid Ibrahim menafikan beliau adalah dalang di belakang Rahimi.
Beliau mencabar pihak yang membuat tuduhan itu untuk mengemukakan bukti.
Zaid yang lantang mengkritik Anwar dalam kehangatan pemilihan parti, bagaimanapun mahu pihak polis menyiasat dakwaan terbaru Rahimi kerana “mungkin ia betul, mungkin tidak”.
Blog-blog tertentu mendakwa Rahimi selama ini telah “dibela” oleh Soh Chee Wen, seorang jutawan yang disifatkan sebagai pengurus dana kempen Zaid dalam pemilihan PKR.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List