UMNO Hadapi Krisis Kepercayaan, Awas Mungkin Bomoh Digunakan Untuk PRU 13... ?

on Dec 16, 2011



Parti Umno tidaklah seindah mana, namun rakyat masih keliru dan dikhayalkan dengan jasa umno yang kononnya tinggi menggunung , realitinya umno sedang menghadapi krisis kepercayaan yang dasyat dan sedang menanti hukuman dari rakyat termasuk dari penyokong umno sendiri.

Sebagai buktinya, penyokong parti ini pernah mengusung bangkai kepala lembu di khalayak, beri isyarat lucah di tempat awam, berbohong kepada rakyat, rasuah, aniaya rakyat, rompak harta awam, termasuk dalam ke rompakan wang projwk lwmbu oleh ketua wanita umno .

Bukan sekadar pernah, malah perbuatan yang disebut tadi dilakukan berulang kali dan terus berjalan hingga saat ini.

Walaupun televisyen media perdana terus cuba membersih kerja jahat mereka ke bawah karpet supaya tidak diketahui rakyat, namun suka saya ingatkan BN jangan harap anda selamat dengan situasi ini.

Orang Melayu khususnya jangan lupa bahawa syer Bumiputera sebanyak RM52 bilion sudah pun lesap dan ini adalah ankara parti Umno juga, segala kekayaan negara telah disapu bersih oleh Umnoputera, dengan ini maknanya rakyat terus jadi golongan yang paling rugi.

Di Perak misalnya, orang Umno telah merampas tanah orang Melayu yang diusahakan dengan tanaman getah dan kelapa sawit, kemudian tanah rampasan tersebut mahu ditanam dengan pisang pula walaupun tanah itu tidak sesuai untuk tanaman tersebut.

Kisah di Perak ini antara merupakan cerita lawak yang sedang berlaku di negara kita, mungkin Umno Perak khususnya perlu masuk ke program Permata Negara anjuran DS Rosmah Mansur untuk jadi lebih cerdik sedikit.

Benarlah kata Mantan Peresiden Umno sendiri bahawa rasuah dalam parti itu pada realitinya telah pun membusuk dari luar hinggalah ke ususnya.

Perkembangan terkini, saya juga tidak menolak sememangnya wujud kemungkinan besar bahawa adanya unsur bomoh membomoh di kalangan orang Umno untuk menang dalam PRU dan sebagainya.

Ini berdasarkan nasihat beliau (Tun Mahathir) terhadap seluruh ahli politik dengan mengingatkan supaya ahli politik pun tak usahlah cari bomoh kerana ingin menang, beliau juga berkata bukan bomoh yang boleh beri kemenangan.

Berdasarkan rekod prestasi umno-BN, parti ini langsung tiada hak untuk ada peluang kedua sebagai peneraju negara, usah buang masa negara ini sebagai tempat menyimpan pemimpin yang tidak berguna untuk manfaat rakyat, tolak BN pada PRU 13, berilah sokongan padu dan undilah Pakatan Rakyat.

Drs. Khalil Idham Lim


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List