Kenapa Jadi Penakut

on Feb 18, 2012


Isu Penyelewengan Pasir: Noh Omar Tidak Berani Hadir Ke Selcat..............


TANJONG KARANG: Timbalan Pengerusi Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata beliau hanya akan mendedahkan bukti mengenai penyelewengan pasir di negeri itu jika kerajaan negeri mengadakan 'perbicaraan terbuka'.

Beliau berkata langkah itu perlu kerana Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) yang sepatutnya menyiasat isu tersebut masih gagal menyelesaikannya, meskipun telah menerima laporan sejak setahun lepas.

"Selcat wajar digunakan sejajar dengan penubuhannya yang bertujuan untuk mencari kebenaran berhubung sesuatu isu yang timbul. Namun apa yang dilihat pada hari ini Selcat hanya ditubuhkan untuk kepentingan politik kerajaan negeri. "Kalau merasakan Selcat tidak mampu selesaikan isu itu, kerajaan negeri harus tubuhkan mahkamah rakyat (terbuka) dan saya akan hadir serta bawa enam saksi yang sanggup kemuka bukti mengenai kegiatan penyelewengan pasir di Selangor," katanya, di sini, Jumaat.

Beliau yang ditemui pemberita selepas menyampaikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) diminta mengulas mengenai cabaran Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mahu Noh mendedahkan bukti penyelewengan terbabit.
BERNAMA



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List