Mambang Punya Hal

on Sep 25, 2011



Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001. 


Aku petik kenyataan Timbalan Gabenor Bank Negara Datuk Zamani Abdul Ghani saperti yang dilaporkan Berita Harian bertarikh 20/7/2010 dalam Persidangan Jenayah Kewangan dan Pembiyaan Keganasan Antarabangsa 2010.


"Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Zamani Abdul Ghani memberitahu persidangan itu bahawa sejumlah 94 kes penggubahan wang haram kini dalam pelbagai peringkat pendakwaan, dengan lebih 3,000 dakwaan melibatkan keuntungan berjumlah RM1.2 bilion."




KENAPA AKU CERITA PASAL PENGGUBAHAN WANG HARAM ?


He he he...adalah sebab nya.
Baca kenyataan Datuk Zamani kat atas...beerti setakat Julai 2010 ada lebih kurang 3,094 kes Penggubahan Wang Haram dalam peringkat pendakwaan yang melibatkan JUMLAH RM1.2 billion.
3,094 kes = RM1.2 billion.




Ish..ish...ish banyak duit itu. RM:Satu Ribu Dua Ratus Juta...


Apakata kalau ada 1(satu) kes sahaja yang melibatkan jumlah RM1.9 billion tahun 2004?


Rasanya pecah rekod RM1.2 billion yang dipegang oleh 3,094 kes diatas...bukan begitu?


He...he...he ada ke kes macam tu?Ada ke yang berpeluh telor bila aku tanya macam tu..?


Aku pun tak tahu...cuma tersampuk artikel Uncleseekers 'Ramalan Mimpiku'...aku pun dah mula dapat mimpi....jap!...aku bakar kemenyan panggil 'mambang' 'mambang' mana yang patut...




HEI..! MAMBANG MERAH...

 

HEI...! MAMBANG BIRU....




HEI..! MAMBANG BANTAL...Z Z




MAMBANG BINTANG..
ADA HARIMAU...ADA KERIS


Maaf cucu cucu Tok semua...Tok dah coba panggil semua "mambang mambang" kat atas tapi tak mau masuk dalam badan Tok lak masa ni...mungkin dah nak dekat PRU13 nanti baru masuk kot...

ceduk dari :- Blog Ini

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List