Anwar nak jadi supreme leader…Ezam

on Sep 20, 2010

Senator Ezam Mohd Noor dan Datuk S Nallakaruppan menjadi tumpuan wartawan ketika mereka berdua menghadiri Majlis Rumah Terbuka Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang di Dewan Serbaguna bangunan Parlimen awal petang Ahad.

Sebagai orang yang banyak tahu luar dalam PKR sejak ditubuhkan ia dibentuk mereka mungkin dapat memberi ‘ sudut pandang’ kenapa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mahu sangat bertanding jawatan Presiden PKR dan kenapa Nurul Izzah sokong Datuk Zaid Ibrahim.

Bagi Ezam mudah saja.Katanya Anwar mahu mengekalkan statusnya sebagai the supreme leaderyang tidak boleh disentuh.

“Malulah Anwar …mana tau dalam keadaan sekarang ada sesiapa yang lawannya di jawatan Presiden,”katanya.

Katanya jadi Anwar merasa imejnya tidak tercalar dan tunjuk kepada semua orang siapa pun tidak lawannya sekalipun jawatan Penasihat PKR tidak ada dalam perlembagaan parti.

Ezam bertanya adakah ini yang dimaksudkan demokrasi yang hendak dibanggakan oleh PKR sedangkan pemimpin nombor satu takut nak berdepan dengan pilihan ahlinya.

Bekas Setiausaha Politik Anwar di Kementerian Kewangan dulu itu menilai pemilihan PKR ini hanyalah berkisar kepada soal keluarga dan kawan-kawan rapat Anwar sahaja.

“Ia hanya melibatkan Anwar,Wan Azizah,Nurul Izzah…Azmin Ali dan beberapa kawan rapat lain,”katanya.

Katanya malah pemilihan jawatan dalam parti lain seperti UMNO,MCA malah DAP lebih demokkratik dari apa yang sedang berlaku dalam PKR.

Katanya sudahlah Anwar tidak mahu bertanding...sesiapapun tidak boleh bayangkan Wan Azizah atau Azmin akan kalah dalam pemilihan ini.

"Tetapi semua orang tahu dalam misalnya dalam MCA Ong Tee Keat kalah...begitu juga dalam pemilihan UMNO,"katanya.

Menurut Ezam beliau mendapat feedback bahawa sudah makin ramai ahli-ahli PKR di sana sini yang merungut bab ini.

Dalam pada itu katanya pemilihan PKR yang dikatakan kononnya nak diadakan dalam semangat kekeluargaan menyaksikan pertandingan ‘ gila-gila’ di cabang-cabang semata-mata kerana nak berebut jawatan.

“Saya dapat tahu di satu cabang di Selangor ni ada yang Exco Kerajaan Negeri PKR berentap dengan Exco Kerajaan Negeri PKR …cuba bayangkan sampai tahap itu sekali sedangkan masing-masing boleh berkompromi,”katanya.

Sementara itu Nallakarupan yang merupakan bekas rakan tenis Anwar tidak hairan langsung dengan tindak tanduk Nurul Izzah menyokong Zaid dan tidak Azmin Ali yang merupakan blue eye boy Anwar.

She knows he father is not proper (dia tahu bapanya tidak betul),”katanya ringkas menjawab soalan berkenaan.

Serentak dengan itu Nallakarupan juga mencabar Anwar supaya menjawab segala tuduhannya yang dibuatnya selama ini terhadapnya.

“Kenapa dia terus diam,” beliau bertanya sambil mengeleng kepala dan tertawa.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List