Nak Potong telinga dan terjun sungai Pahang

on Dec 4, 2012




"Assalamualaikum,,..

MB Pahang Adnan yaakob(Denang), samseng kampung Dusun bertempik di PAU akan potong telinga dan terjun sungai Pahang kalau DAP menang di Bentong.

Gedebe Denang tapi awalnya sajerlah kerana sehari lepas tu, dia olah semula kata katanya apabila mendakwa kata katanya itu hanyalah kiasan bagi menunjukkan DAP tidak boleh menang di Bentong. Kiasan apa ke jadahnya, ada tak guru bahasa yang boleh mengesahkannya?Denang barangkali tak tengok perhimpunan hijau yang berlansung sebelum PAU. Tak tengok bagaimana rakyat dari seluruh negara hadir di Ibu Negara bagi menyatakan sokong dengan isu Lynas, sebab tulah denang kata Lynas hanya isu di Kuantan sahaja. Begok!!!

Agak sukar menerima kata denang nak potong telinga dan terjun sungai Pahang itu sebagai kiasan kerana DBP sendiripun tidak pernah mengeluarkan bentuk kiasan sedemikian rupa. Lagipun ianya kelihatan seperti cabaran yang perlu dibuktikan kalau peristiwa yang membawa kepada cabaran itu terjadi.

Lantaran itu secara santai, ayuh kita bayangkan DAP menang di Bentong pada PRU 13 nanti. Denang pula membuktikan dirinya genteman dengan menunaikan cabarannya itu. Maka Terpotonglah telinga denang dan selepas itu dia terjun ke sungai Pahang,arakian, berenanglah Denang di sungai Pahang, sungai terpanjang di semenanjung.

Tetapi genteman ker Denang?kalau awal awal lagi dia dah play safe sesudah membuat cabaran yang agak melulu?Barangkali Denang kenalah berdoa banyak banyak agar DAP kalah di Bentong!" 



Oleh: senik
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List