Suhaimi Dan Amirudin Jawab Tuduhan Raja Petra!!

on Feb 9, 2012



Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Muda, Suhaimi Shafiei dan rakannya yang juga ADUN Batu Caves, Amirudin Shari sebentar tadi menjawab tuduhan yang dikeluarkan blogger dalam pelarian, Raja Petra Kamaruddin mengenai skandal penjualan pasir di Selangor.

Suhaimi ketika dihubungi mendakwa kesemua fakta dan keterangan yang dikeluarkan Raja Petra sudah diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2010 lagi selain mendakwa isu itu satu bentuk taktik kotor permainan Umno-APCO untuk merampas Selangor dari tangan Pakatan Rakyat.

Amirudin pula dalam komennya berkata kontraktor yang didakwa menyerahkan pembayaran elaun sebanyak RM5 ribu pula, kesemua surat sokongan dan dokumen lain yang berkaitan telah diserahkan kepada SPRM tetapi sehingga kini langsung tiada petunjuk baru sama ada berlaku siasatan atau pendakwaan rasmi ke atas mereka berdua.

Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. yang dilantik kerajaan negeri Selangor juga sudah memberikan kesemua dokumen yang berkaitan dengan proses pengeluaran permit pasir serta nama-nama individu yang menerima permit kepada SPRM namun sehingga kini masih belum ada perkembangan lanjut.

Suhaimi pula menyiaftkan Raja Petra sebagai pakar muslihat atau "spin doctor" kerana sanggup mendedahkan skandal penjualan pasir ini walaupun ia sudah diserahkan kepada SPRM untuk tindakan susulan.


Suhaimi: RPK is spin doctoring

The two Pakatan Rakyat state assembymen implicated by blogger Raja Petra Kamarudin in the sand mining scandal have responded to the allegation, with one of them calling it spin doctoring.

Contacted by FMT, Batu Caves rep Amirudin Shari said that he already given his statement to the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) in 2010.

The PKR politician added that he was puzzled why the blogger raised an old issue.

“I have spoken to MACC and so far they haven’t come back to me,” he said.

Raja Petra alleged that Amirudin and Sri Muda assemblyman Mat Suhaimi Shafiei had colluded with a well-financed contractor with regard to sand mining operations in the state.

The contractor was said to have forked out cash assistance to Suhaimi for his programmes while Amirudin had provided a supporting letter to Double Dignity Sdn Bhd, the sand mining company belonging to the contractor.

Both assemblymen were also alleged to be sitting on the company board as directors.

On the support letter, Amirudin admitted that he had given out several support letters in the past.

“But I always state in the letter that the relevant authority should only consider the applicant if they fulfil the regulations in place,” he said.

Amirudin added that he had no executive powers to influence any authorities in the state to approve anything.

Spin-doctoring

Meanwhile, Suhaimi, when contacted, refused to comment, saying that he had already posted a response on his blog.

In his blog posting, the PKR politician did not provide answers to the allegation but merely asked readers if they believed Raja Petra.

“There is no reason for me to answer the allegations when the credibility of the writer is questionable,” he wrote.


Penjelasan ADUN Sri Muda - srimuda.blogspot.com


Siri ke 4 SPIN @ Putar Alam dari Kepala Putar

Pagi ini saya dihubungi beberapa wartawan dan rakan yang bertanyakan mengenai apa yang di tulis di sebuah blog terkenal. Blog terkenal ini menjadi lebih dikenali bila penulisnya terjun ke bidang lawak jenaka secara serius lewat setahun dua ini.

Blog ini amat popular sebagai blog 'spin' atau bahasa kasarnya 'putar alam' dan lewat waktu ini diingati kerana gaya penulisan penulisnya yang sudah bertentangan dari sebelum ini. Ada sesuatu yang di kejar penulisnya mungkin. Duit? Kebebasan? Free thinker? Freemason?

Antara pertanyaan yang diajukan, 'betul ke apa yang ditulis?' Sebelum menjawap saya bertanya dahulu kepada mereka, 'apakah saudara percaya kepada penulis cerita ini? Dari lima orang yg bertanya itu, semuanya menjawap tidak, lalu tidak perlulah saya mengulas panjang. Kreadibiliti penulisnya sudah tidak dipercayai lalu apa perlu saya menjawap pertanyaan yang dikemukakan?

Dalam dunia hari ini objek manusia, gambar dan apa sahaja bahan 'spin' boleh direka cipta dan di solek menjadi seperti asli. Apatah lagi dokumen asli untuk maksud lain bisa sahaja di salah guna bagi menjadikan tujuan 'spin' dapat dibuktikan seyakin mana yang boleh.

Pada saya inilah tugasan dan kontrak terkini yang dianugerahkan kepada penulis blog ini sebagai tukaran kepada kebebasan dan mungkin juga wang.

Kita tunggu pula siri ke 5 dari puluhan siri ,spin, yang direncanakan. Persoalannya, siapakah akan percaya? Hanya golongan seperti penulis sahaja yang akan mempercayainya. Berapakah beliau di bayar bagi menjalankan fitnah ini?

Saya diberitahu oleh seseorang yang dekat dengan penulis blog ini bahawa beliau perlu mencari 'pokok' baru selepas 'pokok' tempat beliau bergantung harap selama ini sedang 'mereput' masalah kewangan hingga terpaksa membubarkan parti yang baru setahun jagung ditubuhkan. Untuk mendapat 'pokok baru' yang 'berakar subur' mestilah mendapatkan di tanah yang sudah subur. Maka tidak hairan jika 'spin' yang di tulis bergantung kepada 'besarnya pokok baru' yang dihinggap.

Hanya 'jauhari yang mengenal manikam' dan masa akan membuktikan kebenarannya!




Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List