Dah Tua Buat Cara Tua....

on Sep 25, 2011


Rampasan kuasa ..rampas jangan tak rampas...inilah politiking belia yer..

Biasa biasanya golongan TUA GAYUT PENCEN UMNO yang duk gilakan jawatan nak jadi pemimpin model belia....


IrIsmail Rashid
Turutan kisah PENGAMBILALIHAN MAYC...21hb sep
2011...10am..berlaku kekecohan dipkarangan Wisma Belia, Jln Syed Putra, KL..apabila bekas setiausaha kerja T.S Syed Hamid Albar, Mustafa Mat Aroff menghalang setiausaha agung MAYC Kebangsaan dn Perak, Ahmad Ansor Rivai Batubara dr menjalankn tugas di Ibu Pejabat MAYC...Polis tpaksa bertindak menutup & mengunci ibu pejabat trsebut sementara kedua pihak dibawa ke IPD Brickfields untuk disoal siasat tentang penyelewengan di MAYC...

IrIsmail Rashid
Turutan kisah PENGAMBILALIHAN MAYC...23hb sept 2011...11pm..betapa kejamnya dn jahat Mustafa Mat Aroff...dia sanggup mengarahkn pihak polis dtg ke Wisma Belia utk menahan petugas2 yg berada di pejabat MAYC pada malam ni... Mustafa Mat Aroff cuba utk menghapuskn bukti penyelewengan beliau..serta menyembunyikn rekod dn fail yg berada di pejabat MAYC...semua petugas MAYC masih di tahan di balai polis...


Kumpulan belia isytihar ambil alih MAYC

Sekumpulan belia mengisytiharkan mengambil alih pentadbiran Persatuan Kelab-kelab Belia Malaysia (MAYC) daripada pentadbiran lama yang diterajui bekas menteri Tan Sri Abdul Hamid Albar.


Kumpulan yang diketui Akramshah Muammar Ubaidah Sanusi (kiri) membuat pengumuman itu setelah memasuki ibu pejabatnya di Kuala Lumpur dan memulakan tugas kelmarin.

Akramshah mendakwa, pengambilalihan pentadbiran itu dibuat selepas mendapat nasihat daripada pemimpin veteran MAYC dan hasil interaksinya dengan bekas presiden Majlis Belia Malaysia (MBM).

"Mereka berpendapat hanya pergerakan belia (boleh menggerakkan). Jika tidak bergerak, jadi bukan belialah. Kita ambil pengajaran itu, dan memutuskan untuk bergerak," katanya.

Krisis kepimpinan MAYC berlarutan sejak setahun lalu apabila dua kumpulan mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) sendiri bagi memilih pemimpin masing-masing.


Kumpulan Syed Hamid memilih Mustaffa Mat Arop sebagai presiden manakala sebuah lagi kumpulan memilih Akramshah.

Kedua-dua AGM itu bagaimanapun dibatalkan Pendaftar Pertubuhan Belia dan isu itu berlarutan sehingga dilaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan diadukan kepada perdana menteri.

Dalam sidang media di pejabat gabungan kelab belia itu hari ini, Akramshah berkata beliau sedia berdepan dengan kumpulan Abdul Hamid sekiranya tindakan mereka itu menimbulkan pertikaian.

Bagaimanapun, tambahnya, mereka juga masih boleh mempertikaikan usaha pentadbiran terdahulu untuk membantu belia yang lain.

"Jika mempertikaikan pergerakan kami, kami juga boleh mempertikaikan mereka," katanya lagi

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List